Gå til innhold

Folk som sammenligner dyr og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere med barn som har venninner som eier dyr som skal sammenligne setningene deres? Synes er utrolig irriterende..

De tror de forstår hvordan jeg har det siden de har Hund, katt.. ja dyr er også utfordring men ikke akkurat som og ha barn.. Har selv hatt hund og det er IKKE det samme.. 

Synes er også det er veldig vemmelige med de som lar hunden gå oppi sofaen eller lar hunden hoppe på folk mens man spiser.. Her lar en venninne av meg hunden oppi sofaen mens vi spiser og da prøver selvfølgelig hunden og rekke fattet med mat  Men hun lar hunden sitte i fanget hennes og få litt i fra gaffelen. Nei æsj tenker jeg, Aldri om jeg lot hunden min gjøre slike ting da jeg hadde, fikk heller ikke være i sengen min eller sitte på sofaen, Røytet ganske mye hår og fikk ofte flott.. 

Tror ikke jeg er den eneste som pleier og vaske hendene etter og ha klappet en hund. Her forventer venninnen min at jeg skal klappe og sitte med hunden hennes hele tia den kommer bort. Og blir fornærmet når jeg ikke ønsker hunden hennes hjemme hos meg..

Anonymkode: d6614...b9c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg synes det er kvalmt med mødre som ikke ser hvor frekke og uoppdragne ungene deres er, som lar ungene holde på som de vil uten å lære dem alminnelig folkeskikk, og som tror at alle er interessert i å høre om hver minste lille ting som ungene deres har sagt eller gjort.

Anonymkode: 03b8e...47e

• Liker 37
Skrevet

Det finnes x-antall tråder om dette fra før, søk de opp så kanskje du finner noen svar.

Anonymkode: 36028...bde

• Liker 10
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dere med barn som har venninner som eier dyr som skal sammenligne setningene deres? Synes er utrolig irriterende..

De tror de forstår hvordan jeg har det siden de har Hund, katt.. ja dyr er også utfordring men ikke akkurat som og ha barn.. Har selv hatt hund og det er IKKE det samme.. 

Synes er også det er veldig vemmelige med de som lar hunden gå oppi sofaen eller lar hunden hoppe på folk mens man spiser.. Her lar en venninne av meg hunden oppi sofaen mens vi spiser og da prøver selvfølgelig hunden og rekke fattet med mat  Men hun lar hunden sitte i fanget hennes og få litt i fra gaffelen. Nei æsj tenker jeg, Aldri om jeg lot hunden min gjøre slike ting da jeg hadde, fikk heller ikke være i sengen min eller sitte på sofaen, Røytet ganske mye hår og fikk ofte flott.. 

Tror ikke jeg er den eneste som pleier og vaske hendene etter og ha klappet en hund. Her forventer venninnen min at jeg skal klappe og sitte med hunden hennes hele tia den kommer bort. Og blir fornærmet når jeg ikke ønsker hunden hennes hjemme hos meg..

Bra du tydeligvis ikke har hund lenger, du må da få over hunden hver gang den har vært ute og sjekke den for flått! 

Jeg har aldri sett noen vaske hendene etter å ha klappet en hund nei, de som hater syr pleier ikke å klappe dem i det hele tatt, og de som liker dyr pleier ikke å ha behov for å vaske hendene etterpå.

Jeg er enig i at det er motbydelig å la hunden sin hoppe på andre (uavhengig av om de spiser, ikke greit uansett), da hadde jeg blitt pissed. Har en venninne som lar hundene sine gjøre det, løser det med å ikke besøke henne, og å si at hun ikke får lov å ha med hunden hjem til meg.

Siden du ikke liker hunder hadde du tydeligvis ikke et like nært forhold til hunden din som de av vennene dine som sammenligner det med barn. Det kan dermed ikke sammenlignes. For alt du vet er vennen din like glad i hunden som du er i barnet. En jeg kjenner ble faktisk innlagt på psykiatrisk i 3 måneder da hunden døde, han var hele livet hennes og det raknet fullstendig.

Jeg er usikker på hva du mener med det første du skriver. At vennene dine sammenligner setningene til dyrene sine med setningene til barna dine? Snakker dyr i setninger?

Anonymkode: 81a40...dca

• Liker 9
Skrevet

Jeg har både barn og hund, og det er absolutt mange likheter. Det er to familiemedlemmer. Mye ulikt også såklart. Mye mer slitsomt å ha barn. Men ja, som nevnt over her, så er det ikke alltid resten av verden synes barna dine er så fantastisk sjarmerende heller. Jeg synes garantert bikkja mi er mye mer fantastisk enn ungene dine, og hun både sover i sofaen og senga. 

Hun kan alltids finne på noe bøll, men tror nok hun er mer veloppdragen enn de fleste unger jeg kjenner. Allikevel nekter jeg ikke folk å ha med ungene sine på besøk til meg, for jeg skjønner at selv om jeg synes de er noe herk, så betyr de mye for foreldrene sine/vennene mine, og det ville vært skikkelig dårlig stil å nekte folk å ta med barna sine

• Liker 7
Skrevet

Jeg vasker meg bestandig på hendene etter jeg har klappet hund eller katt. Er veldig glad i dyr men dessverre allergisk. Og jeg føler meg ikke helt ren etter å ha klappet de så ville nok vasket de uavhengig av allergi. 

Og ja, en hund krever sitt, spesielt de første 9 mnd. Og er absolutt et familiemedlem. Er jeg på besøk til en med hund så hilser jeg på hunden på lik linje som jeg hilser på resten av husholdningen. Men holder meg deretter noe unna pga allergi, skulle ønske jeg kunne gi de mer oppmerksomhet,men da klør jeg meg i hjel og blir tungpustet og må dra tidligere enn planlagt. En hund er derimot mye enklere etter første leveåret enn et barn. Du kan ikke sammenligne "arbeidsmengden" faktisk, da det blir helt urealistisk. Og ja, jeg mener absolutt at man redder barn før hunden uansett, i en kritisk situasjon. Noe annet blir helt absurd. 

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes det er kvalmt med mødre som ikke ser hvor frekke og uoppdragne ungene deres er, som lar ungene holde på som de vil uten å lære dem alminnelig folkeskikk, og som tror at alle er interessert i å høre om hver minste lille ting som ungene deres har sagt eller gjort.

For ikke å snakke om alle de uoppdragne barna og foreldrene som skal borti min hund. Det gir meg angst. 

Anonymkode: c8e81...88f

• Liker 8
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veninnen prøver å vise forståelse for hva du går igjennom selv om hun ikke har barn selv. Det er ikke vondt ment, men man prøver å vise til ting i eget liv for å vise at man skjønner hva en snakker om. Hun skjønner nok helt sikkert at det er mer ansvar/jobb å ha barn. 

Men at hun lar hunden plage gjestene når de spiser er ikke greit. 

• Liker 7
Skrevet

Her får både dyr og barn være i sofaen, og det er helt klart barna som har griset mest i sofaen opp igjennom. Pelsen kan man bare støvsuge eller børste vekk med en gummibørste. Vasker heller ikke hendene hver gang jeg har kost med dyra. 

Du høres ut som et klassisk eksempel på et menneske som ikke trenger dyr, for innerst inne syns du bare de er ekle. 

• Liker 11
Skrevet

Noen ganger nevner jeg noe med hundene mine i forbindelse med ting med barn. Hva faen ellers skal jeg snakke om når emnet er BARN og jeg ikke har barn, og samtalen ikke ender... De fleste tar fort hintet, forsåvidt. 

Jeg mener ikke at en hund er det samme som et menneskebarn, men noen likheter er det jo. 

Anonymkode: 77f5a...4ea

• Liker 13
Skrevet

Ja, det er veldig itriterende med slike sammenligninger. Da jeg hadde en spontanabort jeg valgte å være åpen om, greide en venninne av meg å relatere det til en gang den hvalpen de hadde plukket ut døde🙂🙃

Anonymkode: 72e9d...ea4

• Liker 6
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke barn selv.. bare vent til du får barn.. det blir altoppslukende og alt dreier seg om babyen og barnet. 

Anonymkode: ff566...9ff

• Liker 4
Skrevet

Syns hittil hund er mer slitsomt enn baby 😛 .. men krevende rase, og vi har nok vært for slepphendt med oppdragelsen.  Men får ikke være oppi gjestene i sofaen. Men det er like motbydelig som når man er på besøk hos noen og foreldrene tydeligvis ikke har lært barna at når det er besøk trenger man ikke løpe i sofaen, hyle, rope og være midtpunktet. Eller spise middag med litt eldre barn som slafser og slurper som foreldrene ikke korrigerer +++. Tar en hund i tallerken når som helst fremfor en uoppdragen unge. Og de som ikke har barn kan ha et meget sterkt forhold til hunden sin. Jeg elsker hunden og savner henne masse når vi kanskje har vært borte noen dager og blir passet. Så kom deg ned fra hesten din, for mange betyr dyr masse og det er krevende på sitt vis det også.

Anonymkode: bad10...632

• Liker 3
Skrevet

Om besøket mitt ikke liker at hunden min sitter i sofaen så kan de finne en stol og sette seg der heller - han bor her, det gjør ikke de. Har også barn i familien, og når de er besøk blir det langt mer gris enn hva hunden min steller istand, for å si det sånn. 

• Liker 8
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Like mye nattevåk med baby og hund sier mine barnløse venninner🤣 Jadda! Jeg liker ikke hundre, men hundene klistrer seg til meg uansett. 

Anonymkode: 51e85...877

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Om besøket mitt ikke liker at hunden min sitter i sofaen så kan de finne en stol og sette seg der heller - han bor her, det gjør ikke de. Har også barn i familien, og når de er besøk blir det langt mer gris enn hva hunden min steller istand, for å si det sånn. 

Hund i sofa fremfor besøk? Høre rart ut. Jeg hadde blitt fornærma om jeg ble forvist fra sofa til stol i et besøk. Husk at mennesker har høyere rang enn dyr, og det må hunden forstå. Ellers blir de helt usikre og forvirra. Altfor mange som behandler hunden som babyen sin

Anonymkode: 51e85...877

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke barn selv.. bare vent til du får barn.. det blir altoppslukende og alt dreier seg om babyen og barnet. 

Anonymkode: ff566...9ff

Nei vet du hva, noen av oss evner faktisk å se at hele verden ikke er interessert i å høre om babyen/barnet vårt i annenhver setning. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det er jobb med hunder, spesielt oppdragelse og pelsstell om de er av de rasene. Men en kan ikke sammenlikne hunder og barn. Hunder løper rundt utendørs, og de er i busker og veikanter. Jeg skjønner ikke at noen vil ha dem i sofaen og i senga. At de får lov til det, er ikke tegn på at eierne er mer glad i hundene altså. De bryr seg bare ikke om hygiene like mye som andre.

Når en hund er oppdratt, så er det lite jobb annet enn å gå turer med den. En kan dra fra en hund i noen timer. En kan drikke alkohol og ha en fest. Det kan man ikke med små barn i huset. En har veldig mye mer frihet sånn.

At noen er like glad i hunden som andre er i barna sine kan godt hende, men alt i alt er en hund lett ha i forhold til barn. De krever en brøkdel av hva barn gjør. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 4
Skrevet

Haha. Har selv ei veninne som er grise fornærma for hun aldri får ta med hunden på besøk til meg. 
Hun skjønner ikke jeg ikke vil ha hundehår og slev og dritt i sofan, for «stakkars liten vil jo ikke vær alene på gulvet». Og han kan HVERTFALL ikke vær alene hjemme et par timer, det er jo barnet hennes. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Jeg drar ikke på besøk til folk som lar hunden sitte i møblene, gidder ikke hundehår, slev og generelt dritt på klær, så slipper den problemstillinga :) 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...