Annie19 Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Har søkt mye på nettet og ikke funnet noe svar. Har vært permittert siden mars og heldigvis endelig begynt å jobbe igjen. Har vært permittert 100%. Siden vi ikke kjører full bemanning har jeg jobbet ca 40-50 prosent de siste to ukene. Førte opp på meldekortet de dagene jeg har jobbet, og hvor lenge, slik jeg skal. Når jeg tidligere har sendt meldekort så står det "kortet er beregnet" og så brutto beløp i kolonnen nedenfor. Nå står det bare kortet er beregnet, og ingenting nedenfor. Stresser litt nå, for er totalt avhengig av de pengene før jeg er tilbake i min 100%stilling. Noen som vet hva dette betyr?
goomba Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Det kan hende du har jobbet mer en 60% av vanlig arbeidstid? https://www.nav.no/arbeid/no/dagpenger/#kan-jeg-jobbe-mens-jeg-mottar-dagpenger Eller at tidligere meldekort er levert for sent, noe som også kan føre til trekk i utbetaling. Hvis du vet at det ikke er noen av disse tingene, kan det hende det er en systemfeil? For å få et klart svar må du nok ringe NAV, eller så får du bare vente å se om du får en utbetaling.
Minya Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Har du jobbet over 60% av ordinær arbeidstid (37,5 timer x2) i løpet av den siste meldekortperioden, så blir det ingen utbetaling. Du kan jobbe 60,01% og miste utbetalingen. Mange lærer dette på den harde måten fordi NAV ikke er tydelige på hvor mye du kan jobbe. De sier du kan jobbe maks 60%, men de sier IKKE at du kan miste utbetaling i en meldekortperiode selv om du jobber mindre enn 60% i løpet av én lønnsperiode (4 uker/1 kalendermåned), fordi du i løpet av én meldekortperiode jobber litt mer enn 60% av 37,5x2, mens du i den neste meldekortperioden jobber vesentlig mindre enn 60%. Jeg opplevde dette i en periode jeg jobbet maks 40% i løpet av en hel måned, men jeg hadde to uker jeg jobbet mer enn resten av måneden, så jeg gikk såvidt over 60% og mistet derfor hele den utbetalingen fordi ingen hadde sagt til meg at hos NAV så gjelder ikke de samme reglene som alle andre steder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå