Gå til innhold

Kunstgress eller vanlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha plen på en flekk blir ca 10 meter bred og 4 meter dypt så ikke store delen, mange sier jeg burde velge kunstgress for hagebruk?  

Noen med erfaring? 

Anonymkode: 58994...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plastgress i hagen. Råharry. Ikke noe pent å se på, ikke noe godt å gå på.

Anonymkode: 5c278...ff2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på humlene, gå for ekte gress. Plastglass ser ikke bra ut i det hele tatt. 

Anonymkode: 881aa...1f5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig. Kunstgress er miljøsvineri til tusen og burde vært forbudt. I tillegg til at det for meg virker veldig rart i en hage. Ikke pent, ikke koselig å ligge på eller leke på. Og som sagt, frykteli lite miljøvennlig. 

Anonymkode: 87b51...b71

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha plen på en flekk blir ca 10 meter bred og 4 meter dypt så ikke store delen, mange sier jeg burde velge kunstgress for hagebruk?  

Noen med erfaring? 

Hva slags folk er det du omgås? Er det mange kunstgressleverandører blant dem? Jeg har aldri hørt noen ta til orde for kunstgressplen i privathager. 😂

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig. Kunstgress er miljøsvineri til tusen og burde vært forbudt. I tillegg til at det for meg virker veldig rart i en hage. Ikke pent, ikke koselig å ligge på eller leke på. Og som sagt, frykteli lite miljøvennlig. 

Anonymkode: 87b51...b71

... og dyrt i tillegg. 

Anonymkode: 7e155...b72

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunstgress er hverken pent eller bra for naturen. At «mange» sier at du burde velge kunstgress har jeg vanskelig for å tro på 

Anonymkode: 085ed...89c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha vedlikeholdet som følger med vanlig gress så ville jeg ha valgt singel/asfalt/belegningsstein i stedet for kunstgress. Jeg har for øvrig heller aldri sett eller hørt om det i private hager. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leo skrev:

Hvis du ikke vil ha vedlikeholdet som følger med vanlig gress så ville jeg ha valgt singel/asfalt/belegningsstein i stedet for kunstgress. Jeg har for øvrig heller aldri sett eller hørt om det i private hager. 

Maria Montazami har 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Noen med erfaring? 

Jeg har ingen erfaring annet enn fra kunstgressbaner. Hjemme i hagen må dette være noe av de tristeste som er oppfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rubella skrev:

Sikker på at de ikke mente ferdigplen?

Haha! ja, det må selvsagt være DET de mener! herregud, KG-spørsmål...:klaske:

(og her mener jeg du har helt rett altså, hvis det skulle være tvil)

Anonymkode: 5c278...ff2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😂😂

Jeg håper ihvertfall TS mener ferdigplen og ikke kunstgress. Om noen har sagt kunstgress må de enten ha sagt feil eller prøvd å lure TS. Det er ikke noe man legger i hagen sin. 

Anonymkode: dc416...3c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstgress trenger ikke være så gale heller altså..3709E15F-B006-4A27-B939-FFB7FE74F781.thumb.jpeg.2aee224a53e3eebf1f15f746d23764f3.jpeg

Anonymkode: 2433b...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike fotografier som er tatt tre minutter etter at stein og alt annet er lagt på er i grunnen mest villedende. Ser jammen ut som det  er pyntet på med litt hageslagebruk også. Vent tre år og kom tilbake når flybårne frø og blader har gjort sitt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunstgress trenger ikke være så gale heller altså..3709E15F-B006-4A27-B939-FFB7FE74F781.thumb.jpeg.2aee224a53e3eebf1f15f746d23764f3.jpeg

Anonymkode: 2433b...820

Nei altså hvis man har en redigert bakgård til enhver tid så er det sikkert fint, men kunstgress vil alltid være kunstgress. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 22.50, AnonymBruker skrev:

😂😂

Jeg håper ihvertfall TS mener ferdigplen og ikke kunstgress. Om noen har sagt kunstgress må de enten ha sagt feil eller prøvd å lure TS. Det er ikke noe man legger i hagen sin. 

Anonymkode: dc416...3c1

Her var det ikke mange oppdaterte mennesker! 

Kunstgress i hager har blitt mye mer vanlig de senere årene, spesielt for de som sliter med vedlikehold av plen eller allergi. Dessverre veldig dyrt, ellers hadde jeg hatt kunstgress i hele min hage. Vi ba faktisk om prøver for et par år siden, utrolig fine man kan velge mellom, og de er gode å ta på og gå på. Jeg ville absolutt gått for kunstgress Ts, men spør gjerne et annet sted enn her, når folk ikke engang vet at det er noe man putter i hager så blir det helt nyttesløst å be om råd. 

Anonymkode: e6523...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her var det ikke mange oppdaterte mennesker! 

Kunstgress i hager har blitt mye mer vanlig de senere årene, spesielt for de som sliter med vedlikehold av plen eller allergi. Dessverre veldig dyrt, ellers hadde jeg hatt kunstgress i hele min hage. Vi ba faktisk om prøver for et par år siden, utrolig fine man kan velge mellom, og de er gode å ta på og gå på. Jeg ville absolutt gått for kunstgress Ts, men spør gjerne et annet sted enn her, når folk ikke engang vet at det er noe man putter i hager så blir det helt nyttesløst å be om råd. 

Anonymkode: e6523...24f

Ja for ingen andre enn deg veit hva de prater om sant? 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner mange fine kunstgresshager på google. Ser veldig bra ut. Har ikke prøvd å løpe barbeint på det, men det er sikkert mykt og godt. Og ingen ugress. Koster riktignok ganske mye. Ser priser mellom 390-600kr pr.m2, så koster jo fort en ny bil i innkjøp. Så kommer underlag, transport og arbeid i tillegg.  

Må ikke forveksles med det grønne teppet mange har på balkongen i OBOS-blokker... 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...