Gå til innhold

hva er galt meg meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har følt meg borte i hodet den siste tiden. føler meg ukonsentrert og helt fjern.. kjenner ikke igjen noen ting lenger, alt føles annerledes ut enn før. det er som om alt er uvirkelig og jeg føler meg ikke som meg selv. faller ofte ut av samtaler osv. har ADHD og går på concerta 54mg, i tilleg til at jeg har røyket hasj og drukket alkohol noen ganger ganger i det siste, men jeg begynte å føle på disse tingene lenge før forrige gang jeg ruset meg. så kan det ha noe med rus å gjøre? sliter også mye med søvn. sovner rundt 2-3 tiden hver natt. er ganske lei av å ha det sånn som jeg har det nå, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

noen som har følt på det samme, eller som vet hva dette kan være? er foresten 16 hvis det har noe å si.

Anonymkode: c2769...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å ruse deg og snakk med legen.

Anonymkode: 50470...2b7

• Liker 3
Skrevet

Sjekk stoffskiftet ditt..

Anonymkode: 6f823...670

Skrevet

Er det ikke noe i det at du er i en alder der kroppen din forandrer seg og at dette kan spille inn på hvordan medisinen din virker? 

Du må ta det med legen, forklare hvordan du føler deg. 

Kutt ut hasjen for den påvirker deg negativt. Spør du folk som har røyka og kutter det ut så forteller de fleste at de kommer ut av en omtåket tilværelse. Noen trenger 3 mnd før de er klare. Denne tilværelsen legger du ikke merke til at du kommer inn i når du røyker. 

Dessuten så er du enda under utvikling både kroppslig og mentalt og hasj er mer skadelig for deg enn for en voksen person. 

Anonymkode: 1a8f9...275

• Liker 1
Skrevet

Når du går på medisiner så vil både alkohol og andre rusmidler påvirke deg negativt psykisk og fysisk. Jeg ville kuttet ut alle rusmidler og fokusert på sunnere livsstil. 
Tren ute, løp hardt, kom deg ut på dagtid, bli sliten i kroppen hver dag- så slapper du mer av i hodet. Gode søvnrutiner er viktig. Det finnes mye info om det på nett du kan lese om.

Ikke fall for fristelsen med rus. Du kan altfor lett rote deg bort i dette permanent. ADHD er utsatt for rus som selvmedisinering, men det er veldig negativt for deg.

De symptomene du beskriver kan være både mangel på søvn og hasjen som kan gi psykiske plager. Det vet vi som har bodd med hasjmisbrukere. Hold deg unna all rus og be heller om hjelp dersom du trenger det.

Anonymkode: cdf6c...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...