Gå til innhold

Datingapper- folk har det travelt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opprettet konto på en datingapp for en stund siden. Men mange har det så utrolig travelt, flere som opplever det sånn?

Anonymkode: bfeb5...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du? At de vil treffes fort?

Anonymkode: c1de4...3e9

Skrevet

Folk er på toppturer daglig så det er ikke rart de har det travelt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det handler mye om at mange har brent seg på å kaste bort tid på folk det ikke blir noe av. Så viktig å luke bort slikt så fort som mulig, ellers vil det ta årevis å finne en kjæreste 

Anonymkode: 65775...c7f

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? At de vil treffes fort?

Anonymkode: c1de4...3e9

Ja, mange vil treffes før en i det hele tatt har lagt inn bilde på profilen. Blir sånn " Hei, har du det bra. Treffes"? For meg blir det litt sånn eh.. Det vet jeg jo ikke enda.

Altså jeg skjønner jo om folk er veldig klar på at de vil ha kjæreste så vil en ikke bruke uendelig lang tid på å chatte. Jeg er kanskje litt omvendt, har ikke dårlig tid å finne kjæreste. Men liker å chatte en stund før en eventuelt treffes. For meg er det en del av greia. Jeg er ærlig med dette da. Synest datingapper virker litt stressende og jagende.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mange vil treffes før en i det hele tatt har lagt inn bilde på profilen. Blir sånn " Hei, har du det bra. Treffes"? For meg blir det litt sånn eh.. Det vet jeg jo ikke enda.

Altså jeg skjønner jo om folk er veldig klar på at de vil ha kjæreste så vil en ikke bruke uendelig lang tid på å chatte. Jeg er kanskje litt omvendt, har ikke dårlig tid å finne kjæreste. Men liker å chatte en stund før en eventuelt treffes. For meg er det en del av greia. Jeg er ærlig med dette da. Synest datingapper virker litt stressende og jagende.

Det er lett å miste motivasjonen til å fortsette hvis man skal chatte mer med hver enkelt, bli ghosta før eller senere og ikke engang oppnådd å møtes. Du vet jo langt mindre hvem du har å gjøre med bare ved chat, og får dessuten ikke noe reelt inntrykk av personlighet, utstråling osv.

For meg er det å chatte bare en ulempe. Jeg vil heller ikke få følelsen av å være på en prioriteringsliste/haremsliste og måtte vente på svar i chat, prestere fortløpende høyt på interessenivået i chat, når jeg ikke vet hvem jeg har med å gjøre. Det blir misbruk av min og den andres tid. Er en grunn til at jeg også ikke bruker andre sosiale media(fb/IG).

Date-apper som Tinder og lignende er som en inngangsport, og når match er gjensidig skal man ikke behøve bruke mer tid det enn å avtale et lite møte. Folk har så høye forventninger til ett enkelt første-møte! Det gjør jo bare ting enda mer tid-og ressurskrevende å være sin egen Kirsten giftekniv.

Jeg anbefaler å legge lista lavere for et første-møte, og for hvordan møte kan være. Gjør møte kort, terskelen lav, en tur en bestemt strekning eller en halvliter holder gjerne. Da vet man om man vil møtes igjen eller ikke. Man trenger ikke bruke en helkveld på et førstemøte, for du vet ikke om det er en du vil bruke det på kun etter chatting. Senk skuldrene, vær deg selv og beveg deg. Om det er riktig merker du det. 

Det er ikke snakk om å ha dårlig tid, men å være realistisk og rasjonell. Hvis ikke daten eller du selv er interessert etter et kort treff så er det bare å gå videre. Ønsker man et seriøst forhold så må man være realistisk også, selv om man vil forsøke framstå best mulig i en ærlig, hverdagslig treff-situasjon. 

Til TS: om du fortsatt er ny i dette og ikke liker å møtes før etter lenger chatting, så vil jeg gjerne høre hvordan det ligger an noen måneder frem i tid. Jeg ser venninner som startet etter meg og går igjennom prosessen med frustrasjoner på samme måte jeg gjorde. Men om man ikke da endrer handlingsmønster selv for å skape endringer til det bedre, så får man ikke klage over tingenes tilstand utenfor. Handling teller mer enn ord.

Anonymkode: a5af6...65b

Skrevet

De/vi som har vært ute der en stund har erfart at det er veldig dumt å chatte lenge før man møtes. Da bygger man gjerne opp forventninger, begynner å like personen, og så møtes man og erfarer kanskje at det er null kjemi, og det blir stor nedtur. Man føler at ukene man brukte på chatting var bortkastet tid. Det er derfor gjerne sånn at man bare avklarer de "store" tingene (sånt som er helt essensielt for en du skal falle for, sånn som røyking, interesser, litt verdier osv.) før man møtes kort og uforpliktende. Men det der styrer du selv. Bare svar at du trenger å vite litt mer om personen før du vurderer om det er interessant å møtes. De fleste godtar det. Men om du er av typen som vil chatte i mange uker så vil du nok erfare at mange ikke gidder det, fordi de da føler at de kaster bort mye tid på noen som det sannsynligvis ikke blir noe mer ut av.

Anonymkode: 4c4a3...731

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til TS: om du fortsatt er ny i dette og ikke liker å møtes før etter lenger chatting, så vil jeg gjerne høre hvordan det ligger an noen måneder frem i tid. Jeg ser venninner som startet etter meg og går igjennom prosessen med frustrasjoner på samme måte jeg gjorde. Men om man ikke da endrer handlingsmønster selv for å skape endringer til det bedre, så får man ikke klage over tingenes tilstand utenfor. Handling teller mer enn ord.

Anonymkode: a5af6...65b

Er ikke helt ny med dette, har vært på dating apper tidligere også. Jeg sitter nok litt på gjerdet. Blir det sånn at jeg finner en på en dating app så er det hyggelig, men jeg har ikke som mål at NÅ skal jeg finne en kjæreste. 

Når det er sagt, så er jeg ærlig med de jeg chatter med. Fra tidligere var forøvrig min erfaring at mange av de som var mest PÅ for å treffes var rimelig useriøse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...