Gå til innhold

Drageånde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med ujevne mellomrom har jeg perioder med veldig dårlig ånde. Har god tannhygiene. Ånden forsvinner heller ikke ved ekstra tannpuss, gurgling av munnskyll eller pussing av tunge.

Jeg mistenker at noe av grunnen er at jeg spiser ujevnt og tidvis lite og ganske ensformig. Kan finne på å spise kun en protein/måltidserstatningsbar til frokost og lite eller ingenting til lunsj. Drikker mye kaffe og lite vann. Høres det logisk at dette kan være grunnen? Tips til noe som kan hjelpe? Noe mat eller urter jeg kan spise, etc?

Ellers, i tilfelle det har noe å si: Spiser ikke kjøtt. Kan legge til at jeg har normal BMI, bare for å unngå at noen blir urolige for det. Har bare litt uvanlig frekvens på måltider og trives ikke med å spise så mye tidlig på dagen. Drikker mye pepsi max...

Anonymkode: fdbe4...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det keto-ånde?

Anonymkode: 07cec...736

Skrevet

Tonsils/ gule stener  opp i  ganen  ?

Anonymkode: 94846...b86

Skrevet

Mandelsteiner eller dårlig ånde pga begynnende ketose. 

Eventuelt kan det være pga tannkjøttbetennelse, det lukter forferdelig selv om man pusser tenner og styrer på.

Skrevet

Keto-ånde er fra når man spiser mye kjøtt (sykt ekkelt) så det er neppe det.

Det er også noe dritt man kan få baki kjeften. Noen hvite "busemenn" som stinker.

Vil tippe det hjelper med litt vanlig kosthold. Kommer ingenting godt utav proteibarer, kaffe og Pepsi Max uansett.

Anonymkode: bf64e...818

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Keto-ånde er fra når man spiser mye kjøtt (sykt ekkelt) så det er neppe det.

Handler ikke om hva man spiser, men om man er i ketose eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Dette kjenner jeg igjen. Hadde ånde som luktet bæsj konstant og begynte etterhvert å kjenne noe rart på siden av tunga helt baki svelget. Gapte opp og så noe hvitt i ene hjørnet. Kikket inn med lommelykt og pirket borti det med en qtip og ut kom en diger svampeaktig hvitgul klump som luktet helt jævlig!!!!! 🤮 Dem dårlige ånden forsvant på sekundet jeg fikk vekk den klumpen og jeg husker jeg var så lykkelig over at jeg endelig kunne prate med folk igjen uten å være redd for at pusten min stinker 😂

Anonymkode: 63221...0a3

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, alle! Har nå tittet etter stener og det som verre er. Kan ikke se noe. Men må innrømme at jeg ikke vet hva mandelstener er, kanskje det kan være det?

Det er nok ikke tannkjøttbetennelse. Hvis ketose kun forbindes med kjøttspising er det nok ikke det heller...

Har litt metallsmak i munnen. Kan det komme av nespressokaffe, tro?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette kjenner jeg igjen. Hadde ånde som luktet bæsj konstant og begynte etterhvert å kjenne noe rart på siden av tunga helt baki svelget. Gapte opp og så noe hvitt i ene hjørnet. Kikket inn med lommelykt og pirket borti det med en qtip og ut kom en diger svampeaktig hvitgul klump som luktet helt jævlig!!!!! 🤮 Dem dårlige ånden forsvant på sekundet jeg fikk vekk den klumpen og jeg husker jeg var så lykkelig over at jeg endelig kunne prate med folk igjen uten å være redd for at pusten min stinker 😂

Anonymkode: 63221...0a3

Huff, det hørtes grusomt ut. Men bra du ble kvitt det, da! Helt jævlig å bekymre seg for ånden hele tiden.

Skrevet

Dårlig ånde kan komme fra tarmene ja.

Anonymkode: 2dc5f...10c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, alle! Har nå tittet etter stener og det som verre er. Kan ikke se noe. Men må innrømme at jeg ikke vet hva mandelstener er, kanskje det kan være det?

Det er nok ikke tannkjøttbetennelse. Hvis ketose kun forbindes med kjøttspising er det nok ikke det heller...

Har litt metallsmak i munnen. Kan det komme av nespressokaffe, tro?

Men det gjør det ikke. Du kommer i ketose av å spise veldig lite karbohydrat. 

Anonymkode: 07cec...736

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Keto-ånde er fra når man spiser mye kjøtt (sykt ekkelt) så det er neppe det

Anonymkode: bf64e...818

Feil. Ketoånde er når man spiser lite karbohydrater og havner i ketose. 

TS, jeg tipper ketoånde ut fra hvor lite du spiser. 

https://sml.snl.no/ketose 

Anonymkode: aa2d8...3bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...