AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Føler jeg som bifil kvinne opplever mye stigma fra heterofile menn. Har holdt legningen min skjult lenge og når jeg først har våget å komme ut av skapet som 25 åring (er 30 år nå) så opplever jeg at enten menn tror jeg digger 3-kant eller har større sjanse å være utro. Mange tror ikke jeg er ute etter noe seriøst. Flere som sliter med dette? Hvordan takle å være åpen om sin legning når mange har malet seg et helt annet bilde av deg som kvinne. Jeg har vært i flest forhold med menn av naturlig årsaker og hatt et par forhold med damer. Har et barn med en mann fra tidligere forhold. Er nå åpen på det single markedet som bifil. Når jeg forteller det så føler jeg at jeg må forsvare min legning ovenfor heterofilemenn. Anonymkode: 2bfaa...df5 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Jeg er pan... Prøv å forklar det til menn... At siste eksen du datet var en mann som tidligere var kvinne. De kortslutter nesten. Du må bare finne riktig mann, eller kvinne. Jeg føler det skeive miljøet er mer dømmende enn det hetronormative. Anonymkode: de555...72a 3
Jolene Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Jeg er biseksuell, aldri opplevd noen problemer med det
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er pan... Prøv å forklar det til menn... At siste eksen du datet var en mann som tidligere var kvinne. De kortslutter nesten. Du må bare finne riktig mann, eller kvinne. Jeg føler det skeive miljøet er mer dømmende enn det hetronormative. Anonymkode: de555...72a Ja det kan jeg forstå. Mange må være åpensinnet for å forstå kompleksiteten rundt det. Opplevd stigma fra lesbiske kvinner også. Ikke alltid de kan forstå den biten av å være tiltrekt til begge kjønn. Så den går igjen føler jeg hos de som er trygge på sin legning og ikke ser at det finnes så mye mer. Håper bare jeg finner et åpensinnet medmenneske som godtar meg for den jeg er. Er slik jeg ønsker å oppdra sønnen min også. Snakker med en mann nå og han sa «ser på profilen din at du er bifil, hva er du ute etter? 😅» så står det kort beskrevet i profilen min at jeg er ute etter en livspartner. Ble litt skuffet over spørsmålet hans føler jeg. ts Anonymkode: 2bfaa...df5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, Jolene skrev: Jeg er biseksuell, aldri opplevd noen problemer med det Flott at du har gode opplevelser 😊 hvordan klarer du å uttrykke selvsikkerhet rundt din legning ? Må ærlig si at det hele skremmer meg og føler for å krype tilbake til skapet. ts Anonymkode: 2bfaa...df5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler jeg som bifil kvinne opplever mye stigma fra heterofile menn. Har holdt legningen min skjult lenge og når jeg først har våget å komme ut av skapet som 25 åring (er 30 år nå) så opplever jeg at enten menn tror jeg digger 3-kant eller har større sjanse å være utro. Mange tror ikke jeg er ute etter noe seriøst. Flere som sliter med dette? Hvordan takle å være åpen om sin legning når mange har malet seg et helt annet bilde av deg som kvinne. Jeg har vært i flest forhold med menn av naturlig årsaker og hatt et par forhold med damer. Har et barn med en mann fra tidligere forhold. Er nå åpen på det single markedet som bifil. Når jeg forteller det så føler jeg at jeg må forsvare min legning ovenfor heterofilemenn. Anonymkode: 2bfaa...df5 Biseksuell mann her, uten erfaring med samme kjønn. Aldri i livet om jeg hadde turt nevne dette for noen. Heldigvis handler min dragning mot samme kjønn bare på det seksuelle plan, så det vil aldri være et behov at andre skal få vite om det. Så jeg kan forstå problemstillingen din, selv om jeg egentlig trodde det var lettere å være bifil kvinne. Hvis en bifil kvinne hadde akseptert meg som biseksuell mann (som forøvrig lever helt greit med å ikke prøve ut), hadde jeg ikke sett problemet med å bli sammen med en slik kvinne. Anonymkode: e7482...026 1
nomore82 Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Nå er jeg mann men jeg er og bifil og opplever sjeldent problemer med det. Mitt beste tips rundt det er å være trygg på deg selv og vise at andre at for deg er dette normalt og deg. Treffer jeg noen nye så snakker jeg ikke om legningen min før det dukker opp spørsmål. I mellomtiden oppfører jeg meg normalt i forhold til hva jeg liker, tiltrekkes av og snakker om.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Biseksuell mann her, uten erfaring med samme kjønn. Aldri i livet om jeg hadde turt nevne dette for noen. Heldigvis handler min dragning mot samme kjønn bare på det seksuelle plan, så det vil aldri være et behov at andre skal få vite om det. Så jeg kan forstå problemstillingen din, selv om jeg egentlig trodde det var lettere å være bifil kvinne. Hvis en bifil kvinne hadde akseptert meg som biseksuell mann (som forøvrig lever helt greit med å ikke prøve ut), hadde jeg ikke sett problemet med å bli sammen med en slik kvinne. Anonymkode: e7482...026 Jeg har vært i forhold med en biseksuell mann før. Det er mye vanskeligere for dere ja. Han holdt det skjult og fortalte meg at han hadde hatt forhold til menn uten å fortelle andre om det. Håper bare folk tør å være mer åpen om det framover slik at ikke flere gjemmer seg. Ofte menn blir stemplet som homofil bare man er tiltrekt til menn. ts Anonymkode: 2bfaa...df5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i forhold med en biseksuell mann før. Det er mye vanskeligere for dere ja. Han holdt det skjult og fortalte meg at han hadde hatt forhold til menn uten å fortelle andre om det. Håper bare folk tør å være mer åpen om det framover slik at ikke flere gjemmer seg. Ofte menn blir stemplet som homofil bare man er tiltrekt til menn. ts Anonymkode: 2bfaa...df5 Mange tror at bifile ligger med alt og alle, men jeg har hatt tre partnere (alle kvinner) og har ikke vært i nærheten av å være utro. Kan med 100 % sikkerhet si at jeg aldri ville ha vært det, heller. At jeg blir fysisk tiltrukket av menn til tider, er bare ett av mange trekk ved meg. Det er ikke hele meg, og det sier ikke noe om hvilke verdier og holdninger jeg har eller hvordan jeg er som person. Anonymkode: e7482...026
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange tror at bifile ligger med alt og alle, men jeg har hatt tre partnere (alle kvinner) og har ikke vært i nærheten av å være utro. Kan med 100 % sikkerhet si at jeg aldri ville ha vært det, heller. At jeg blir fysisk tiltrukket av menn til tider, er bare ett av mange trekk ved meg. Det er ikke hele meg, og det sier ikke noe om hvilke verdier og holdninger jeg har eller hvordan jeg er som person. Anonymkode: e7482...026 Jeg har hatt litt fler partnere enn det, men er trofast i mine forhold 😊 har flere langvarige bak meg. 4 menn og 1 kvinne. Har barn med en mann. Absolutt, har empati for andre og behandler andre med respekt. 👍 har gode verdier. Slet lenge med å være åpen om det til familien min, men når jeg var ærlig om det så fikk jeg god støtte av de. Var en lettelse 😊 har holdt det skjult for kollegaene mine, men mine nærmeste venner vet om det. ts Anonymkode: 2bfaa...df5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan jeg forstå. Mange må være åpensinnet for å forstå kompleksiteten rundt det. Opplevd stigma fra lesbiske kvinner også. Ikke alltid de kan forstå den biten av å være tiltrekt til begge kjønn. Så den går igjen føler jeg hos de som er trygge på sin legning og ikke ser at det finnes så mye mer. Håper bare jeg finner et åpensinnet medmenneske som godtar meg for den jeg er. Er slik jeg ønsker å oppdra sønnen min også. Snakker med en mann nå og han sa «ser på profilen din at du er bifil, hva er du ute etter? 😅» så står det kort beskrevet i profilen min at jeg er ute etter en livspartner. Ble litt skuffet over spørsmålet hans føler jeg. ts Anonymkode: 2bfaa...df5 Jeg tror ikke det er lurt å skrive i profilen at du er bifil. For du har rett: menn tror da at du vil ha trekant og lever et utsvevende liv. Kanskje bedre å si i første samtale at du også har hatt et par forhold til kvinner fremfor å bruke ordet bifil, så kan han tenke litt før ordet blir naturlig brukt i neste samtale. Anonymkode: 75582...709 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 Alt utenom A4 vil jo være mer utfordrende. Du kan kanskje holde det for deg selv frem til du har blitt kjent med folk? Men det er vel først og fremst menn som har problemer med å være åpen om slikt. En bifil mann vil være uaktuell for de svært mange heterofile kvinner, muligens de fleste. Anonymkode: f357d...97b
Jolene Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Flott at du har gode opplevelser 😊 hvordan klarer du å uttrykke selvsikkerhet rundt din legning ? Må ærlig si at det hele skremmer meg og føler for å krype tilbake til skapet. ts Anonymkode: 2bfaa...df5 Jeg kom vel egentlig bare frem til at dersom det var et problem for en partner, var ikke den personen noen for meg. Det tok tid, men jeg måtte også gjøre det som var best for meg. Min mann har ingen problemer med dette, og har aldri hatt det heller. Jeg har vært åpen om dette fra dag én. Har aldri lagt skjul på den siden av meg, eller prøvd å pakke den inn. Det er rett og slett en del av meg, og de som ikke takler det, takler heller ikke meg som helhet.
Jolene Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt utenom A4 vil jo være mer utfordrende. Du kan kanskje holde det for deg selv frem til du har blitt kjent med folk? Men det er vel først og fremst menn som har problemer med å være åpen om slikt. En bifil mann vil være uaktuell for de svært mange heterofile kvinner, muligens de fleste. Anonymkode: f357d...97b Hvorfor skal man holde en såpass stor ting om seg selv skjult? Det er jo det motsatte av hva man burde gjøre?! Å krype tilbake i skapet er aldri lurt. Jeg har ingen problemer med å forstå at alle ikke ønsker å være sammen med noen som differensierer utenfor det å være hetrofil, men å be noen om å holde det skjult, er definitivt ikke en vei man vil gå. Da kan det også virke motsatt, fordi man skjuler noe allerede med én gang, og det kan så tvil om tillit. Man bekrefter på en måte fordommen rundt det å ikke være hetrofil...
Jolene Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Biseksuell mann her, uten erfaring med samme kjønn. Aldri i livet om jeg hadde turt nevne dette for noen. Heldigvis handler min dragning mot samme kjønn bare på det seksuelle plan, så det vil aldri være et behov at andre skal få vite om det. Så jeg kan forstå problemstillingen din, selv om jeg egentlig trodde det var lettere å være bifil kvinne. Hvis en bifil kvinne hadde akseptert meg som biseksuell mann (som forøvrig lever helt greit med å ikke prøve ut), hadde jeg ikke sett problemet med å bli sammen med en slik kvinne. Anonymkode: e7482...026 De finnes! Det du skriver her, er som å lese om min mann
neon_sun Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, ts. Jeg opplever stigma fra begge hold, både streite og skeive. Fra streite har reaksjonene vært alt fra at jeg er heldig som kan velge mellom alle (!),forslag til trekanter til barndomsvenninner som syns det er ekkelt at jeg har sett de naken/sovet med de i barndommen (!!). Syns også det er vanskelig med partnere, uansett kjønn, fordi jeg liksom må trygge de på at jeg ikke foretrekker det motsatte kjønn. Selv er jeg veldig trygg med min legning, så det er temmelig fortvilende innimellom. Familien har slått seg til ro med at mine kvinnelige forhold var en fase, siden jeg i dag er gift med en mann 🙉.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 52 minutter siden, Jolene skrev: Jeg kom vel egentlig bare frem til at dersom det var et problem for en partner, var ikke den personen noen for meg. Det tok tid, men jeg måtte også gjøre det som var best for meg. Min mann har ingen problemer med dette, og har aldri hatt det heller. Jeg har vært åpen om dette fra dag én. Har aldri lagt skjul på den siden av meg, eller prøvd å pakke den inn. Det er rett og slett en del av meg, og de som ikke takler det, takler heller ikke meg som helhet. Fantastisk svar! 🙂 Selv sliter jeg litt med å være i forhold lenge da jeg også vil leve ut min biseksuelle side også. Anonymkode: d1fc1...4bf
duplexx Skrevet 19. august 2020 #18 Skrevet 19. august 2020 Jeg er bi kvinne, og har sjeldent opplevd det. Ja, fra fille folk på byen. Men ikke folk jeg har datet og hatt ordentlige seriøse samtaler med. Vet ikke om du dater noe umodne menn f.eks? Jeg bruker noe tid på å fortelle at jeg er bi, jeg gidder ikke brase ut av skapet. Men når jeg forteller har de aller fleste reagerert helt fint, kanskje jeg har datet menn som er modne og forstår at det bare er en legning, og ikke noe overfladisk?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #19 Skrevet 19. august 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk svar! 🙂 Selv sliter jeg litt med å være i forhold lenge da jeg også vil leve ut min biseksuelle side også. Anonymkode: d1fc1...4bf Det er vel det mange frykter ved bifile da, at de må leve ut begge sider selv i et forhold. Anonymkode: e7482...026
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #20 Skrevet 19. august 2020 21 timer siden, Jolene skrev: De finnes! Det du skriver her, er som å lese om min mann Godt at det finnes kvinner som deg som aksepterer menn som er biseksuelle. Om ikke en av en million, så kanskje en av hundre? Anonymkode: e7482...026
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå