Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tydeligvis fått vært! Riktignok er den ikke så veldig synlig, siden hårene er lyse, men med kaffedrikking, fondation osv blir den likevel litt merkbar. 

Det virker som om folk anbefaler voksing, men jeg bruker tretinoin og har hatt problemer med munnsår tidligere, så vil helst finne et mer skånsomt alternativt. Threading kan kanskje være en mulighet, men i første omgang vil jeg prøve napping.

Er det noen som har erfaring med det? Hvor ofte må man nappe? Blir hårene som vokser ut stive og mørke? 

Anonymkode: e1f87...4e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva kan jeg evt. bruke for å sterilisere huden før og etter?

Anonymkode: e1f87...4e8

Skrevet

Jeg har også bart haha, men for en del år siden nappet jeg den og etter det så synes den mer, føler jeg. Jeg hadde ikke nappet. Gå innom hudpleie salongen og se hva de anbefaler, kanskje?

Anonymkode: 026d0...89d

Skrevet

Syntes det gjør like vondt og er omtrent like skadelig for huden å nappe de som å waxe de, da jeg ofte må gå over samme området flere ganger. I tillegg varer det mye lengre ved wax. Blir et cleanere resultat også. Prøv å bruk wax som er ment til ansiktet, dra av stripen hurtig og nærme huden, ikke dra utover. Rengjør området som er waxet godt etterpå slik at det er fritt for rester, klapp på litt niacinamide også smør et tynt lag med weleda skin food oppå. Kanskje det kan være trikset. 

Går fint an å nappe også, jeg bare liker best å waxe. Bare husk å rengjør området før og etter, også pinsetten. 

Anonymkode: 4e9fb...0e7

• Liker 1
Skrevet

Hvis du napper kommer hårene til å vokse ut stive og mørke. Som på en mann. Tro meg - jeg har nemlig gjort det samme selv på haka. Syntes jeg hadde noen hår der som var litt for lange (helt lyse) så jeg begynte å nappe. Etter hvert fikk jeg mørke og stive hår der. Nå barberer jeg haka hver morgen. Det er jo en vanesak såklart, men angrer veldig på at jeg startet med dette.

Anonymkode: e46d7...e07

• Liker 1
Skrevet

La de lyse dunhårene være.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har samme problematikk. Kjøpte akkurat Flawless, og er faktisk superfornøyd. Kan brukes daglig, og huden min (som er veldig sensitiv) tåler det fint. 

Anonymkode: 6bfed...a88

Skrevet

Det er en effektiv hårfjerningsteknikk som heter elektrolyse. Den tar også lyse hår og den er permanent.

Anonymkode: f501c...3a8

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en effektiv hårfjerningsteknikk som heter elektrolyse. Den tar også lyse hår og den er permanent.

Lenke?

• Liker 1
Skrevet

Vent til du er ferdig med å bruke tretinoin før du vokser, threder eller andre ting som sjokker huden. 

Anonymkode: d5c9f...441

• Liker 1
Skrevet
På 16.8.2020 den 8.36, AnonymBruker skrev:

Hvis du napper kommer hårene til å vokse ut stive og mørke. Som på en mann. Tro meg - jeg har nemlig gjort det samme selv på haka. Syntes jeg hadde noen hår der som var litt for lange (helt lyse) så jeg begynte å nappe. Etter hvert fikk jeg mørke og stive hår der. Nå barberer jeg haka hver morgen. Det er jo en vanesak såklart, men angrer veldig på at jeg startet med dette.

Sikker på at hårene ikke ville blitt kraftigere med årene uansett? Kraftig hårvekst kommer gjerne gradvis, ikke over natten. 

Det er ikke logisk at hårroten skal reagere annerledes på å få nappet ut håret med voks enn å få det nappet ut med pinsett. 

Og du får ihvertfall ikke flere hår ved å nappe. Om du napper ut et hårstra påvirker vel ikke det hårene rundt!?! 

Og hvis det er slik at napping gir sterkere hårvekst, hvorfor får ikke flere kraftige øyenbryn etter napping? 

Jeg har selv nappet overleppen i mange år, kan ikke se at det har blitt verre. Da jeg ble geavid opplevde jeg at jeg ikke trengte å nappe like ofte og mye som før. 

Anonymkode: 95ba5...f09

• Liker 12
Skrevet
På 16.8.2020 den 9.03, AnonymBruker skrev:

Og veldig tidkrevende.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 16.8.2020 den 8.36, AnonymBruker skrev:

🙈

Endret av Little Diva
  • Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at hårene ikke ville blitt kraftigere med årene uansett? Kraftig hårvekst kommer gjerne gradvis, ikke over natten. 

Det er ikke logisk at hårroten skal reagere annerledes på å få nappet ut håret med voks enn å få det nappet ut med pinsett. 

Og du får ihvertfall ikke flere hår ved å nappe. Om du napper ut et hårstra påvirker vel ikke det hårene rundt!?! 

Og hvis det er slik at napping gir sterkere hårvekst, hvorfor får ikke flere kraftige øyenbryn etter napping? 

Jeg har selv nappet overleppen i mange år, kan ikke se at det har blitt verre. Da jeg ble geavid opplevde jeg at jeg ikke trengte å nappe like ofte og mye som før. 

Jeg har vel ikke hevdet at voks er annerledes enn pinsett? Det tror jeg heller ikke at det er. 
Det er ingen tvil om at jeg begynte å få mørke og stive hår da jeg begynte å nappe. Jeg er lys i huden, med relativt lyse øyenbryn og lyse øyevipper. Kort tid etter at jeg nappet noen hår på haka, kom de ut igjen mørke. Dette håndterte jeg dårlig, slik at jeg bare nappet flere og flere.     

Om det funker for deg å nappe overleppen skal jeg ikke argumentere mot det. Men med min erfaring fra hake-området hadde jeg aldri turt å nappe fra overleppa (har forsåvidt ikke noe synlig hår der heller).

Skrevet

Skal ikke si at det er behagelig, men det er til å holde ut: bruk en epilator til å fjerne hårene på overleppen.

Jeg har gjort det de siste (ca) ti årene, omtrent fire ganger per år. Hårene blir ikke tykkere eller mørkere, heller tvert imot, de blir tynnere og færre. En epilator funker jo omtrent som voks, dvs drar ut hårene med roten, så det kan godt hende voksing er like effektivt. 

Anonymkode: a455c...eb2

Skrevet

Jeg fjerner min bart med øyenbrynskniv. Funker fett og vokser ut igjen som før, verken mer eller mindre.

Anonymkode: df433...947

Skrevet

Threading over ca 10 år, 2-3 ganger i måneden har nesten fjernet dunet over ansiktet.

Anonymkode: d0999...aea

Skrevet

Jeg fikk vokset overleppe i forbindelse med annen behandling i hudpleiesalong men ble skuffet da jeg begynte å kjenne hår etter noen dager. Det er ikke verdt verken tid eller penger. Jeg kjøper en hårfjerningskrem for ansikt og bruker den ca 2 ganger pr måned. Det funker da jeg har lyse hår på overleppa. 

Anonymkode: 506e2...9c9

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke si at det er behagelig, men det er til å holde ut: bruk en epilator til å fjerne hårene på overleppen.

Jeg har gjort det de siste (ca) ti årene, omtrent fire ganger per år. Hårene blir ikke tykkere eller mørkere, heller tvert imot, de blir tynnere og færre. En epilator funker jo omtrent som voks, dvs drar ut hårene med roten, så det kan godt hende voksing er like effektivt. 

Anonymkode: a455c...eb2

Bruker du den bare 4 ganger pr år? Er det veldig smertefullt? Jeg klarer ikke å vokse egen overleppe. 

Anonymkode: 506e2...9c9

Skrevet
På 16.8.2020 den 11.31, AnonymBruker skrev:

Lenke?

Kan du ikke bare google som alle andre🙄

Anonymkode: fac59...a40

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...