AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Tror jeg egentlig ... for du ser jo at folk kan leve super sunt, gjør mye som skal være bra for kroppen og unngår ting som ikke er så bra. Men likevel får hjerteinfarkt eller en sykdom i ganske ung alder. Mens flere jeg vet, sol spiser usunt eller isåfall ikke passer på, røyker/snuser og drikker alkohol , aldri trener, de går friske. Folk som er aktive og spiser ganske kalorifattig mat, er mer overvektige enn de som spiser mer kalorier og er litt mindre aktive.... Altså. Jeg tror man kan redusere sjansen for å bli syk. Men er genene innstil/disponert for noe, så vil det nok (ikke) skje likevel... Anonymkode: 61c3e...5b2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 "Som skal være bra for kroppen". Nettopp. Du, som de fleste, har det ihvertfall helt bakvendt mht overvektige. Overvektige spiser kalorifattig mat, men mye av den, og av kaloritett mat også, så de får i seg for mange kalorier. De er også aktive kun med vekt (eller det vage "helse") som motivasjon, så de veksler mellom å overanstrenge seg, og vegre seg mot fysisk aktivitet. De som spiser det de trenger av det de har lyst på, og er i moderat aktivitet, for trivselens skyld - noe som slett ikke er ensbetydende med at de ikke "passer på" - holder seg normalvektige. Anonymkode: d23e6...62f 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 For å holde seg normalvektig trengs det nok muskler! Anonymkode: 3e745...80d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å holde seg normalvektig trengs det nok muskler! Anonymkode: 3e745...80d Hva faen? Hvordan kan jeg da være så tynn? Styrke har jeg begynt med for å holde meg sterk og ikke se så forbanna tynn ut! Men nå snakker vi normalvektig da. Anonymkode: 61c3e...5b2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Du vet ikke hva folk spiser bak stengte dører. Hadde en sylslank vennine som kunne spise som en hest i sosiale lag. Men sannheten var at hun ofte glemte å spise, eller lot være å spise. Hun hadde ingen sulthetsfølelse. Anonymkode: ea103...8a9 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg egentlig ... for du ser jo at folk kan leve super sunt, gjør mye som skal være bra for kroppen og unngår ting som ikke er så bra. Men likevel får hjerteinfarkt eller en sykdom i ganske ung alder. Mens flere jeg vet, sol spiser usunt eller isåfall ikke passer på, røyker/snuser og drikker alkohol , aldri trener, de går friske. Folk som er aktive og spiser ganske kalorifattig mat, er mer overvektige enn de som spiser mer kalorier og er litt mindre aktive.... Altså. Jeg tror man kan redusere sjansen for å bli syk. Men er genene innstil/disponert for noe, så vil det nok (ikke) skje likevel... Anonymkode: 61c3e...5b2 Dette er jo feil, og faktisk en fysisk umulighet. Resten av det du skriver er jo allment kjent. Ikke noe nytt det, forskere har sagt dette lenge. Han ene legen sa jo på Skavland at dersom man skal trene, får man muligens igjen noe av den tiden man brukte på å trene i økt livsforlengelse. Men den ekstra tiden kommer jo helt på slutten, når man er gammel og kanskje syk. Så man bør hvertfall like å trene. Anonymkode: 3aa0f...6a7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå