AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Jeg har sjekket med EL tester de siste syklusene. Dersom jeg regner EL til å komme dagen etter testene har blitt negative får jeg mensen på 9 dpo (lutealfse på 😎 og 10 dpo (lutealfase på 9). Er det noe jeg kan gjøre? Ble du gravid med kort fase? Anonymkode: 31c49...a5b
Amatariel Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Under 10 dager regnes som defekt lutealfase, og man bør gjøre noe. Jeg har vært i grenseland, med 10 dager - men klarte å bli gravid. Brukte babyklister og vitamin B6 i lutealfasen, og når jeg fikk svak positiv test rundt 10-11 dpo så har jeg begynt rett på progresteronstøtte.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, Amatariel skrev: Under 10 dager regnes som defekt lutealfase, og man bør gjøre noe. Jeg har vært i grenseland, med 10 dager - men klarte å bli gravid. Brukte babyklister og vitamin B6 i lutealfasen, og når jeg fikk svak positiv test rundt 10-11 dpo så har jeg begynt rett på progresteronstøtte. Takk for svar. Hva kan man gjøre for å forlenge lutealfasen da? Jeg går allerede på store doser b vitamin, så der er jeg dekket. Har lest om wild yam, bidro og babyklister, men leser samtidig veldig mye forskjellig i forhold til om det fungerer eller ei... Anonymkode: 31c49...a5b
Amatariel Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lest om wild yam, bidro og babyklister, men leser samtidig veldig mye forskjellig i forhold til om det fungerer eller ei... Ja det er jo ikke noe dokumentert effekt. Men for oss desperate som vil prøve alt så er det verdt forsøket. Jeg gikk fra 10 til 11-12 dagers fase, så glad jeg prøvde. Utover det homøopatiske så er det vel bare progesteron som kan hjelpe. Du kan ta kontakt med en gynekolog, forklare problemet og be om det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 Jeg hadde mellomblødninger fra 4-5 dpo og mensen kom 9 dpo. Leste meg masse opp på dette og kjøpte til slutt Wild Yam. Første forsøk på Wild Yam var første mnd på 12 år jeg ikke har hatt mellomblødning, og satt samme mnd med positiv test i hånda. Han er nå 5 mnd 🥰 Hadde da 10 pp bak meg uten klaff før dette, og mulig det var tilfeldig 🤷🏼♀️ Men jeg hadde iallefall ikke mellomblødning (og som er tegn på progesteronmangel), så den fungerte jo som den skulle på det 👍🏻 Anonymkode: d41cb...4f2 1
Chara Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 Jeg har lutealfase på 8-9 dager og "mistet" flere ganger da egget aldri rakk å feste seg ordentlig. Fikk resept på Crinone (progesteronstøtte) og ble gravid med en gang. Nå er vesla blitt 16 mnd og jeg fikk positiv graviditetstest igjen i går. Også denne gang med crinone. Anbefaler at du tar en prat med gynekologen din ang progesteronstøtte pga defekt lutealfase. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mellomblødninger fra 4-5 dpo og mensen kom 9 dpo. Leste meg masse opp på dette og kjøpte til slutt Wild Yam. Første forsøk på Wild Yam var første mnd på 12 år jeg ikke har hatt mellomblødning, og satt samme mnd med positiv test i hånda. Han er nå 5 mnd 🥰 Hadde da 10 pp bak meg uten klaff før dette, og mulig det var tilfeldig 🤷🏼♀️ Men jeg hadde iallefall ikke mellomblødning (og som er tegn på progesteronmangel), så den fungerte jo som den skulle på det 👍🏻 Anonymkode: d41cb...4f2 Vil bare komme med en tilleggskommentar til egen post; var hos lege og gynekolog først, men gynekologen var ikke interessert i å «hjelpe meg» før mannen var testet. Vi var ikke heeelt klare for sædprøve enda, derfor ønsket jeg å teste Wild Yam før vi tok «neste steg» i prøvingen 🙂 Slapp heldigvis videre utredning. Enda ikke fått tilbake mensen, så veldig spent på hvordan syklusen fremover vil bli. Anonymkode: d41cb...4f2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 8 timer siden, Chara skrev: Jeg har lutealfase på 8-9 dager og "mistet" flere ganger da egget aldri rakk å feste seg ordentlig. Fikk resept på Crinone (progesteronstøtte) og ble gravid med en gang. Nå er vesla blitt 16 mnd og jeg fikk positiv graviditetstest igjen i går. Også denne gang med crinone. Anbefaler at du tar en prat med gynekologen din ang progesteronstøtte pga defekt lutealfase. Fikk du progesteronstøtte uten at mannen måtte testes? 🙂 Anonymkode: d41cb...4f2
Amatariel Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk du progesteronstøtte uten at mannen måtte testes? 🙂 Anonymkode: d41cb...4f2 Det gjorde jeg. Vet ikke om det hadde noe å si at vi hadde barn fra før av, men jeg var klar i min forespørsel at det var jeg som hadde kort lutealfase og mensen kom tidlig som gjorde at jeg ville ha progresteronhjelp. Var aldri et spørsmål om testing av mannen.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, Amatariel skrev: Det gjorde jeg. Vet ikke om det hadde noe å si at vi hadde barn fra før av, men jeg var klar i min forespørsel at det var jeg som hadde kort lutealfase og mensen kom tidlig som gjorde at jeg ville ha progresteronhjelp. Var aldri et spørsmål om testing av mannen. Okei, for jeg og forklarte om mellomblødning og kort tid mellom EL og mensen, men hjalp ikke. Forstår forsåvidt det, at han ikke ville sette meg på unødvendig hormonkur siden det kunne være dårlig sædkvalitet som var skylden. Vi hadde dog ikke barn fra før da 🙂 Anonymkode: d41cb...4f2
Chara Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk du progesteronstøtte uten at mannen måtte testes? 🙂 Anonymkode: d41cb...4f2 Ja, det fikk jeg. 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå