Gå til innhold

Eier som bevisst ikke kastrerer katt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så jeg har en bekjent som har planer om å bevisst ikke kastrere katten, sånn at hun kan bli gravid i håp om å tjene litt ekstra penger på kattungene ved å selge de når de er gamle nok. Selv har jeg ingenting til overs for planen og har nok vært litt brutalt ærlig om hvorfor ideen er så idiotisk + brukt alle argumenter jeg kan komme på for å få h*n til å endre mening, men h*n er fortsatt urokkelig.

Så er det noen som kan komme med flere argumenter for å få h*n til å endre mening? Takknemlig for alle kommentarer!

Anonymkode: 301ce...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gjør man slik at katten "forsvinner", tar den med til veterinær og får den kastrert, når katten har kommet seg setter man den ut i nabolaget igjen :)

Anonymkode: 37a3f...fb5

• Liker 5
Skrevet

Noen mennesker er bare mindre intelligente, det får du (uheldigvis) ikke gjort noe med.

Denne bekjenten har sikkert skaffet katten privat, og ikke via en organisasjon? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da gjør man slik at katten "forsvinner", tar den med til veterinær og får den kastrert, når katten har kommet seg setter man den ut i nabolaget igjen :)

Ikke Ts sitt ansvar og sikkert et dumt tips, men jeg støtter det allikevel 100%. Også når eier blir irritert når katta aldri blir gravid, kan man bare si at noen katter er fra naturens side sterile. 

Anonymkode: 91573...38d

• Liker 2
Skrevet

Er det rasekatt, siden det skal tjenes penger på den? Da må den i hvertfall holdes innendørs så ikke nabolagets lurv kan snike seg til å legge inn sine dna. 

For vanlige katter vil det ofte koste mer med veterinær til vaksiner og chip merking til kattungene enn en vil få igjen for de.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Ts sitt ansvar og sikkert et dumt tips, men jeg støtter det allikevel 100%. Også når eier blir irritert når katta aldri blir gravid, kan man bare si at noen katter er fra naturens side sterile. 

Jeg vet det ikke er ts sitt ansvar, men noen ganger så kan man bare ikke stå og se på slik uansvarlighet. Jeg gjorde dette med en hannkatt en gang, ingen vet at det var meg, og jeg er sikker på at mange katteliv ble spart.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke er ts sitt ansvar, men noen ganger så kan man bare ikke stå og se på slik uansvarlighet. Jeg gjorde dette med en hannkatt en gang, ingen vet at det var meg, og jeg er sikker på at mange katteliv ble spart.

Et problem er at dette mennesket sikkert skaffer seg en ny katt den kan få unger på.

Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Noen mennesker er bare mindre intelligente, det får du (uheldigvis) ikke gjort noe med.

Denne bekjenten har sikkert skaffet katten privat, og ikke via en organisasjon? 

Tror det var sånn at det var noen som ga bort katt på finn.no som h*n valgte seg ut

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var sånn at det var noen som ga bort katt på finn.no som h*n valgte seg ut

Ok. Hadde det vært via organisasjon kunne du sikkert sagt ifra der, mange (alle?) krever at kattene som blir adoptert blir kastrert/sterilisert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...