keso Skrevet 17. august 2020 #21 Skrevet 17. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være greit med et mer nøytralt nick, og evt å skrive som anonymbruker, for da kan ikke de som elsker å hakke på andre mennesker finne deg og det du har skrevet. Har det ikke vært bedre bare å blokkert disse brukerne, så slipper man å lese noe av det de skriver? Men den anonymbruker muligheten fjerner jo denne muligheten. 2
Kaptein Klein Skrevet 17. august 2020 #22 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, keso skrev: Har det ikke vært bedre bare å blokkert disse brukerne, så slipper man å lese noe av det de skriver? Men den anonymbruker muligheten fjerner jo denne muligheten. Anonymbruker funksjonaliteten er ganske latterlig spør du meg, Ikke nok med at med at man er anonym på nettet, så må man i tillegg anonymisere den anonymebrukeren fordi man ikke har lyst til å besudle den internettpersonaen man har opprettet. Patetisk... 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #23 Skrevet 17. august 2020 Er helt enig med ts. Har vært her inne siste året, og det er ikke så fristende å være her inne. Det klassiske er at TS skriver om en problemstilling og det hagler inn med trakassering og spydigheter for å dytte TS enda lengre ned Anonymkode: c1021...c46 1
Stoltskeiv Skrevet 17. august 2020 Forfatter #24 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er helt enig med ts. Har vært her inne siste året, og det er ikke så fristende å være her inne. Det klassiske er at TS skriver om en problemstilling og det hagler inn med trakassering og spydigheter for å dytte TS enda lengre ned Anonymkode: c1021...c46 I know! Det virker ut som at følelser et et fremmedord her inne 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #25 Skrevet 18. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinneguiden har jo alltid vært fullstendig KØRKA plass da... Anonymkode: 35823...ddf Hvor lenge har du selv vært bruker her? Anonymkode: fd4d2...1d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #26 Skrevet 18. august 2020 Jeg har hengt på kg i snart 15(!) år og slike tråder som dette har kommet gjevnt og trutt gjennom alle disse årene. Jeg synes ting er som de alltid har vært her inne. Anonymkode: f0dfb...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #27 Skrevet 18. august 2020 Forumet har fått flere brukere nå i korona-tiden, det synes jeg at jeg merker. Men ellers så går det i bølger, bølger av fred og fordragelighet og bølger av drit og lort, sånn har det alltid vært. Min fartstid er 15år+ 10 hours ago, Kaptein Klein said: Anonymbruker funksjonaliteten er ganske latterlig spør du meg, Ikke nok med at med at man er anonym på nettet, så må man i tillegg anonymisere den anonymebrukeren fordi man ikke har lyst til å besudle den internettpersonaen man har opprettet. Patetisk... Jeg er konsekvent AB og har nok tenkt at jeg burde lage ny profil så det blir lettere å skrive åpent, men hele poenget er jo at jeg ikke vil bli gjenkjent og har mine grunner for det. Jeg skriver jo innimellom ting som kan kobles til meg som person og som, om jeg hadde skrevet åpent, kan sees av andre i sammenheng om de besøker profilen min -og det vil jeg rett og slett ikke. Nå er jeg en som prøver å være hyggelig, saklig og hjelpsom, jeg har og sjeldent noen veldig provoserende meninger. Vet jo at ikke alle som skriver under AB er sånn selvsagt, men det er gjelder de som skriver under nick også, og det er jo trist på et generelt plan. Men for min personlige del så gjør AB funksjonen at jeg kan fortsette å skrive her på KG og bli borte i mengden, noe som gjør at jeg tør å skrive en anelse mer personlig enn det jeg ville gjort som bruker. Anonymkode: d60ac...28e 4
keso Skrevet 18. august 2020 #28 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver jo innimellom ting som kan kobles til meg som person og som, om jeg hadde skrevet åpent, kan sees av andre i sammenheng om de besøker profilen min -og det vil jeg rett og slett ikke. Da kunne du brukt AB, det er hele poenget med en AB funksjon. Ikke slik det virker som det er her på KG, 'alle' bruker AB funksjonen 'hele' tiden. Anonymt nick som anonymiseres - blir smør på flesk. Man mister også noe forumfunksjonalitet pga det. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #29 Skrevet 19. august 2020 On 8/18/2020 at 12:51 PM, keso said: Da kunne du brukt AB, det er hele poenget med en AB funksjon. Ikke slik det virker som det er her på KG, 'alle' bruker AB funksjonen 'hele' tiden. Anonymt nick som anonymiseres - blir smør på flesk. Man mister også noe forumfunksjonalitet pga det. Ja, jeg vet jeg burde bli bedre på å velge, og i dag når hodet er klarer og ting har kommet mer på avstand så er det også mulig. Jeg opplevde relasjonsvold med medfølgende litt av hvert for endel år tilbake, og oppdaget for noen år siden at det kapittelet av livet ikke langt i fra var over, så jeg fortsatte min karriere som "totalt anonym på nett" automatisk. "Plutselig" har det gått endel år. Livet mitt ble også ustabilt av det jeg opplevde den gangen og jeg levde uten fysisk trygghet lenge. Jeg har vært mye redd, og er det litt fortsatt, men jeg er jo enig i at jeg ikke kan fortsette sånn i evigheter. Det opprinnelige nicket har jeg hatt siden starten av KG og vitner om den egentlige unge og glade meg som ville utforske livet, tror jeg tviholder på at jeg fortsatt er den personen. Et nick på et forum betyr kanskje ikke så mye, og du har satt tanker i meg, -skal se om jeg ikke kan lete opp et nytt navn snart. Anonymkode: d60ac...28e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #30 Skrevet 20. august 2020 For mange år siden var jeg veldig aktiv på forumet (registrerte meg vel i 2002), og mens det var en del "blanda drops" av karakterer her, syntes jeg det hovedsaklig var oppegående folk som kunne diskutere saklig. Etter noen år forsvant jeg herfra en lang stund, blant annet fordi forum og nett tok for mye av min tid, og jeg slettet brukeren jeg hadde. Jeg kom tilbake senere med en ny bruker og postet bare sporadisk. Gjerne med anonym bruker, nettopp for å unngå å bygge en "persona". Jeg ville bare kommentere på enkelte poster av interesse, komme med svar på praktiske spm om jeg kunne osv, uten å bli for engasjert og surre meg inn i lange tidkrevende debatter som jeg ofte gjorde før. Den nye tilnærmingen til forumet er dels for å begrense meg selv, og dels pga det som beskrives i hovedinnlegget. Mulig det er jeg som har lavere terskel og mindre tålmodighet, men jeg synes tonen generelt er mer brysk og ofte ufin, mange har veldig store skylapper og takhøyden virker å ha falt betraktelig. Anonymkode: 12eac...3bb 1
keso Skrevet 20. august 2020 #31 Skrevet 20. august 2020 Hehe - dere lurer, men begge poster med anonym-funksjonen. "Hva har skjedd med KG?" - ett farlig tema, så her må jeg være anonymisert mer enn hva nicket mitt er 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #32 Skrevet 20. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Flere år, til sammen. Hvordan det? Hvor lenge har DU vært medlem her? Anonymkode: 35823...ddf 12 år. Anonymkode: fd4d2...1d6
Iceman Skrevet 20. august 2020 #33 Skrevet 20. august 2020 På 17.8.2020 den 23.50, AnonymBruker skrev: Det er mye latterliggjøring og påstander fra de som tror de vet best. Saueflokken som følger Korona regler feks. Hvor mye tull som pågår på nettsiden avhenger av hvem som er her og alderen. Du gjør best i å prøve å ignorere de du ikke liker svarene fra. Det er mange tråder brukere oppfører seg bra i også. Anonymkode: adf06...455 Saueflokken som bagatelliserer Covid-19 mener du vel. 1
Iceman Skrevet 20. august 2020 #34 Skrevet 20. august 2020 På 18.8.2020 den 12.51, keso skrev: Da kunne du brukt AB, det er hele poenget med en AB funksjon. Ikke slik det virker som det er her på KG, 'alle' bruker AB funksjonen 'hele' tiden. Anonymt nick som anonymiseres - blir smør på flesk. Man mister også noe forumfunksjonalitet pga det. Den AB funksjonen skulle vært forbeholdt sex forumet.
keso Skrevet 20. august 2020 #35 Skrevet 20. august 2020 23 minutter siden, Iceman skrev: Den AB funksjonen skulle vært forbeholdt sex forumet. Jeg vil nok si mer enn det, for det er en veldig fin mulighet i f.eks helse - Men jeg ser at det er heller mer vanlig med AB enn uten her på KG av en eller annen grunn. Andre forum jeg frekventerer ser jeg man har muligheten i noen få deler av forumet, men det er kun når man har litt for personlig info man bruker denne muligheten. Det virker som det er ett KG-fenomen å bruke den hele tiden. Hvorfor, det har jeg ikke peiling på.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #36 Skrevet 20. august 2020 Jeg er enig med de som skriver at det var verre før. I 2015-2018 syntes jeg det var skikkelig ille her inne. Da slettet jeg brukeren min med jevne mellomrom fordi det var så utrolig mye ondskap og tull. Til å bli deprimert av. Det er fortsatt endel sånn, men jeg synes faktisk at det generelle nivået på høflighet og debattetikette er i ferd med å ta seg opp. Kan forsåvidt virke litt som om kranglefantene har flyttet seg til koronaforumet, det holder jeg meg langt unna. Anonymkode: 871af...0dc
Alivamale Skrevet 20. august 2020 #37 Skrevet 20. august 2020 (endret) 22 minutter siden, keso skrev: Jeg vil nok si mer enn det, for det er en veldig fin mulighet i f.eks helse - Men jeg ser at det er heller mer vanlig med AB enn uten her på KG av en eller annen grunn. Andre forum jeg frekventerer ser jeg man har muligheten i noen få deler av forumet, men det er kun når man har litt for personlig info man bruker denne muligheten. Det virker som det er ett KG-fenomen å bruke den hele tiden. Hvorfor, det har jeg ikke peiling på. Jeg har ikke vært ute for det selv, men har observert at usakligheter som hva en som poster med nick har skrevet i helt urelaterte tråder, blir brukt som et slags «angrep» i en debatt. Det er en uting, og kan medføre at noen ønsker å poste som AB, uten at det er snakk om noe sensitivt. Endret 20. august 2020 av Alivamale 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #38 Skrevet 20. august 2020 Jeg er heller ikke enig i at det ser ut til å være en direkte sammenheng mellom bruk av ab-funksjon og kvalm. Ja, endel "enkel" trolling og tøv skjer med ab-bruker, men den mest ødeleggende trollingen, men enda verre mobbingen og herskingen er det brukere som skriver under nick som står for. Det er i hvertfall mitt inntrykk. Anonymkode: 871af...0dc 1
keso Skrevet 20. august 2020 #39 Skrevet 20. august 2020 Så det er det som kanskje er fenomenet med KG - at man «angripes»?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #40 Skrevet 20. august 2020 På 17.8.2020 den 23.40, Traktorlesba96 skrev: Det er ikke lenger hyggelig å være her. Hver poster jeg går inn på, så er det personangrep mot TS. Det er hakking, det er trakassering, det er generelt dårlig stemning. Jeg synes det bare blir verre og verre. Jeg skal ikke komme med eksempler, orker ikke helle bensin over bålet, men jeg regner ikke med at jeg er det eneste som føler det sånn. Har det alltid vært sånn, eller blir det faktisk verre? Mange her inne som sliter med psykisk syke og har en tedens til å hakke. Anonymkode: 3860f...b68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå