Gå til innhold

Erfaring med ned i vekt av eplecidereddik?


Gelica

Anbefalte innlegg

Lurte rett og slett på om dette har noen effekt? Har lest at dette kan hjelpe på å redusere apetitt og dermed vekt, øker forbrenningen og at det har god innvirkning mot cellulitter. Hadde vært gøy å høre om noen faktisk har opplevd at det funker. Noen steder står det at man skal drikke 1 glass vann med 2 spiseskjeer eddik om dagen. Andre steder leser jeg at man skal blande 2ss eddik i 1 liter vann å drikke dette 4 ganger om dagen. Om dette fungerte på deg hvordan fungerte det og hva gjorde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har drukket en teskje til dagen i et år, og det har bedret fordøyelsen min mye. Økning av forbrenning og fjerning av celulitter er bare tull, har ikke fått mindre matlyst. Men det er gode antioksidantstoffer i eplecideredikk, og det har helt klart hjulpet fordøyelsen min. 

Anonymkode: 30d9d...4a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det virket så hadde alle gjort det. 

Anonymkode: 0bb3b...e0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der har ingen effekt. Hilsen en som hr vrukt altfor mye penger på eplecidereddik.

Anonymkode: d5120...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle myter dør ikke ut ser jeg, jeg drev med eplecidereddik for over 30 år siden, funket ikke da, funker ikke nå!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen snarvei om en vil gå ned i vekt. 

Anonymkode: 8726e...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troa på det! Det koster rundt 50-60kr for ei stor flaske så det er ikke akkurat dyrt:) Men velg upasteurisert. Helios sin fra helsekost er fin. Jeg drikker det for bakteriene i magen sin del og tror at magen fungerer bedre av det. Bedre mage > bedre helse. 
 

Om du forventer å renne ned i kilo blir du skuffet. Likevel tror jeg det kan påvirke hva og hvordan du spiser, som påvirker vekta di:)

Anonymkode: f33fc...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har troa på det! Det koster rundt 50-60kr for ei stor flaske så det er ikke akkurat dyrt:) Men velg upasteurisert. Helios sin fra helsekost er fin. Jeg drikker det for bakteriene i magen sin del og tror at magen fungerer bedre av det. Bedre mage > bedre helse. 
 

Om du forventer å renne ned i kilo blir du skuffet. Likevel tror jeg det kan påvirke hva og hvordan du spiser, som påvirker vekta di:)

Anonymkode: f33fc...838

Du kan like gjerne spise sylteagurker. Det gir samme placebo effekt.

 

 

 

Siden du spør om dette ts antagelig pag ønsket om å gå ned i vekt, dette gjør jeg for å gå ned i vekt nå. Målet er å holde kostjoldsendringen til noe jeg kan leve med i mange år:

Ingen mat til kl 12. Deretter 1 eller 2  måltider av så mye frukt og bær jeg ønsker. 1 stort hovedmåltid en gang mellom kl 17- 20, bestående av 150-200 gr kjøtt, fisk, fugl eller kjøttdeig, Feks 1/4 del lapskausblanding (hender jeg tilsetter 1 ekstra potet og 1 ekstra gulrotbit) med 200 gr kjøttdeig, 1 fedd hvitøk, litt løk, ca 1 og en halv dl pastapenne/skruer, 1 boks kidneybønner, salt, pepper, krydder og vann. Kokes i en gryte. Gir meg ca 2 porsjoner mettende måltid. Avslutter med litt frukt senere på kvelden om jeg føler behov for noe mer.. 

Ønsker jeg snack tar jeg en liten lakrisstang eller noe annet i begrenset mengde dersom frukt på kvelden ikke frister.

Jeg har et stillesittende liv og blir veldig mett på dette, blodsukkeret har stabilisert seg, Jeg har sluttet med å bli søvnig ettermåltider slik jeg gjerne ble pga veldig store mengder med snop og ferdigmat fra butikken og varmedisken. Jeg teller ikke kcal og andre ting, jeg kjenner heller på hvordan jeg føler meg etter at jeg har spist noe. Jeg har kuttet ut all cola, brus, is, sjokolader, kaker osv fordi det bare dro meg tilbake til en usunn livsstil enda hvor hardt jeg prøvde. Jeg forsøker å tilpasse det til om det er varme eller kalde dager. På varme dager er matlaging noen ganger altfor varmt, men jeg har oppdaget at det går lettere å gjennomføre når jeg merker at kroppen trives med det jeg har innført hittil. 

Om jeg er ute og treffer venner spiser jeg evt en hamburger (uten pomfrites eller cola, og ber om vann, eller to pizza stykker. Jeg prøver å unngå alt som jeg brukte å spise tidligere, eller som kroppen har gitt tydelig tegn på at jeg bør unngå. Feks får jeg hjertebank av koffein har jeg oppdaget, så jeg kuttet det. Og det som tidligere var mine favoritter junk food, er plutselig begynt å ikke smake så godt som jeg husket det gjorde. 

Håper noe av dette kan være til hjelp og lykke til! :)

Anonymkode: 8399b...dcb

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan like gjerne spise sylteagurker. Det gir samme placebo effekt.

 


Mulig det er placeboeffekt, men det spiller jo i praksis ingen rolle så det er flott du har opplevd effekten av dette! Da er du jo egentlig enig i at eplecidereddik burde forsøkes, evt sylteagurker🙌
 

Anonymkode: f33fc...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:


Mulig det er placeboeffekt, men det spiller jo i praksis ingen rolle så det er flott du har opplevd effekten av dette! Da er du jo egentlig enig i at eplecidereddik burde forsøkes, evt sylteagurker🙌
 

Anonymkode: f33fc...838

Nei, det er ikke det jeg skrev. Jeg har ikke opplevd annen effekt enn utslett.

Anonymkode: 8399b...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Jeg vil fortelle at eplecidereddik hjelper meg. 

Jeg faster periodisk, og i fasteperioden så drikker jeg små slurker med litt sterk blanding ECE når sulten/fysenheten melder seg. Det funger bra for å utsette første måltid noen timer. Fjerner tullesult. Når jeg sier tullesult er det slik at etter jeg startet med periodisk faste så lærte jeg meg å kjenne forskjell på sultfølelser jeg får. Gjenkjenner ekte sult lettere og da lytter jeg til kroppen. Gikk ned 8 kg på 4 mnd i fjor. Da lå jeg også i bittelitt kaloriunderskudd( 2-300kcal) og trente styrke 3-5 dager pr.uke. denne kombien funker bra. 

Usikker på om ECE alene gir noen resultat på vekten.

Anonymkode: 6a83a...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt sporadisk, men så kom jeg over et sted som presiserte at det ikke har noen dokumentert effekt. Dermed har jeg droppet det. Vanlig vann, eventuelt med sitron etc oppi, er mye bedre!

Anonymkode: 58a03...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Har sett videoer på youtube av at dette fungerer, men du må ha et balansert kosthold vedsiden av. Det nytter ikke spise mcdonalds og forvente at det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig skadelig for tennene, bare så du er klar over det.

Anonymkode: 9beca...cc8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar eddik før et måltid så kan det hjelpe så man ikke får så høy blodsukkerstigning (fulgt av blodsukkerfall), noe som kan hjelpe til med appetittregulering. Så det kan faktisk ha en positiv effekt,uten at det er noen mirakelkur. 

Anonymkode: 26dcc...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt eplecidereddik tabletter, og de hjalp for meg.

Fikk mindre matlyst.

Dette er over 20 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...