AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Jeg legger dette under kropp og helse, da dette faktisk har påvirket meg emosjonelt. Bor i kollektiv med et fåtall andre. To av de er nyinnflyttet. Det er som dere vet fadderuke, og jeg er flink til å holde ytterdøra låst, men ikke de andre. To av tingene mine er borte. Glemte å ta de med meg på rommet, der jeg pleier å ha de. Dette er ikke dyre ting, men av emosjonell verdi. Jeg har spurt de andre jeg bor med om de vet hvor de har blitt av, men det vet de ikke. Har endevendt både fellesområdet og rommet mitt på leting etter tingene mine. Skjønner uansett ikke hvorfor noen skulle tatt de. Hørte det var noen fulle fremmedfolk i fellesområdet i bare noen minutters tid en kveld. Det var påfølgende dag at jeg ikke fant tingene mine. Dette plager meg uansett veldig, da jeg gjerne skulle hatt det tilbake. Gjenkjente en av personene på stemmen,men jeg kan jo ikke akkurat gå å spørre om hun vet hvor tingene har blitt av. Kjenner henne ikke, så det hadde bare fremstått som ekstremt merkelig å skulle spørre personen om det, siden tingene ka virke helt trivielle og lite verdt for andre. Har ikke god kjemi med henne heller, tror egentlig at hun misliker meg så jeg ønsker uansett ikke å spørre. Synes vertfall det var utrolig frekt å ta noe som tilhører andre. Er rett og slett lei meg og synes det hele er veldig trist Anonymkode: 27beb...80f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Uff det høres kjipt ut. Du må jo bare ta det opp med folk. «Jeg mangler noen ting. De betyr mye for meg. Kanskje de er blitt flyttet på? Hadde satt pris på om de kommer tilbake.» Noe i den duren som ikke sier de er stjelt etc. så er det nok bare å ta forhåndsregler og låse inne alt du ikke ønsker skal bli stjålet 😕 Anonymkode: 81855...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Lås inn alt, hele tiden. Dessverre. Vet ikke hvordan kollektivet ditt er utformet, men om du har ditt eget rom, lås det og sjekk at ikke din nøkkel åpner romdlren til noen andre. For da går det motsatt vei også. Oppdaget jeg i mitt kollektiv. Kunne låse meg inn hos hvemsomhelst. Anonymkode: 6cabc...00b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Bor man I kollektiv så låser man rommet når man ikke er der, og man har alt man ikke vil skal forsvinne på rommet. Jeg bodde på et tidspunkt i et kollektiv med 3 andre; oppegående, ordentlige folk var de. Ingen inviterte til fester der, og vi tok hensyn til hverandre. Likevel låste vi alle våre rom hver gang vi gikk ut av kollektivet. Tviler på at noen av oss tenkte at de andre kanskje kunne finne på å gå inn og stjele ting, men i kollektiv låser man rommene sine når man ikke er der, og man legger ikke fra seg ting av verdi på fellesrommene. Du må nok bare innse at tingene dine er borte, og heller passe bedre på i fremtiden. Velg dine kamper. Nå skal du vel bo i dette kollektivet en stund fremover, å da kan det være greit å holde på freden, noe som blir vanskelig om du anklager folk for nasking. Om det skjer igjen så kan du ta det opp, men pass bedre på fremover. Anonymkode: 2cde2...dc5
BiancaWhite Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 Ta det med alle. Men er sjelden noen innrømmer slik dessverre. Har opplevd slik selv, når jeg har spurt alle når de satt sammen så var det selvfølgelig ingen som hadde gjort det. Jeg satte igjen sjampoen min noen ganger i dusjen, og opplevde ofte at den minket veeeeldig fort om den stod i dusjen 😛 mulig det da var flere som tenkte «hun merker ikke at jeg bare har tatt litt» Har også vært borti at noen flytter rundt på mat i kjøleskapet slik at vi tok feil. Egg for eksempel.... aner ikke hva det er med enkelte
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 Takk for svar dere! Ja det er i det hele tatt utrolig at folk tillater seg selv å ta andres ting. Enten det er mat eller annet. Jeg blir så utrolig forbanna! Kunne aldri i livet ha tatt andres ting. Har sjekket med egen nøkkel på andres dører. I denne leiligheten har vi vertfall nøkler kun til eget rom. Jeg låser også alltid egen romdør enten jeg skal på badet, til skolen eller butikken. Dobbeltsjekker til og med at jeg har låst. Ja jeg skal passe bedre på heretter, denne gangen var det en forglemmelse at jeg hadde tingene mine i fellesområdet, dessverre. Har som sagt spurt de jeg bor med om de vet hvor tingene har tatt veien, men det var selvfølgelig ingen som visste noe. Synd at man må låse inn tingene sine for å kunne ha de i fred. TS Anonymkode: 27beb...80f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå