Tough cookie Skrevet 15. august 2020 #1 Del Skrevet 15. august 2020 (endret) Jeg har lest at flere kjendiser går til samme psykolog, og lurer på hvorfor? Både Vanessa Rudjord, Synnøve Skarbø og Sandra Lyng Haugen sier de går til Hedvig Montgomery, og det gjør visst Else Kåss Furuseth også. Har også lest om flere kjendiser som går til henne, som jeg ikke husker navnene på. Endret 15. august 2020 av Tough cookie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mykemule Skrevet 15. august 2020 #2 Del Skrevet 15. august 2020 Det vet jeg ingenting om, men kan anbefale hennes bokserie "Foreldremagi". Lettfattelig og fint om foreldreskap. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 15. august 2020 #3 Del Skrevet 15. august 2020 Det jeg vet er at hun har vært psykolog for flere realityprogrammer, en slik som hjelper deltagere hvis de opplever innspilling eller hendelser psykisk belastende. En del reality-kjendiser har derfor fortsatt hos henne. Gjelder ikke noen av dem du nevner da. Noen av de du nevner er jo venninner og hvis først en liker henne som psykolog, så anbefaler de henne nok til andre. KjendisNorge er jo ikke så stort, så slik sett er det vel naturlig at ordet sprer seg om at hun er dyktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kleshengeren Skrevet 15. august 2020 #4 Del Skrevet 15. august 2020 Hun har jobbet med uttak til TV-programmer og følge opp deltagere i TV-programmer. Kan være der de har møtt henne og derfor ønsket å fortsette med henne som psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 15. august 2020 #5 Del Skrevet 15. august 2020 Er det liksom en helt vanlig ting, det å gå til psykolog? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 15. august 2020 #6 Del Skrevet 15. august 2020 De velger henne sikkert fordi hun har erfaring med kjendiser og den type livsstil, de tenker kanskje at det hjelper når psykologen skal gi råd og hjelpe at hun vet litt hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 15. august 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 15. august 2020 (endret) 19 minutter siden, Halle-Palle skrev: Er det liksom en helt vanlig ting, det å gå til psykolog? Vi dødelige går vel helst til psykolog når vi har en krise i livet vårt vi ikke klarer å håndtere selv. Kjendiser går dit for å snakke om selvbildet sitt. Flere av disse influenserne sliter med angst og dårlig selvbilde, ifølge de selv. Endret 15. august 2020 av Tough cookie 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjart Skrevet 15. august 2020 #8 Del Skrevet 15. august 2020 35 minutter siden, Halle-Palle skrev: Er det liksom en helt vanlig ting, det å gå til psykolog? ja, det er helt vanlig 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 15. august 2020 #9 Del Skrevet 15. august 2020 Har sansen for henne, men hun virker så blodfattig? Tam? Samme med Peder Kjøs. Men det er kanskje del av yrket? Å være så mild som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 15. august 2020 #10 Del Skrevet 15. august 2020 Hun virker helt fantastisk! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 16. august 2020 #11 Del Skrevet 16. august 2020 Hedvig Montgomery er de fleste pedagogers guru. Hun er utrolig dyktig innen sitt felt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 17. august 2020 #12 Del Skrevet 17. august 2020 (endret) 23 timer siden, Era Vulgaris skrev: Hedvig Montgomery er de fleste pedagogers guru. Hun er utrolig dyktig innen sitt felt. Har du kilder på at hun er de fleste pedagogers guru? Antar forøvrig ar du mener psykologer? Jeg spør, fordi det ofte er slik at man forveksler det å være i media, med å være dyktig. Personlig mener jeg det er en feilslutning. Tilføyelse: For å ikke fremstå som en surpomp, så er innlegget mitt skrevet fordi jeg synes det er problematisk å idealisere folk, noe som ofte ser ut til å skje i det øyeblikket noen er i media eller blir «kjendis». Endret 17. august 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 17. august 2020 #13 Del Skrevet 17. august 2020 22 hours ago, Era Vulgaris said: Hedvig Montgomery er de fleste pedagogers guru. Hun er utrolig dyktig innen sitt felt. Jeg kan forstå det fordi hun gjør ting lettfattelig. Og allmenngjør noe som må være noe av det mest intense et menneske gjør: å oppdra barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 18. august 2020 #14 Del Skrevet 18. august 2020 Jeg har lest serien hennes i Aftenposten og jeg synes hun er veldig lettvint. Kjendisene går sikkert til henne fordi hun har erfaring med reality, og jeg skal ikke si at jeg tror det å være kjent alltid er like enkelt selv om de har valgt yrket sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. august 2020 #15 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) 17 timer siden, n_97 skrev: Jeg har lest serien hennes i Aftenposten og jeg synes hun er veldig lettvint. Kjendisene går sikkert til henne fordi hun har erfaring med reality, og jeg skal ikke si at jeg tror det å være kjent alltid er like enkelt selv om de har valgt yrket sitt. Jeg har lest spaltene til Finn Skårderud, Frode Thuen og Peder Kjøs med interesse. Særlig de to førstnevnte synes jeg er grundige. Montgomery sine spalter derimot fremstår nettopp lettvindte. Slik jeg forstår dem er de transkribsjoner av samtaler hun har hatt med foreldrepar, og det er mulig det er formen som gjør at det fremstår slik. Alle spaltene har samme oppbygging. Foreldrene er fortvilet, psykologen belærer dem - problem solved. I praksis fungerer det ikke slik og dermed fremstår samtalene og også hun som veldig lite faglig. Jeg som leser lærer ikke noe. Som sagt, det kan være formen, men jeg sitter ikke igjen med et inntrykk av henne som gjør at jeg har lyst til å lese bøkene hennes eller lytte til podcast. Endret 19. august 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå