AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Finnes det medisiner som kan roe ned tvangstanker og angst? Jeg vet ikke egentlig om jeg har mye angst. Jeg har ikke hjertebank av redsel og er heller ikke redd for å gå ut. Men jeg er redd fremtiden og særlig hva andre tenker og mener. Ikke slik at jeg lar være ting, men jeg må lære meg å akseptere at ting er ukontrollerbart. Jeg har tvangslidelser. Jeg må trene så og så mye. Jeg legger skylden på ting, feks om jeg har mensen og får kviser og så har jeg tilfeldigvis spist sukker så legger jeg skylden på sukkeret og får Ortoreksi (sykelig opphengt i at ting inneholder feks sukker og kan ikke spise dette). Jeg tror jeg er underlegen alle med høyere utdannelse enn meg, overlegen de lavere. Vet tankegangen er feil men jeg er har så behov for å sette ting i bås! Jeg har ADD. Jeg legger skylden på diagnosen fordi så mange har sagt at når du har den og den diagnosen så er du slik. Tenk på alle diagnoser da! Skal alle skylde på diagnosen sin? Vi vet ikke diagnosene til alle heller. Jeg har gått umedisinert til i år, er 28 år. Jeg har prøvd yoga, forandre tankemønster men slik jeg er grunnleggende er jo der. Tiden inni oss står mer stille enn den utenfor. Jeg kan se et bilde av meg for 10 år siden og tenke hcorfor tenkte jeg så dårlig om meg selv? Men jeg har jo samme lave selvfølelse likevel enda. Bruker adhd med, men lurer på om antidepressiva hadde vært bedre? Jeg er dessverre veldig placebo person. Når så mange har sagt at livene deres ble verre på antidep så kommer mitt og til å bli det. Men jeg har uro. Virker ikke som adhd med blokkerer for depresjon. Det skyter heller i været dopaminet så faller det mot min vilje. Jeg har ikke blitt verre av medisinene men jeg liker ikke nedturene. Noen som har brukt antidep her? Anonymkode: cc3e9...c2d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Hva sier legen da? Anonymkode: 1109a...d8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå