Gå til innhold

Negativt og ikke ha venner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 28 år som har datet en stund. Opplever at alle jeg dater har ting de skal hele tiden, og mange venner de er sammen med (noe som er normalt). Men for meg er det ikke slik. Jeg sitter hjemme store deler av dagen, alle mine venner har barn og mann og har derfor aldri tid lenger. Føler veldig på dette selv, og at det er uattraktivt.. Jeg har alltid hatt mange venner før, men det er veldig trist at vi er på så forskjellig plan i livet selv om jeg er glad på deres vegne. Hva mener dere om dette? 

Anonymkode: f8cd1...11f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er viktig for damer, ikke for menn. Hvis du ikke er hjemme 24/7, eller oppå mannen hele tiden, så er dette helt uproblematisk. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, norw skrev:

Dette er viktig for damer, ikke for menn. Hvis du ikke er hjemme 24/7, eller oppå mannen hele tiden, så er dette helt uproblematisk. 

Jeg er veldig ofte hjemme da jeg ikke har så mye annet å gjøre på. Dette gjør meg veldig ensom og er derfor redd jeg blir veldig avhengig dersom jeg finner en parter. Jeg trener og går tur

Skrevet

Jeg er viggo venneløs, plaget aldri mannen. Han har hovedsaklig venner som bor langt vekke, og kommuniserer med å ringe, skype, og sånt, og jeg synes faktisk det er å foretrekke fremfor en som drar med seg venner hjem eller hele tiden skal ut og treffe venner. 

Anonymkode: dcf64...10e

• Liker 1
Skrevet

Å ikke ha egne interesser, aldri komme seg ut av huset alene, DET er negativt for meg. Jeg synes det er godt å få alenetid hjemme når samboeren tar seg en løpetur. Hadde blitt småsprø om han alltid var hjemme, og om han var helt avhengig av meg for å ha det kjekt. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ha egne interesser, aldri komme seg ut av huset alene, DET er negativt for meg. Jeg synes det er godt å få alenetid hjemme når samboeren tar seg en løpetur. Hadde blitt småsprø om han alltid var hjemme, og om han var helt avhengig av meg for å ha det kjekt. 

Ja det skjønner jeg godt og er liksom dette jeg føler på! Men er vanskelig å ha egne interesser når man bare er alene 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg er dame da, men for min del er det ikke negativt. Det å ikke ha egne interesser og kunne ha litt tid for seg selv, det synes jeg derimot er negativt. At man er oppå hverandre 24/7 takler jeg ikke. 

Jeg har bare ei venninne, men har null problem med å finne på ting alene uten at partner alltid må være med. 

Var sammen med en tidligere og han hadde ingen venner, og i tillegg ville han være med meg på alt eller jeg måtte være med han på alt. Det ble egentlig ganske slitsomt. 

Tror det er sunt å være litt fra hverandre og ikke være avhengig av hverandre. 

Skrevet

Det er vel som allerede nevnt ikke så viktig for deg som kvinne? Neppe noe problem for de fleste menn

Anonymkode: c9160...995

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg er ekstra redd for før når jeg hadde samboer sa han at han hadde dårlig samvittighet når han dro ut pga jeg satt alene. For meg var det helt greit å være alene da jeg studerte og jobbet, og vi var heller ikke oppå hverandre ofte. Likevel var det ett stort problem for han. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det skjønner jeg godt og er liksom dette jeg føler på! Men er vanskelig å ha egne interesser når man bare er alene 

Det har jeg aldri synes. Jeg var Evig Singel til jeg var 32. Og som sagt venneløs. Jeg har alltid likt å trene, gå i fjellet, osv. Så jeg kom meg masse ut, jeg, helt alene på løpetur eller fjelltur, og gikk på kampsport. Jeg har heller aldri hatt problem med å gå på kino/teater/konsert alene, spise ute alene. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri synes. Jeg var Evig Singel til jeg var 32. Og som sagt venneløs. Jeg har alltid likt å trene, gå i fjellet, osv. Så jeg kom meg masse ut, jeg, helt alene på løpetur eller fjelltur, og gikk på kampsport. Jeg har heller aldri hatt problem med å gå på kino/teater/konsert alene, spise ute alene. 

Du er heldig og flink som klarer dette! Jeg kan gå turer i fjellet alene men kunne aldri dratt ut å spist alene eller dratt på kino alene. Sliter endel med sosial angst (men bare når jeg er alene ironisk nok) som stopper meg endel plasser

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem at du ikke har venner, med mindre årsaken er at du enten er ufordagelig, eller ikke vil møte folk. Hvis det bare er sånn at folk som regel er opptatt med sitt, velkommen, sånn er det å nærme seg 30 for single og barnløse.

Anonymkode: 56c96...b7c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem at du ikke har venner, med mindre årsaken er at du enten er ufordagelig, eller ikke vil møte folk. Hvis det bare er sånn at folk som regel er opptatt med sitt, velkommen, sånn er det å nærme seg 30 for single og barnløse.

Anonymkode: 56c96...b7c

Takk for svar! Ja det blir vell sånn, jeg har flere venninner men disse er opptatt men jeg snakker med de flere ganger i uken på fb og lignende. Likevel blir ikke dette det samme som sosial kontakt. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ja det blir vell sånn, jeg har flere venninner men disse er opptatt men jeg snakker med de flere ganger i uken på fb og lignende. Likevel blir ikke dette det samme som sosial kontakt. 

Altså opptatt pga barn osv

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en jente på 28 år som har datet en stund. Opplever at alle jeg dater har ting de skal hele tiden, og mange venner de er sammen med (noe som er normalt). Men for meg er det ikke slik. Jeg sitter hjemme store deler av dagen, alle mine venner har barn og mann og har derfor aldri tid lenger. Føler veldig på dette selv, og at det er uattraktivt.. Jeg har alltid hatt mange venner før, men det er veldig trist at vi er på så forskjellig plan i livet selv om jeg er glad på deres vegne. Hva mener dere om dette? 

Det er et fenomen mange menn også kjenner til / opplever.  Så sant det ikke får utslag i at du blir i overkant P Å Å Å - vil snakke,snappe,gjøre ting 24-7, så er det verken negativt eller uattraktivt :)

Snodig om alle du har møtt på er slik du beskriver. Hos 30+ menn så er i alle fall fenomenet "alle kompisene er gift og de kan kun treffes en gang i måneden" veldig vanlig.

Skrevet

Nei, men viktig at du har en viss evne til å underholde deg selv og ikke krever oppmerksomhet 24/7 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Nei, men viktig at du har en viss evne til å underholde deg selv og ikke krever oppmerksomhet 24/7 

Helt enig! Mange når de blir litt eldre som mister kontakten med gamle venner. De har kanskje vært i forhold der det meste av tiden har gått med til familie, og derfor mistet kontakt med venner. En ny kjæreste blir fort også ens beste venn. Det går bare ikke at en hele tiden da skal være avhengig av en kjæreste. Det vil slite på forholdet. Så ha egne interesser og gi hverandre litt rom er nesten en forutsetting.

Skrevet
På 14.8.2020 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Helt ok. Hva ville du ha syntes om mannen var uten venner?

Skrevet

Selvfølgelig er det negativt å ikke ha venner. Ikke bare fordi det antyder en personlighet som ikke tiltrekker folk, men fordi det antyder at man kommer til å måtte stå for mesteparten av «underholdningen» for denne personen.

De fleste søker etter en partner, et givende tilskudd til livet. Ikke noen å bruke all sin våkne fritid på, som en form for veldedighet.

Har hatt kompiser som har funnet seg damer uten venner. Det ender alltid veldig stygt når han uunngåelig dumper henne til slutt. Da sitter hun igjen der, fremdeles uten venner, men nå med en bitter smak av hva hun mangler i livet.

Skaff deg venner! Er man helt alene, så er det seriøst mye viktigere med gode venner enn en kjæreste! Prioriter det!

Anonymkode: 446b9...eed

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det negativt å ikke ha venner. Ikke bare fordi det antyder en personlighet som ikke tiltrekker folk, men fordi det antyder at man kommer til å måtte stå for mesteparten av «underholdningen» for denne personen.

De fleste søker etter en partner, et givende tilskudd til livet. Ikke noen å bruke all sin våkne fritid på, som en form for veldedighet.

Har hatt kompiser som har funnet seg damer uten venner. Det ender alltid veldig stygt når han uunngåelig dumper henne til slutt. Da sitter hun igjen der, fremdeles uten venner, men nå med en bitter smak av hva hun mangler i livet.

Skaff deg venner! Er man helt alene, så er det seriøst mye viktigere med gode venner enn en kjæreste! Prioriter det!

Anonymkode: 446b9...eed

Men jeg prioriterer jo venner. Jeg skulle ønske de ikke var så opptatt med barn og familie slik at de også kunne prioritert meg. Flere av de er gravid med barn nr 2. Har alltid hatt mange venner før, men mistet kontakt pga flytting med noen og resten har sine egne liv

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...