Gå til innhold

Hva slags folk bruker ikke Facebook?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sier det noe om personen, dersom vedkommende ikke har eller bruker facebook?

Pleier å søke opp de jeg skal møte før en date for å få en følelse av personen, men hva med de som ikke har facebook? Feiler det dem noe?

Anonymkode: 6a080...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feiler meg ingenting, men har ikke. Kommer av at samboeren min ikke vil det, så da har jeg ikke det 😊

Anonymkode: 2c62d...783

• Liker 3
Skrevet

Elsker folk som ikke har fb, ev har lite info på fb. Forteller meg at vedkommende er opptatt av andre ting en likes og deling av private opplysninger. Ønsker meg en mann uten some (ev en som har fb kun for å følge div grupper). 

Anonymkode: e44bf...125

• Liker 26
Skrevet

Feiler ikke meg noe. Har Instagram, syns det er artigere. 

Skrevet

Ikke noe feil med meg heller. Hat Instagram og Snapchat 👍

Anonymkode: 99f70...c3b

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier det noe om personen, dersom vedkommende ikke har eller bruker facebook?

Pleier å søke opp de jeg skal møte før en date for å få en følelse av personen, men hva med de som ikke har facebook? Feiler det dem noe?

Anonymkode: 6a080...f02

De er friske og kanskje du er syk :) Hvem i alle dager bruker det forumet der til noe fornuftig i dag, det er 10 år siden det var "inn" å bruke fjesboka. Har selv en rimelig dau profil som jeg brukte å følge barna med da de var mindre. Selv de har forlatt den plattformen for lenge siden. Noen har bare ikke det behovet for å vise frem glansbildene av livet sitt som stort sett er noe falskt dritt uansett. Og det bruker du for å få en "følelse" av hva de er for noe ? Må bare le :) 

Anonymkode: 938c1...51a

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feiler meg ingenting, men har ikke. Kommer av at samboeren min ikke vil det, så da har jeg ikke det 😊

Bestemmer samboer over deg? Er han sjalu? 

Anonymkode: e4500...8a3

• Liker 25
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg har Facebook er at jeg er medlem i noen jobbgrupper der. Hadde det ikke vært for det hadde Facebook vært slettet for lengst.

Anonymkode: 2d1c0...ebd

• Liker 11
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste grunnen til at jeg har Facebook er at jeg er medlem i noen jobbgrupper der. Hadde det ikke vært for det hadde Facebook vært slettet for lengst.

Kult :) hvorfor liker du det ikke?

Anonymkode: 1527c...e50

Skrevet

Sambo er ikke på Facebook.. Og han har jo helt rett, ingen kan kreve at informasjon ang skole, treninger osv skal gå via Facebook.. Så han logga seg egentlig ut i protest.. 

Anonymkode: be42c...fcd

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er friske og kanskje du er syk :) Hvem i alle dager bruker det forumet der til noe fornuftig i dag, det er 10 år siden det var "inn" å bruke fjesboka. Har selv en rimelig dau profil som jeg brukte å følge barna med da de var mindre. Selv de har forlatt den plattformen for lenge siden. Noen har bare ikke det behovet for å vise frem glansbildene av livet sitt som stort sett er noe falskt dritt uansett. Og det bruker du for å få en "følelse" av hva de er for noe ? Må bare le :) 

Anonymkode: 938c1...51a

Du høres ihvertfall ut som en urgammel generasjon. De fleste har og bruker facebook, trenger ikke å bety at de er syke for det. Kaller du alle du kjenner som bruker facebook for syke? :) Det gjør deg ikke noe bedre enn dem. Og, "fjesboka"? Må bare le :)

Anonymkode: 744d5...73e

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ihvertfall ut som en urgammel generasjon. De fleste har og bruker facebook, trenger ikke å bety at de er syke for det. Kaller du alle du kjenner som bruker facebook for syke? :) Det gjør deg ikke noe bedre enn dem. Og, "fjesboka"? Må bare le :)

Anonymkode: 744d5...73e

Jeg skrev ikke den posten men har du tenkt over at gamle dager hadde et poeng? Slippe å se på folks bekreftelsesbehov og behov for å eksponere seg selv hele tiden? Kunne fokusere på egne ting og slippe å sammenligne seg med folks glansbilde? Forskning viser at man blir mer lykkelig av å holde seg unna sosiale medier. Det er helt meningsløst. Føles som en saueflokk. Og det at «alle» bruker det betyr at folk ikke tenker selv. FB har ingen respekt for personvern, selger opplysninger i hytt og pine, beholder profilen din selvom du vil slette den, lar den ikke bli «slettet» før etter 90 dager osv. 

Hilsen snart 27-åring som heller ikke er på FB og som liker gamle dager :) 

• Liker 17
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ikke ha fordi samboer ikke vil ha, fordi samboer ikke vil du skal ha siden han ikke har, eller fordi DU ikke vil ha??? Å ha facebook er ikke ensbetydende med å ha et hemmelig liv..... Broren min har ikke face, insta eller snap, men kona hans har. Ser ikke problemet, og det gjør ikke de heller. Jeg hadde face et par år før mannen giddet. Samme med snap. Har hatt det i 5 år ca, mannen i halvannet år. 

Anonymkode: a241e...fb0

Skrevet

Jeg er introvert og privat. Jeg liker verken å bli overvåket eller å ha tvangskontakt med folk jeg egentlig verken kjenner eller liker. 
Facebook er en sladre- og skrytekanal. 

Anonymkode: 9fbf6...1b8

• Liker 13
Skrevet

Jeg er 28 år og aldri hatt det , feiler meg ikke noe 😹 syns bare det ikke er noe 🤘

Anonymkode: 565b7...98e

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, india76 skrev:

Jeg skrev ikke den posten men har du tenkt over at gamle dager hadde et poeng? Slippe å se på folks bekreftelsesbehov og behov for å eksponere seg selv hele tiden? Kunne fokusere på egne ting og slippe å sammenligne seg med folks glansbilde? Forskning viser at man blir mer lykkelig av å holde seg unna sosiale medier. Det er helt meningsløst. Føles som en saueflokk. Og det at «alle» bruker det betyr at folk ikke tenker selv. FB har ingen respekt for personvern, selger opplysninger i hytt og pine, beholder profilen din selvom du vil slette den, lar den ikke bli «slettet» før etter 90 dager osv. 

Hilsen snart 27-åring som heller ikke er på FB og som liker gamle dager :) 

Du vet mye om facebook til å ikke ha det selv ;)

Jeg liker også gamle dager, men har hatt facebook i 13 år. Har fremdeles ikke behov for å få bekreftelse, og eksponerer slett ikke meg selv.... Jeg fokuserer på meg selv, og sammenlikner ikke meg selv med andre. Det å skape glansbilder, er faktisk noe vi har gjort i all verdens tid - også før facebook. Bare tenk deg om; før i tiden var vi mer fysisk sosiale, men vi fremstilte oss også da som vellykket utad... sånn vil det alltid være! Vi gikk ikke rundt og fortalte til alle vi kjente om ting i familien. Vi tok på oss en maske den gang også! Og hva er galt i det? Noen ønsker å vise det posistive i livet, enten du møter noen på butikken og forteller om DEN ferien, viser bilder fra et album hjemme i sofaen, eller skriver på facebook om det. De fleste forteller IKKE om det som skjer innad i familie, eller følelser til gif og hvermann hverken nå på face eller før i tiden på det lokale samvirkelaget ;) Det er kun en annen form for å dele ting vi alltid har delt!! 

Jeg deler det jeg vil dele, og det er koslige fjellturer, båtturer, ferie, opplevelser og gøye ting med familie og venner. Hvis noen mistolker det som om jeg prøver å fremstå så vellykket, vel..... da har DE et problem. Jeg har aldri delt med andre negative ting før facebook, og kommer aldri til å gjøre det på facebook - slik som de fleste gjør helt uavhengig av SoMe eller ei.... 

Anonymkode: a241e...fb0

• Liker 3
Skrevet

Samboeren min har ikke Facebook heller. Er jo litt interessant å måtte bli kjent med noen uten å snike på Facebook. 
syns det sier noe om verdiene til et menneske.

Anonymkode: fef56...b7a

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som evt feiler deg er vel at samboeren din bestemmer over deg. 

Anonymkode: a4c26...50e

• Liker 8
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kult :) hvorfor liker du det ikke?

Anonymkode: 1527c...e50

Ser ikke noe poeng i det. Er ikke interessert i å dele informasjon om meg selv med resten av verden og syns deg er helt uinteressant hva andre legger ut. Som regel er det jo bare skryting av hvor flinke eller pene de er eller hvor flotte ferier de har vært på. 

• Liker 5
Skrevet

De har noe å skjule

Anonymkode: 49cec...a8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...