Gjest Gitte Skrevet 17. juli 2005 #1 Skrevet 17. juli 2005 (endret) nå på tirsdag har jeg (etter beste evne) tenkt å arrangere bursdagsselskap.. det kommer ca 15 venner som skal feire dagen min (til tross for at jeg ble singel på fredag ) vi skal ha velkomstdrinker, og vil gjerne "stashe opp" glassene litt med sukkerkant... hvordan gjør jeg dette? sukkeret fester seg vel ikke bare med vann? har sett det så mange ganger, men liksom ikke tenkt over hvordan det gjøres må kanskje nevnes at de flotte drinkene skal serveres i plastglass (hvitvinsglass) siden festen skal skje ute, og vi orker ikke all oppvasken. og hvor kort tid i forveien må dette gjøres? har ikke plass i fryseren til alle glassene Endret 17. juli 2005 av Gitte
Gjest Gjesta Skrevet 17. juli 2005 #2 Skrevet 17. juli 2005 Bruk litt eggehvite! Hell det på et fat, og dypp glasset oppi. Deretter rett over i sukkeret, før du lar det hele tørke.
Bree Skrevet 17. juli 2005 #5 Skrevet 17. juli 2005 Du kan bruke sitronsaft også. ← Mye bedre enn eggehvite... Den gir jo fra seg litt smak!
lillesky Skrevet 17. juli 2005 #6 Skrevet 17. juli 2005 Kanskje man kan ha konditorfarge i? Så blir det farge på sukkeret! Jeg vet ikke, har aldri prøvd, men synes det høres lurt ut!
Ugla Skrevet 18. juli 2005 #7 Skrevet 18. juli 2005 hvordan gjør jeg dette? sukkeret fester seg vel ikke bare med vann? har ikke plass i fryseren til alle glassene ← Sukkeret festes med eggehvite, og de skal ikke i fryseren (ser bare litt "frosty" ut..). Lykke til, dette klarer du fint...
Gjest Gitte Skrevet 18. juli 2005 #8 Skrevet 18. juli 2005 takk for tips skal nok fikse det greit.. alt under kontroll så langt
Gjest Toro_Jenta Skrevet 18. juli 2005 #9 Skrevet 18. juli 2005 du kan også holde glasset opp ned , dra en sitronbåt langs kanten og dyppe det i sukker etterpå. eller ha en supertynn svamp fuktet med feks sweet n sour og dytte glasset i svampen og dyppe den i sukker etterpå
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2005 #10 Skrevet 18. juli 2005 Mye bedre enn eggehvite... Den gir jo fra seg litt smak! ← Og det gjør ikke sitron? Vel, eggehvite brukes faktisk i drinker for å gi litt ekstra skum, som i for eksempel gin fizz.
Lady Lovelylocks Skrevet 18. juli 2005 #11 Skrevet 18. juli 2005 Og det gjør ikke sitron? Vel, eggehvite brukes faktisk i drinker for å gi litt ekstra skum, som i for eksempel gin fizz. ← Men sitron smaker jo bedre enn eggehvite da... Jeg hadde foretrukket sitron. Syns det er litt ekkelt med rått egg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå