Gå til innhold

Støtteerklæringer til lovbrytere


Marigrete

Anbefalte innlegg

En liten utblåsning fra meg:

I lokalavisa på nett står det små notiser om folk som har blitt tatt for lovbrudd av forskjellig art. Og i kommentarfeltet er det nesten utelukkende negative kommentarer om personens handling. Og det er nådeløse ytringer om både sak og person. Aldri sett noen kommentarer som «lykke til og håper vedkommende får hjelp», «vi støtter deg», «alle kan gjøre feil».

Har vært tilfeller der bekjente av meg har kommentert at overvåkningsvideoer som viser gjerningsmenn bør publiseres offentlig. De samme bekjente har nå skrevet støtteerklæringer på Facebook til den kjente skistjernen som ble tatt for råkjøring og oppbevaring av narkotika. Det henger så lite på greip. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Marigrete skrev:

En liten utblåsning fra meg:

I lokalavisa på nett står det små notiser om folk som har blitt tatt for lovbrudd av forskjellig art. Og i kommentarfeltet er det nesten utelukkende negative kommentarer om personens handling. Og det er nådeløse ytringer om både sak og person. Aldri sett noen kommentarer som «lykke til og håper vedkommende får hjelp», «vi støtter deg», «alle kan gjøre feil».

 

Lagt merke til dette selv. I følge kommentarfeltet burde man nærmest på livstid på fyllekjøring og dødsstraff for vold. Utenom når det er folkekjære kjendiser da.  Artig fenomen at de som har ressursene til å klare seg best mottar mest støtte. Men det illustrerer kanskje samfunnet vår på en god måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2020 den 2.35, kaninen skrev:

Lagt merke til dette selv. I følge kommentarfeltet burde man nærmest på livstid på fyllekjøring og dødsstraff for vold. Utenom når det er folkekjære kjendiser da.  Artig fenomen at de som har ressursene til å klare seg best mottar mest støtte. Men det illustrerer kanskje samfunnet vår på en god måte.

Straffene i Norge er håpløst lave.

Både for kjendiser og folk flest.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...