Gå til innhold

Hvor tidlig etter samleie tester dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter samleie og siste EL venter dere med å ta en graviditetstest? Bør man vente til man forventer neste mens, eller kan testen slå ut før det? Jeg er så utålmodig, vil teste rett etter samleie, men skjønner jo at det er store sjanser for å bli skuffet av negativ test da😅

Anonymkode: 5ee9f...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge etter samleie og siste EL venter dere med å ta en graviditetstest? Bør man vente til man forventer neste mens, eller kan testen slå ut før det? Jeg er så utålmodig, vil teste rett etter samleie, men skjønner jo at det er store sjanser for å bli skuffet av negativ test da😅

Anonymkode: 5ee9f...0f2

Jeg begynner testingen 8-9 dpo. Med tidlig test fra babyplan😬

Anonymkode: 1fa1f...3df

Skrevet

hva betyr dpo?

Anonymkode: 438b4...783

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva betyr dpo?

Anonymkode: 438b4...783

Days past ovulation 

Anonymkode: a463a...777

Skrevet

Jeg liker å begynne 9 dpo (dager etter eggløsning). Men det er tidlig. Liker bare å komme i gang med testing og evnt tolking. Sist jeg ble gravid så jeg noe svakt på 11 dpo. Mange tester kan slå ut tidlig ja, så trenger ikke å vente til forventet mensdag med å teste. 

Skrevet

Rundt 9dpo

Skrevet

Men hvorfor teste så tidlig? Hva får man ut av det? 😅 Er man gravid vil man jo finne det ut i tide uansett.... 🙆‍♀️

Anonymkode: ec38e...346

Skrevet

Jeg kommanderer gubben til å ejakulere så fort som overhodet mulig og bli ferdig med det, så dytter jeg ham vekk og løper ut på badet for å teste.

Anonymkode: ec71d...0dc

Skrevet

Jeg liker ikke å synse og sanse på skyggestreker, så jeg venter til forventet mens. Da får man et klart svar.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor teste så tidlig? Hva får man ut av det? 😅 Er man gravid vil man jo finne det ut i tide uansett.... 🙆‍♀️

Mange liker å vite tidlig. Er ikke like tålmodige kanskje. Noen synes det er moro å analysere tidligtester og følge med på om den usynlige streken blir gradvis sterkere. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil jo vite så tidlig som mulig om man kan være/er gravid. Jeg har flere ganger skimtet en svak strek fra 9 dpo. Og jeg syns syns det er SÅ mye bedre å få muligheten til å teste. Syns det er gøy og spennende. Korter ned ventetiden. Takler også blenda test mye bedre enn at mensen bare plutselig er der. Og med kort lutealfase så må jeg teste tidlig om jeg vil få disse dagene med spenning.

Skrevet

Jeg testet 10 dpo og fikk denne testen ⬇️ Det var ca 12 dager etter vi hadde sex. Så kunne nok kanskje fått en positiv strek før🤷🏼‍♀️ Men hadde spottet en dråpe to forskjellige ganger dagen før så var helt sikker på at det var mensen som var på vei. Når det ikke kom noe mer blod kvelden vi kom hjem fra ferie så tok jeg en test bare for å være sikker ☺️

37FE09D7-86F0-4C59-ADB3-50294758A6E3.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri testet før en dag eller to etter at mensen skulle kommet. 

Det er miljøsvineri, i tillegg til økonomisk tullete, å brenne av tester i hytt og gevær. 

Anonymkode: 950e9...3b9

Skrevet

Det er ikke noe poeng i å teste før tidligst 4-5 dager før forventet mens (da med tidligtester spesielt for dette formålet). Et eventuelt befruktet egg skal vandre ned egglederen, feste seg i livmoren, og produsere nok hcg til å være målbart i urinen. Om du vil ha et sikkert svar venter du til mensen er på overtid. (I tillegg så kommer det jo an på når samleie var i forhold til eggløsning - sæd overlever i noen dager inne i deg, så kan fint bli gravid av samleie noen dager før eggløsning, og da må du jo vente enda lengre på positiv test.)

En ulempe med å teste såpass tidlig er at du da fanger opp graviditeter som går til grunne veldig tidlig, som du ellers ikke ville visst om fordi mensen kommer omtrent som vanlig. Så det kan fort bli en berg-og-dalbane følelsesmessig når du får en svak positiv tidligtest, og så likevel begynner å blø noen dager seinere. Det er vanligst å miste helt i begynnelsen av svangerskapet, men de fleste er ikke klar over at de var gravide i noen dager, med mindre de driver med tidligtesting.

Anonymkode: d8f3c...45a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...