AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg ønsker gjerne å høre fra dere som har fått påvist smitte, og som IKKE har hatt et kraftig sykdomsforløp. Det er så mye skremselspropaganda i media, og jeg føler vi trenger å høre noen "solskinnshistorier" også.. Anonymkode: 4e4b9...194
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Huff, ingen..tydeligvis :( Anonymkode: 542d6...b13
PokemonGone Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Jepp men...Jeg forstår at hver region og land har pasienter med forskjellige symptomer. I mitt tilfelle er vi 6 personer som hadde koronavirus og overlevde😊❤ Vi er unge, mellom 20 og 48 år gamle, og vi har bare noen få oppfølgere. Jeg skal snakke med fastlegen min for råd som trening og kosthold for å gjenvinne fysisk tilstand.
Librarian Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Jeg hadde mildt sykdomsforløp. Ingen veldig kraftige symptomer, men sliten og trøtt. Noen dager med svak hoste og tett i nesa mot slutten. Fikk se sterkere symptomer hos samboer, der var det feber nonstop over en uke og helt utmattet. Men ikke sterke luftveissymptomer eller noe som krevde medisinsk oppfølging. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Lurer på hvorfor de kaller det lungevirus..når så mange ikke har symptomer i lungene i det hele tatt?! Anonymkode: 542d6...b13
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 Var en dame på snap video som hadde ettervirkninger av viruset. Hun slet med å gå i trapper og ble fort sliten med pusten. Hun hadde normal fysisk form før dette. Helt forferdelig, må være det værste for dem som elsker å trene og være aktiv. Slik som meg med Adhd kombinert type. Anonymkode: 7a377...735
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 Legen min har hatt det. Hun hadde knapt symptomer og ingen problemer i ettertid. Anonymkode: e86a4...d7b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Det aller verste med covid-19 er faktisk etterskadene, selv ved mild sykdom. Her mener jeg norske medier har bommet på sin post. Veldig mange, særlig UK har data om det, har nå gått inn i en "long-covid" betegnelse. Som betyr sterk utmattelse, muskelsvakhet, muskelsmerter og feberfølelse. Iht. en studie hadde 3 av 4 covid-pasienter av 110 deltagere disse symptomene 12 uker etter smitte. https://news.sky.com/story/coronavirus-study-into-long-covid-finds-3-in-4-patients-suffering-symptoms-months-later-12052795 Det er også flere studier som nå har talt opp long-covid etter 6 mnd, og tallene er overraskende høye her også. Britiske myndigheter snakker om at titusenvis av mennesker går inn under long-covid i UK, og symptomene er farlig lik ME/CFS med PEM som hovedsymptom. https://www.bbc.com/news/av/uk-england-beds-bucks-herts-53778434/long-covid-life-might-never-be-normal-again Coronasmitte kan for noen bety inngangen til en langvarig eller i verstefall kronisk utmattelsestilstand. Anbefaler å gå inn på twitter under emneknaggen LongCovid å lese litt hvis man er interessert i å høre om potensielle skader. Men i Norge skal folk reise, handle i utlandet og feste. For det er ikke så nøye. Dem som ikke tar covid-19 seriøs, må gjøre det nå. Du vil ikke ha en ME/CFS tilstand livet ut pga. en fest eller en liten reise. Anonymkode: 47299...649 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå