Gå til innhold

Oppkjøring neste uke?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ha oppkjøring om litt under 2 uker å gruer meg så fælt. Føler meg mindre og mindre klar for hver dag som går. Men man føler seg kanskje aldri helt klar til oppkjøring. Kan dere dele deres erfaringer, om du trøye eller stod, og evt hvorfor/hvorfor ikke? Jeg skal kjøre opp i stavanger/Sandnes. 

Og et annet spørsmål, når man kjører på landevei og fartsgrensen feks er 60 km/t, men noen steder langs strekningen er det gårder og noen hus, bør man kjøre seinere da med tanke på barn eller lignende, eller skal man holde 60 km/t, samme lurer jeg på med der det er 80?

Anonymkode: d7e5d...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjører fartsgrensen men avpasser farten der det er uoversiktlig. 

Anonymkode: 992c2...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og et annet spørsmål, når man kjører på landevei og fartsgrensen feks er 60 km/t, men noen steder langs strekningen er det gårder og noen hus, bør man kjøre seinere da med tanke på barn eller lignende, eller skal man holde 60 km/t, samme lurer jeg på med der det er 80?

Anonymkode: d7e5d...f06

På en relativt strak forkjørsvei med god sikt bør du kjøre fartsgrensen, men du kan senke farten hvis det er konkrete grunner til det (sauer, unger, sikthindringer). Viktig at du øker farten når du har kjørt forbi det da.

Mange veier med 80kmt som fartsgrense egner seg ikke til å kjøre i 80km/t, da må du kjøre saktere. Men hvis det er en brei fin vei kan du kjøre i fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...