AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg har en 13 uker gammel kattunge hjemme så jeg har noen spørsmål rundt adferden hennes; Noen ganger når jeg går mot henne er hun rask med å gjemme seg eller løpe unna og vri seg unna når jeg prøver å holde henne. Samtidig takler hun fint å bli klappa og hun finner alltid veien opp i senga når jeg skal sove. Er det førstnevnte vanlig for en kattunge? Jeg har hatt henne i en uke nå. Anonymkode: d1d96...a1b 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Høres helt normalt ut, ikke alle katter liker å bli holdt 🙂
Gjest hellokitty Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Ikke gå brått mot henne. La hun komme til deg på sine premisser. Hun er bare babyen ennå. Og på et helt nytt sted uten mamma og søsken. Ikke hold henne fast når hun kommer til deg eller legger seg hos deg. Dette går seg til. Du må bare gi det tid. Har hatt katt i 20+ år. Vokst opp med de. Så har myyye erfaring
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Kan hende hun er i lekemodus også. Katter jakter på hverandre som en form for lek, og da gjelder det å løpe unna Kanskje hun tror du skal jage henne. At hun vrir seg ut av hendene dine er ikke så rart, de har mye energi og ingen tid til å sitte stille, annet enn når de blir trøtte og må sove. Anonymkode: 213d0...97c 1
Matas Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Høres normalt ut, ja. Mange katter liker ikke å bli løftet og holdt. Det er også viktig å tenke på hvordan man løfter og holder katten, katten liker å bli løftet slik at den har bakkekontakt, dvs. at den ikke liker å ligge på ryggen i armene dine. Men det viktige her er at katten kommer til deg og ikke omvendt, sett deg gjerne på gulvet, og lek med den med forskjellige leker, så kanskje dere kan kose litt etter lek hvis katten legger seg ved siden av deg på gulvet f.eks. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå