AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Var hos tannlegen denne uka. Slipte ned ei tann og borret under tannkjøttet og litt i kjevebenet. etter dette har jeg hatt utrolig vondt i tann/ tannkjøtt og det å bite sammen.. de andre tennene på samme side er også øm. snakket med tannlegen og fikk beskjed om å ta Ibux og Paracet. At det er normalt at det vil roe seg etterhvert. Men hvis jeg skulle få hevelse eller feber så måtte jeg ta kontakt. spørsmålet mitt er da.. kan det være infeksjon? Det er så sinnsykt vondt, bankene smerte.. Anonymkode: bf442...e53
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Slipte ned ei tann? Skal du ha krone på? Er tanna død eller levende? Hvis du måtte fjerne litt bein for å få en god preparasjon i tanna til krone f.eks., så er det vanlig at det kan gjøre vondt en stund. Tegn på infeksjon er ofte verk og feber, så hvis du har disse symptomene bør du kontakte tannlegen, hvis ikke er det nok ikke annet å gjøre enn å ta smertestillende. Hvis Paracet og Ibux ikke funker, kan tannlegen skrive ut f.eks. Pinex Forte eller Cataflam. Anonymkode: 7c719...1d6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Slipte ned ei tann? Skal du ha krone på? Er tanna død eller levende? Hvis du måtte fjerne litt bein for å få en god preparasjon i tanna til krone f.eks., så er det vanlig at det kan gjøre vondt en stund. Tegn på infeksjon er ofte verk og feber, så hvis du har disse symptomene bør du kontakte tannlegen, hvis ikke er det nok ikke annet å gjøre enn å ta smertestillende. Hvis Paracet og Ibux ikke funker, kan tannlegen skrive ut f.eks. Pinex Forte eller Cataflam. Anonymkode: 7c719...1d6 Tanna er død, har vært rotfylt tidligere. Og fyllingen var veldig stor. Mistet en bit av fyllingen og tannlegen anbefalte krone. Så nå går jeg med nedslipt tann, og venter på at kronen skal lages. Ser ikke rød eller hoven ut inni munnen, men vondt i området der hun holdt på Anonymkode: bf442...e53
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Helt normalt. Alt dunker hos meg noen timer etter jeg har fjernet tannstein og det er vondt å bite sammen. Går over på en dag eller to. Anonymkode: aeec2...893
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Jeg måtte borre i kjevebenet da jeg skulle trekke en visdomstann. Hadde smerter i 5-6 uker etterpå. Anonymkode: 3d851...e31 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt. Alt dunker hos meg noen timer etter jeg har fjernet tannstein og det er vondt å bite sammen. Går over på en dag eller to. Anonymkode: aeec2...893 Det å fjerne tannstein er ikke det samme som å borre i kjevebenet. Det er mye mer smertefullt og er absolutt ikke over på en dag eller to. Anonymkode: 3d851...e31
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte borre i kjevebenet da jeg skulle trekke en visdomstann. Hadde smerter i 5-6 uker etterpå. Anonymkode: 3d851...e31 Shit! Såpass lenge? Da er det nok normalt.. ikke noe godt. Men da var vel tannen din under huden? Anonymkode: bf442...e53
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Shit! Såpass lenge? Da er det nok normalt.. ikke noe godt. Men da var vel tannen din under huden? Anonymkode: bf442...e53 Ja, det var bare litt som var kommet opp, derfor måtte hun borre i kjevebenet for å få den ut. Anonymkode: 3d851...e31
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var bare litt som var kommet opp, derfor måtte hun borre i kjevebenet for å få den ut. Anonymkode: 3d851...e31 Høres ikke godt ut.. når en holder på er en jo bedøvd, men etterpå er det grusomme til smerter Anonymkode: bf442...e53
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke godt ut.. når en holder på er en jo bedøvd, men etterpå er det grusomme til smerter Anonymkode: bf442...e53 Ja, sant Anonymkode: 3d851...e31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå