Gå til innhold

sukker på kanten? hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Gitte
Skrevet (endret)

nå på tirsdag har jeg (etter beste evne) tenkt å arrangere bursdagsselskap.. det kommer ca 15 venner som skal feire dagen min (til tross for at jeg ble singel på fredag :grine: )

vi skal ha velkomstdrinker, og vil gjerne "stashe opp" glassene litt med sukkerkant...

hvordan gjør jeg dette? sukkeret fester seg vel ikke bare med vann? har sett det så mange ganger, men liksom ikke tenkt over hvordan det gjøres :)

må kanskje nevnes at de flotte drinkene skal serveres i plastglass (hvitvinsglass) siden festen skal skje ute, og vi orker ikke all oppvasken. :flau:

og hvor kort tid i forveien må dette gjøres? har ikke plass i fryseren til alle glassene

Endret av Gitte
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Bruk litt eggehvite! Hell det på et fat, og dypp glasset oppi. Deretter rett over i sukkeret, før du lar det hele tørke.

Gjest Gitte
Skrevet

sweet.. visste det var en enkel sak :) takk

Skrevet

Du kan bruke sitronsaft også.

Skrevet
Du kan bruke sitronsaft også.

Mye bedre enn eggehvite... Den gir jo fra seg litt smak!

Skrevet

Kanskje man kan ha konditorfarge i? Så blir det farge på sukkeret!

Jeg vet ikke, har aldri prøvd, men synes det høres lurt ut! :ler:

Skrevet

hvordan gjør jeg dette? sukkeret fester seg vel ikke bare med vann?

har ikke plass i fryseren til alle glassene

Sukkeret festes med eggehvite, og de skal ikke i fryseren (ser bare litt "frosty" ut..).

Lykke til, dette klarer du fint... ;)

Gjest Gitte
Skrevet

takk for tips :) skal nok fikse det greit.. alt under kontroll så langt :)

Gjest Toro_Jenta
Skrevet

du kan også holde glasset opp ned , dra en sitronbåt langs kanten og dyppe det i sukker etterpå.

eller ha en supertynn svamp fuktet med feks sweet n sour og dytte glasset i svampen og dyppe den i sukker etterpå

Gjest Gjesta
Skrevet
Mye bedre enn eggehvite... Den gir jo fra seg litt smak!

Og det gjør ikke sitron? ;) Vel, eggehvite brukes faktisk i drinker for å gi litt ekstra skum, som i for eksempel gin fizz.

Skrevet
Og det gjør ikke sitron? ;)  Vel, eggehvite brukes faktisk i drinker for å gi litt ekstra skum, som i for eksempel gin fizz.

Men sitron smaker jo bedre enn eggehvite da... Jeg hadde foretrukket sitron. Syns det er litt ekkelt med rått egg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...