Gå til innhold

Nappe hår på overleppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Voks, epilator threading og napping med pinsett fungerer vel helt likt? Altså at de river håret ut med roten. Jeg er mer skeptisk til barbering😅

Anonymkode: e1f87...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.8.2020 den 11.31, AnonymBruker skrev:

Lenke?

Anonymkode: e46d7...e07

Google hudpleiesalonger der du bor, og sjekk om de tilbyr elektrolyse 

Anonymkode: 3d517...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 8/21/2020 at 12:24 AM, AnonymBruker said:

Google hudpleiesalonger der du bor, og sjekk om de tilbyr elektrolyse 

Anonymkode: 3d517...e4b

Er ikke det først og fremst for mørke hår?

Anonymkode: e1f87...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel ikke hevdet at voks er annerledes enn pinsett? Det tror jeg heller ikke at det er. 
Det er ingen tvil om at jeg begynte å få mørke og stive hår da jeg begynte å nappe. Jeg er lys i huden, med relativt lyse øyenbryn og lyse øyevipper. Kort tid etter at jeg nappet noen hår på haka, kom de ut igjen mørke. Dette håndterte jeg dårlig, slik at jeg bare nappet flere og flere.     
 

Om det funker for deg å nappe overleppen skal jeg ikke argumentere mot det. Men med min erfaring fra hake-området hadde jeg aldri turt å nappe fra overleppa (har forsåvidt ikke noe synlig hår der heller).

Anonymkode: e46d7...e07

Det er jo en utbredt "sannhet" at voksing svekker hårveksten. Og om det stemmer, er det ikke logisk at napping med pinsett øker hårveksten. 

Anonymkode: 95ba5...f09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2020 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Voks, epilator threading og napping med pinsett fungerer vel helt likt? Altså at de river håret ut med roten. Jeg er mer skeptisk til barbering😅

Anonymkode: e1f87...4e8

Skulle tro det. Om man napper ut håret burde det ikke spille noen rolle hvordan man napper det ut... 

Anonymkode: 95ba5...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en utbredt "sannhet" at voksing svekker hårveksten. Og om det stemmer, er det ikke logisk at napping med pinsett øker hårveksten. 

Anonymkode: 95ba5...f09

Greit, men på MEG var altså effekten av å nappe ut myke, lyse hår under haka, at de kom ut svarte og stive. Og i denne tråden deler jeg MIN ERFARING.
Jeg er forresten lys med blå øyne, så mørke ansiktshår er ikke normalen for meg. 

Anonymkode: e46d7...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.8.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har tydeligvis fått vært! Riktignok er den ikke så veldig synlig, siden hårene er lyse, men med kaffedrikking, fondation osv blir den likevel litt merkbar. 

Det virker som om folk anbefaler voksing, men jeg bruker tretinoin og har hatt problemer med munnsår tidligere, så vil helst finne et mer skånsomt alternativt. Threading kan kanskje være en mulighet, men i første omgang vil jeg prøve napping.

Er det noen som har erfaring med det? Hvor ofte må man nappe? Blir hårene som vokser ut stive og mørke? 

Anonymkode: e1f87...4e8

Hvordan får du tret nå i norge? Trodde de ikke hadde lov å gi det ut lenger.

Anonymkode: 1c99c...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 8.36, AnonymBruker skrev:

Hvis du napper kommer hårene til å vokse ut stive og mørke. Som på en mann. Tro meg - jeg har nemlig gjort det samme selv på haka. Syntes jeg hadde noen hår der som var litt for lange (helt lyse) så jeg begynte å nappe. Etter hvert fikk jeg mørke og stive hår der. Nå barberer jeg haka hver morgen. Det er jo en vanesak såklart, men angrer veldig på at jeg startet med dette.

Anonymkode: e46d7...e07

Bare tull. Da skulle øyenbrynene mine vært som busker nå!! Jeg nappet noe ekstremt på brynene mine den gangen det var mote å ha syltynne bryn. Nå napper jeg aldri og jeg mener aldri. For det vokser ikke hår der jeg nappet. Det er ingen logikk i at det skal vokse mer og mørkere hår bare fordi man napper håret med roten. 

Grunnen til at noen innbiller seg dette er at man får flere og mørkere hår med alderen. Jeg hadde lyse hår på overleppen før og nappet aldri. Nå som jeg har fått noen mørke innimellom måtte jeg nappe. Så vi er bare uheldige med alderen begge to! 

Anonymkode: 2cd7a...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2020 den 7.34, AnonymBruker skrev:

Greit, men på MEG var altså effekten av å nappe ut myke, lyse hår under haka, at de kom ut svarte og stive. Og i denne tråden deler jeg MIN ERFARING.
Jeg er forresten lys med blå øyne, så mørke ansiktshår er ikke normalen for meg. 

Anonymkode: e46d7...e07

Jeg er og lys, var helt blond i håret til jeg var 30 og blå øyne. Men har fått noen helt mørke hår på overleppen og jeg har aldri nappet. Før nå som jeg har fått mørke. Helt lyse kvinner får ofte mørke hår på overleppen. Eller mørke hår på leggene. Tror du ingen som har blondt hår har mørk hårvekst på leggene eller i skrittet? 

Anonymkode: 2cd7a...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er og lys, var helt blond i håret til jeg var 30 og blå øyne. Men har fått noen helt mørke hår på overleppen og jeg har aldri nappet. Før nå som jeg har fått mørke. Helt lyse kvinner får ofte mørke hår på overleppen. Eller mørke hår på leggene. Tror du ingen som har blondt hår har mørk hårvekst på leggene eller i skrittet? 

Anonymkode: 2cd7a...518

Jeg var i begynnelsen av tyveårene da jeg nappet lyse hår på haka. Det er ingen tvil om at de mørke, stive hårene kom som resultat av det. Jeg gir blaffen i om du tror meg, men det var altså det som skjedde med meg. 

Anonymkode: e46d7...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i begynnelsen av tyveårene da jeg nappet lyse hår på haka. Det er ingen tvil om at de mørke, stive hårene kom som resultat av det. Jeg gir blaffen i om du tror meg, men det var altså det som skjedde med meg. 

Anonymkode: e46d7...e07

Forstår ikke helt. Når mener du at du begynte å få mørke hår da? Når du startet å nappe har vel ingen betydning. En venninne er også helt lys med helt blek hud. Hun begynte å få mørke hår her og der i slutten av 20 årene. Hva mener du egentlig med det du skriver?

Anonymkode: 2cd7a...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i begynnelsen av tyveårene da jeg nappet lyse hår på haka. Det er ingen tvil om at de mørke, stive hårene kom som resultat av det. Jeg gir blaffen i om du tror meg, men det var altså det som skjedde med meg. 

Anonymkode: e46d7...e07

Eh ja, de fleste hår som blir mørke med alderen starter som lyse hår.

Anonymkode: 2cd7a...518

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja, de fleste hår som blir mørke med alderen starter som lyse hår.

Anonymkode: 2cd7a...518

Hårene jeg nappet ut ble ganske umiddelbart til mørke, stive hår. Vi snakker uker-måneder.  Dette er altså i hake/kjeveområdet. 

Anonymkode: e46d7...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt. Når mener du at du begynte å få mørke hår da? Når du startet å nappe har vel ingen betydning. En venninne er også helt lys med helt blek hud. Hun begynte å få mørke hår her og der i slutten av 20 årene. Hva mener du egentlig med det du skriver?

Anonymkode: 2cd7a...518

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av at jeg skal ta feil? Jeg tar ikke feil. Dette skjedde meg.

Anonymkode: e46d7...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av at jeg skal ta feil? Jeg tar ikke feil. Dette skjedde meg.

Anonymkode: e46d7...e07

Fordi det ikke er mulig å få mørkere og flere hår av å nappe. 

Anonymkode: 2cd7a...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det ikke er mulig å få mørkere og flere hår av å nappe. 

Anonymkode: 2cd7a...518

Beklager, men du tar fei. Det er i aller høyeste grad mulig. Men det er ikke dermed sagt at det samme skjer med alle.

Anonymkode: e46d7...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sugar Plum Fairy

Grunnen til at noen får mørke hår etter napping er følgende:

Hvert hår har en livssyklus. Si at hårene dine på haka var «programmert» til å først ha en livssyklus med lyse hår, deretter mørke hår. Hele livssyklusen til et hår kan være ganske lang, men når det nappes så går prosessen fortere. Da starter neste livssyklus, som er mørke hår. 
Dermed tror mange at det er nappingen som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lys med lyse hår, napper overleppe og hake. Har fjernet hårene siden jeg var i 20 årene er nå 50.Fremdels lyse hår som vokser ut men færre. Napper jevnlig for å få med alt, gjerne mens jeg sitter og ser på tv på kvelden. Kjenner etter med finger om jeg har fått alt. Orker ikke stå foran speilet. Fungerer veldig bra :)

Anonymkode: 56688...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 18.14, Sugar Plum Fairy skrev:

Grunnen til at noen får mørke hår etter napping er følgende:

Hvert hår har en livssyklus. Si at hårene dine på haka var «programmert» til å først ha en livssyklus med lyse hår, deretter mørke hår. Hele livssyklusen til et hår kan være ganske lang, men når det nappes så går prosessen fortere. Da starter neste livssyklus, som er mørke hår. 
Dermed tror mange at det er nappingen som gjør det. 

Det var nappingen som gjorde det hos meg. Har ikke mørke hår noe annet sted på overkroppen/ansikt/hode enn der på haka hvor jeg nappet da jeg var 19/20 🙂 De mørke hårene vokste ut umiddelbart. Det er nå 20 år siden. Jeg er lys, og ingen kvinner i slekta har «skjegg».

 

Anonymkode: e46d7...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Skal ikke si at det er behagelig, men det er til å holde ut: bruk en epilator til å fjerne hårene på overleppen.

Jeg har gjort det de siste (ca) ti årene, omtrent fire ganger per år. Hårene blir ikke tykkere eller mørkere, heller tvert imot, de blir tynnere og færre. En epilator funker jo omtrent som voks, dvs drar ut hårene med roten, så det kan godt hende voksing er like effektivt. 

Anonymkode: a455c...eb2

Jeg gjør det samme. Tar meg tre sekunder, den korte smerten tåler jeg.

Anonymkode: a9f0c...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...