Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg trener annenhver dag, løper/går på tredemølle og sykler på trimsykkel.

Tar også en del forskjellige styrke/stramme-opp- øvelser, mage, rygg, rumpe og lår.

Men det er lurer på er om eg tar disse øvelsene de dagene eg ikke sykler og trener kondisjon, vil de da ha like stor virkning?

Eller er det beste å gjøre det mens kroppen er varm etter en skikkelig treningsøkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis du trener annenhver dag,ville jeg ha att all den treningen(styrke+kondisjon) for så å hatt en fri dag(evt en gåtur/svømming...)annenhver dag.

Det er lurest å ta styrketreningen før dun løper eller sykler ellers vil ikke musklene kunne jobbe godt nok(utslitte av kondisjonstreningen). :)

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg tar styrkeøvelsene først, av den grunn Hjalmarlover nevner. :)

Skrevet

Takker for svar!

Kommer til å ta øvelsene først heretter! :)

Og annenhver dag fri.

Gjest Guest
Skrevet
Hei!

Hvis du trener annenhver dag,ville jeg ha att all den treningen(styrke+kondisjon) for så å hatt en fri dag(evt en gåtur/svømming...)annenhver dag.

Det er lurest å ta styrketreningen før dun løper eller sykler ellers vil ikke musklene kunne jobbe godt nok(utslitte av kondisjonstreningen).  :)

ja men....er det ikke ubehagelig/dumt/lite effektivt å trene styrke FØR kroppen er oppvarmet? Jeg trener styrke når jeg kommer inn etter løping...?

Gjest Gjesta
Skrevet
ja men....er det ikke ubehagelig/dumt/lite effektivt å trene styrke FØR kroppen er oppvarmet? Jeg trener styrke når jeg kommer inn etter løping...?

For å trene styrke trenger man ikke en oppvarmet kropp. Det er greit å ha beveget seg litt på forhånd, men etter en utholdenhetsøkt har man gjerne brent mesteparten av kruttet på forhånd så man ikke har nok energi igjen til tung styrketrening etterpå. Ergo kan styrketreningen da bli mindre effektiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...