Gå til innhold

Gruer meg allerede til vinteren :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir så utrolig nedstemt når det er vinter, synes rett og slett det er skikkelig trist. Hater snø, kulde, slaps og mørke, og at det allerede er mørkt når man kommer hjem om ettermiddagen. Jeg er en person som står opp når sola står opp på sommeren når jeg er i mitt ess, så mørket takler jeg dårlig. Studerer i en by jeg misliker(liker ikke byer generelt) og synes livet generelt er drit på vinteren, spesielt i byen. Bor sammen med kjæresten og vi har det fint sammen, men for å være ærlig slutter jeg å fungere når det er vinter. Tar høy dose d-vitamintilskudd fra høsten og føler kanskje at det hjelper litt (men det er sikkert bare placebo). Vet det er mange andre som blir nedstemt vinterhalvåret og lurer på om dere har gode tips for å komme seg gjennom det?

Anonymkode: 0cc2e...f10

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns sommeren er like tung som vinterhalvåret, kanskje ofte tyngre faktisk. Sommeren har så mange forventninger, «alle» føler at sommeren er så fantastisk, så mange herlige opplevelser sammen med sine kjære. Men jeg har vært singel i lang tid, og har venner som er opptatt med seg og sine, så mine somre blir stort sett tilbragt helt alene. Jeg blir så nedstemt og lei meg av å se på sosiale medier alt det kjekke folk gjør, forskjellen mellom meg og «alle» andre er så stor. Andre skaper fantastiske minner, sommer etter sommer, og jeg sitter bare her. Sånn sett er vinteren bedre, for da har man ikke de samme forventningene, og da er ensomheten lettere å takle.

Vil gi deg en klem, for den følelsen du beskriver er ikke god, det vet jeg så altfor godt❤️ Håper vinteren din blir fin likevel😊

Anonymkode: 2698a...e5a

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns sommeren er like tung som vinterhalvåret, kanskje ofte tyngre faktisk. Sommeren har så mange forventninger, «alle» føler at sommeren er så fantastisk, så mange herlige opplevelser sammen med sine kjære. Men jeg har vært singel i lang tid, og har venner som er opptatt med seg og sine, så mine somre blir stort sett tilbragt helt alene. Jeg blir så nedstemt og lei meg av å se på sosiale medier alt det kjekke folk gjør, forskjellen mellom meg og «alle» andre er så stor. Andre skaper fantastiske minner, sommer etter sommer, og jeg sitter bare her. Sånn sett er vinteren bedre, for da har man ikke de samme forventningene, og da er ensomheten lettere å takle.

Vil gi deg en klem, for den følelsen du beskriver er ikke god, det vet jeg så altfor godt❤️ Håper vinteren din blir fin likevel😊

Tusen takk! Håper du også får det fint til tross for at ting er som de er ❤️ Sender en klem tilbake 🥰

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Håper du også får det fint til tross for at ting er som de er ❤️ Sender en klem tilbake 🥰

Tusen takk❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan også kjenne på vinterdepresjon, men for meg er den mørke tiden sjarmerende på sin måte: spesielt stjernehimmelen💓Jeg kjenner allerede at jeg får lyst til å gå turer hver kveld, for å se om stjernene er der. Det er noe så vakkert med høsten. Jeg synes det hjelper å ta solarium om jeg savner lyset alt for mye, på det mørkeste. Få i deg nok vitaminer og vær aktiv ute. Ellers er det fint å være kreativ hjemme, lese, strikke, drikke en deilig kopp te? 🍮🌌

Anonymkode: 650db...9b1

• Liker 1
Skrevet

Liker vinteren bedre enn sommeren. Kald, frisk luft og snø. Dessverre bor jeg i en del av landet hvor det ofte ikke er så mye snø :( Skjønner ikke at alle synes sommeren er så fin.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar litt solarium og D vitamin tilskudd. Også er det viktig for meg å ha noe å tusle med. 
dette er andre året jeg er mor så i år blir det jo mye kjekt jeg kan ordne for barnet så håper i år blir bedre enn tidligere år 😊 Prøvd å få barn i 8 år så har mange ting jeg har gledet meg til 😊

Anonymkode: 11e90...078

• Liker 2
Skrevet

Årstidene kommer og går, og du må bare henge med. Ingen liker kulde, slaps og isete veier. Du er ikke alene om det. Men været kan du ikke kontrollere, så slutt å tenk på hvor fæl vinteren kommer til å bli. Fokuser på hva du har i livet ditt, se nettflix serier, møt venner, snu om tankegangen din og gjør noe positivt denne vinteren. 
å engste seg for å bli vinterdeppa er å kjøre på så du blir deprimert. Vær sjef i eget liv, og ikke la depresjonen få tak i deg bare fordi det blir vinter. Du bestemmer 

Anonymkode: 60543...635

• Liker 2
Skrevet

Hater alt med vinter. Snø og kulde.  Sommeren er herleg bare å ta på en fin kjole og gå ut.   Liker best "kjolevær".

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar sol en gang i uken. Hjelper enormt og i tillegg syns jeg ikke vinterblek hud er pent på meg, så at jeg får vedlikeholdt fargen er et stort pluss.

Anonymkode: c0f7d...4be

Skrevet

Helt enig! Jeg HATER vinteren og alt det fører med seg. Da er det planlegging i minste detalj når man skal bevege seg ut av huset. Settes av ekstra tid til snømåking for å få ut bilen av garasjen før jobb. Takras foran inngangen. Gjerne ut og måke så sent som halv tolv om kveldene for å slippe det store mengder om morgenen som kommer om natt i tillegg. Bilen min dugger. Så det må settes av ekstra tid så den står og går i 10-15 minutter før jeg kan kjøre den. Det er kaldt og man må ha super mye klær på. I helgene er det ikke alltid brøyteren kommer så da er jeg "innesnødd" mister friheten til å dra på besøk til venner eller butikken om jeg ønsker det. Så da må det handles i store mengder så man er sikker på at man har et lager av mat. Får en slags vinter depresjon å den starter som regel i god tid i slutten av august-september da begynner jeg å grue meg til vinteren. Å dette blir bare verre for hvert år jeg blir gamlere. Er nå rukket å bli 47 år... Mange år igjen... forhåpentligvis.

Anonymkode: 7822d...542

• Liker 1
Skrevet

Kan det hjelpe å bruke lyslampe? En sånn du har tett inntil øyene om morgenen? Det hjalp meg med søvn i den mørke delen av året og søvn bidrar enormt på psyken. 

Anonymkode: a5a8a...ffa

Skrevet

Hm, jo...

Skulle ønske Norge hadde mer vinterfestivaler, med masse lys og musikk.

Da hadde det kanskje ikke blitt så grått og trist `?

Anonymkode: 761a3...6b1

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så utrolig nedstemt når det er vinter, synes rett og slett det er skikkelig trist. Hater snø, kulde, slaps og mørke, og at det allerede er mørkt når man kommer hjem om ettermiddagen. Jeg er en person som står opp når sola står opp på sommeren når jeg er i mitt ess, så mørket takler jeg dårlig. Studerer i en by jeg misliker(liker ikke byer generelt) og synes livet generelt er drit på vinteren, spesielt i byen. Bor sammen med kjæresten og vi har det fint sammen, men for å være ærlig slutter jeg å fungere når det er vinter. Tar høy dose d-vitamintilskudd fra høsten og føler kanskje at det hjelper litt (men det er sikkert bare placebo). Vet det er mange andre som blir nedstemt vinterhalvåret og lurer på om dere har gode tips for å komme seg gjennom det?

Akkurat dette året har vinteren vært grei heller enn sommeren! Sitter å skjuler meg inne da jeg ikke klarer varmen eller at det er overbefolket overalt ute! Kan glemme å kjøle meg ned på stranden, der er det fullt. Er for varmt til å gjøre noe annet. Er også corona som ødelegger alt og får ikke dratt til Sverige, de stedene jeg pleide å dra til var det mye mindre folk enn det er her. Er også sykt deprimerende å se alle parene, vennegjengene, folk som fester og koser seg, familie, når man selv er mutters alene og aldri vil ha deg med på noenting. 

Anonymkode: d5a96...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...