Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er femte gang jeg er gravid (eller er jeg det?) og alt gått bra hver gang før, men testene er rare nå. 
10 dpo testet jeg negativt på BabyPlan (tidligtesten)
12 dpo svaaaaakt positivt BP (hormonell, «mensmurringer», trøtt, rennende nese) 

13 dpo svaaaaaakt positivt på BP OG Clearblue tidlig (hormonell, litt kvalme, trøtt, «mensmurringer», «livmortøying» (annerledes enn mensmurring).

14 dpo svaaaaaakt positivt på BP (hormonell, kvalm fra morgen, trøtt, «mensmurringer», «livmortøying», ømme bryster, tørste, forstoppelse)

15 dpo «Ikke gravid» på CB digital og svaaaaak positiv på BP (hormonell, kvalm fra morgen, trøtt, «mensmurringer», «livmortøying», ømme bryster, tørste, forstoppelse) 

Hva er det som skjer? 
Det som farer gjennom hodet mitt nå er spontanabort, MA, svangerskap utenfor livmoren o.l. 
For om jeg så skulle ha totalt bommet på eggløsning, så skulle vel uansett testene blitt sterkere? 
Og at testen i dag, 15 dpo, og 3 dager etter første svaaaaake strek, viser «Ikke gravid», det satte en skikkelig støkk i meg. 

Legger ved bilde av testene. 

Edit: har kommet over at eldre kvinner kan ha lavere hcg. 

6B9DF317-3771-48E1-AC9A-FB1EF9AF7709.jpeg

Endret av Venja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjemisk. Blødningen kommer nok snart. 

Anonymkode: 16570...1d0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjemisk. Blødningen kommer nok snart. 

Kjemisk graviditet er jo bare et annet navn for tidlig SA, men kjennetegnes jo ved at man spontanaborterer før forventet mens og så tidlig at man ikke kjenner symptomer. 
Jeg kjenner jo mange symptomer, og skulle hatt mens i går/forgårs. 

Skrevet
1 minutt siden, Venja skrev:

Kjemisk graviditet er jo bare et annet navn for tidlig SA, men kjennetegnes jo ved at man spontanaborterer før forventet mens og så tidlig at man ikke kjenner symptomer. 
Jeg kjenner jo mange symptomer, og skulle hatt mens i går/forgårs. 

Det kalles kjemisk graviditet helt fram til uke 5. Du har ikke-eksisterende hcg, ergo vil blødning snart komme. 

• Liker 3
Skrevet

Noen produserer hcg saktere enn andre. De fleste vil få positiv test godt innen 15 dpo, men ikke alle. Det kan jo også være du har hatt el senere enn du trodde. 

Anonymkode: 6c6ac...c8f

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles kjemisk graviditet helt fram til uke 5. Du har ikke-eksisterende hcg, ergo vil blødning snart komme. 

Du sier ikke-eksisterende hcg, hvorfor får jeg da svaaaak strek på BP sin? 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen produserer hcg saktere enn andre. De fleste vil få positiv test godt innen 15 dpo, men ikke alle. Det kan jo også være du har hatt el senere enn du trodde. 

Anonymkode: 6c6ac...c8f

Det er jo halmstrået, men da ville vel testene blitt sterkere på de fire dagene fra lørdag til tirsdag? 

Kan det være andre grunner til lav hcg?

Alder f.eks.? 

Skrevet

Har funnet to faktorer som kan gi lavere hcg.

«Hvis det foreligger et jentefoster, er hCG høyere enn om det foreligger guttefoster.»

«Vi fant også at eldre mødre har lavere nivå av svangerskapshormonet hCG.» 

Så at jeg er noen år eldre enn 40 kan kanskje være årsaken da! Og kanskje at det er en gutt? (Her klamrer jeg meg til halmstrå.) 

Skrevet
1 minutt siden, Venja skrev:

Har funnet to faktorer som kan gi lavere hcg.

«Hvis det foreligger et jentefoster, er hCG høyere enn om det foreligger guttefoster.»

«Vi fant også at eldre mødre har lavere nivå av svangerskapshormonet hCG.» 

Så at jeg er noen år eldre enn 40 kan kanskje være årsaken da! Og kanskje at det er en gutt? (Her klamrer jeg meg til halmstrå.) 

Du har så lavt hcg at det ikke slår ut på digital test. Iom at du fikk svak positiv test for noen dager siden, skulle den ha økt nå. Av og til er det greit å være realistisk, dette vil ikke ende i et vellykket svangerskap. 

• Liker 5
Skrevet

Det at du får svak positiv på testene indikerer at du har i alle fall hatt litt hcg i kroppen, men om det er et levedyktig svangerskap skal hcg doble seg annenhver dag og de burde blitt tydelig sterkere. (Uavhengig av hvor høyt/lavt hcg-nivået var i utgangspunktet.) Vil tro du har hatt en kjemisk graviditet/tidlig SA, altså en graviditet som går til grunne veldig tidlig. (Dette skyldes vanligvis feil ved embryoet, og blir også vanligere med alderen, da kvaliteten på eggene går ned.) Ville forberedt meg på at det sannsynligvis kommer en blødning snart. 

Anonymkode: 4e3cc...d4c

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at du får svak positiv på testene indikerer at du har i alle fall hatt litt hcg i kroppen, men om det er et levedyktig svangerskap skal hcg doble seg annenhver dag og de burde blitt tydelig sterkere. (Uavhengig av hvor høyt/lavt hcg-nivået var i utgangspunktet.) Vil tro du har hatt en kjemisk graviditet/tidlig SA, altså en graviditet som går til grunne veldig tidlig. (Dette skyldes vanligvis feil ved embryoet, og blir også vanligere med alderen, da kvaliteten på eggene går ned.) Ville forberedt meg på at det sannsynligvis kommer en blødning snart. 

Anonymkode: 4e3cc...d4c

Dette tror jeg også. Det er sant at noen produserer hcg sent, men her burde testene dine blitt sterkere etterhvert. Ikke svakere. Sånn her så mine ut den gangen jeg opplevde SA 4+6. Jeg var veldig forberedt på at blødningen kom nettopp fordi jeg hadde testet. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøåte 10 babyplan early tester, og fikk med 1 vanlig på kjøpet. 
Tok den vanlige nå, egentlig bare for å få bekreftet at det ikke ga utslag. 
Men så blir det en langt tydeligere strek enn de foregående!?!? 

Men om BP vanlig test gir så tydelig utslag i dag, hvorfor da så svakt på BP tidlig og Clearblue digital i går da? *klø seg i hodet* 

Vært og tatt hcg blodprøve i dag. Så skal bli spennende å se! 

C2A24F57-3793-4400-A680-7E62F29D56DA.jpeg

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei Venja, 

Vet at dette begynner å bli en gammel tråd, men jeg lurer på hvordan det gikk med deg? 

Anonymkode: 0561e...295

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...