Gå til innhold

Dårlig av p piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter jeg startet på p piller føler jeg at jeg er litt deprimert. Har også mye større matlyst og lav sexlyst. Noen som har opplevd det samme? Noen som har erfaring med å bytte til en annen prevensjon som funket bedre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig å ha det sånn med p-piller. Du kan prøve hormonspiral, eller minipiller, de har begge mindre mengde hormoner. 

• Liker 1
Skrevet

Det kan være så mange grunner. Har du nylig skiftet partner?

Anonymkode: f56b2...b5e

Skrevet
6 timer siden, Nerine_ skrev:

Veldig vanlig å ha det sånn med p-piller. Du kan prøve hormonspiral, eller minipiller, de har begge mindre mengde hormoner. 

Mini piller blør jeg veldig av. Men spiral har jeg ikke prøvd :) var redd spiral kunne ha samme effekt som p piller 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være så mange grunner. Har du nylig skiftet partner?

Nei, hatt samme partner i 8 år. Gikk på mini piller etter fødsel, men blør så mye av dem. Jeg byttet derfor til microgynom (et annet navn med bilsvarer microgynom) men følt meg så nedfor og lite sexlyst og stor matlyst. Akuratt som jeg er p menstruell hele tiden

Skrevet
7 timer siden, Hønepønee skrev:

Etter jeg startet på p piller føler jeg at jeg er litt deprimert. Har også mye større matlyst og lav sexlyst. Noen som har opplevd det samme? Noen som har erfaring med å bytte til en annen prevensjon som funket bedre? 

Hadde det slik med marvelon og trionetta, som de ihvertfall het i sin tid, før jeg byttet til Loette. Da merket jeg ingenting. Sluttet med dem uten å merke at jeg sluttet, og startet igjen etter graviditet, null stress, med dem kjennes kroppen som seg selv. Kan være forskjellig for alle, verdt å prøve andre piller👍

Anonymkode: e7a06...269

Skrevet

Jeg har vært knall fornøyd med hormonspiral. Aldri mer p-piller på meg😁

Anonymkode: fbfe1...0c5

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, Hønepønee skrev:

Nei, hatt samme partner i 8 år. Gikk på mini piller etter fødsel, men blør så mye av dem. Jeg byttet derfor til microgynom (et annet navn med bilsvarer microgynom) men følt meg så nedfor og lite sexlyst og stor matlyst. Akuratt som jeg er p menstruell hele tiden

Kanskje det er hverdagen som innhenter deg/dere?

Skrevet
53 minutter siden, Hønepønee skrev:

Mini piller blør jeg veldig av. Men spiral har jeg ikke prøvd :) var redd spiral kunne ha samme effekt som p piller 

Samme her ang minipiller. Men hormonspiral syns jeg fungerer veldig greit. Blødde mye de første 4-5mnd, men så stabiliserte det seg (så ikke gi opp med det første). Merker ingenting til bivirkninger🙂

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er hverdagen som innhenter deg/dere?

Nja, er vårt 4 barn og jeg syntes jeg har blitt sånn her hver gang jeg starter på p piller igjen. Derfor jeg tenkte at det må være p pillene. 

Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Samme her ang minipiller. Men hormonspiral syns jeg fungerer veldig greit. Blødde mye de første 4-5mnd, men så stabiliserte det seg (så ikke gi opp med det første). Merker ingenting til bivirkninger🙂

Så bra, da tenke rjeg at jeg prøver hormonspiral :)

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det slik med marvelon og trionetta, som de ihvertfall het i sin tid, før jeg byttet til Loette. Da merket jeg ingenting. Sluttet med dem uten å merke at jeg sluttet, og startet igjen etter graviditet, null stress, med dem kjennes kroppen som seg selv. Kan være forskjellig for alle, verdt å prøve andre piller👍

Anonymkode: e7a06...269

Ja det ha rjeg ikke tenkt på. Trodde det enten var minipiller eller p pille med både østrogen og gestagen(eller hva det heter) tenkte ikke på at de forskjellige merkene kunne være så forskjellig med tanke på at de inneholder mye av det samme :)

Skrevet

Ingen hormon baserte prevensjonsmidler er bra for deg, det er unaturlig å utsette kroppen for falske hormoner uansett hvordan du vrir og vender på det. Så det er klart du får en reaksjon. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Frøyamor skrev:

Ingen hormon baserte prevensjonsmidler er bra for deg, det er unaturlig å utsette kroppen for falske hormoner uansett hvordan du vrir og vender på det. Så det er klart du får en reaksjon. 

Og mange merker ikke noe til det i det hele tatt. 

Skrevet
49 minutter siden, Frøyamor skrev:

Det kan godt være, men hva annet kan man bruke? Er vell bare kobber spiral slm ikke er hormonbasert. Og kondom. Er ikke helt klar for sterilisering enda selvom det sikkert blir det etterhvert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...