Malie Skrevet 17. juli 2005 #1 Skrevet 17. juli 2005 Eg trener annenhver dag, løper/går på tredemølle og sykler på trimsykkel. Tar også en del forskjellige styrke/stramme-opp- øvelser, mage, rygg, rumpe og lår. Men det er lurer på er om eg tar disse øvelsene de dagene eg ikke sykler og trener kondisjon, vil de da ha like stor virkning? Eller er det beste å gjøre det mens kroppen er varm etter en skikkelig treningsøkt?
Hjalmarlover Skrevet 17. juli 2005 #2 Skrevet 17. juli 2005 Hei! Hvis du trener annenhver dag,ville jeg ha att all den treningen(styrke+kondisjon) for så å hatt en fri dag(evt en gåtur/svømming...)annenhver dag. Det er lurest å ta styrketreningen før dun løper eller sykler ellers vil ikke musklene kunne jobbe godt nok(utslitte av kondisjonstreningen).
Gjest Daniella_ Skrevet 17. juli 2005 #3 Skrevet 17. juli 2005 Jeg tar styrkeøvelsene først, av den grunn Hjalmarlover nevner.
Malie Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2005 Takker for svar! Kommer til å ta øvelsene først heretter! Og annenhver dag fri.
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #5 Skrevet 19. juli 2005 Hei! Hvis du trener annenhver dag,ville jeg ha att all den treningen(styrke+kondisjon) for så å hatt en fri dag(evt en gåtur/svømming...)annenhver dag. Det er lurest å ta styrketreningen før dun løper eller sykler ellers vil ikke musklene kunne jobbe godt nok(utslitte av kondisjonstreningen). ← ja men....er det ikke ubehagelig/dumt/lite effektivt å trene styrke FØR kroppen er oppvarmet? Jeg trener styrke når jeg kommer inn etter løping...?
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #6 Skrevet 20. juli 2005 ja men....er det ikke ubehagelig/dumt/lite effektivt å trene styrke FØR kroppen er oppvarmet? Jeg trener styrke når jeg kommer inn etter løping...? ← For å trene styrke trenger man ikke en oppvarmet kropp. Det er greit å ha beveget seg litt på forhånd, men etter en utholdenhetsøkt har man gjerne brent mesteparten av kruttet på forhånd så man ikke har nok energi igjen til tung styrketrening etterpå. Ergo kan styrketreningen da bli mindre effektiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå