AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Er ikke da all form for arbeid betalt slavearbeid? Voldtekt forutsetter at den andre ikke ønsker sex. Mange prostituerte ønsker ikke sex, men gjør det fordi de må, fordi de behøver penger. Mange som arbeider i kassa gjør det ikke fordi de har lyst, men fordi de må, fordi de behøver penger. Begge har et valg selvfølgelig. Menneskehandel er selvsagt noe annet. Det finnes jo de som blir tvunget ut i prostitusjon, men nå tenker jeg først og fremst på den tradisjonelle norske prostituerte. Hvorfor er det så mange som omtaler all prostitusjon som "betalt voldtekt", eller "indirekte voldtekt"? Anonymkode: 96eb9...c37 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Du kan ikke sammenligne det å måtte scanne varer i kassa med å få en kuk opp i alle kroppsåpninger. Det skjønner du vel? Voldtekt er dessuten straffbart. Anonymkode: 5f14a...47f 11
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke da all form for arbeid betalt slavearbeid? Voldtekt forutsetter at den andre ikke ønsker sex. Mange prostituerte ønsker ikke sex, men gjør det fordi de må, fordi de behøver penger. Mange som arbeider i kassa gjør det ikke fordi de har lyst, men fordi de må, fordi de behøver penger. Begge har et valg selvfølgelig. Menneskehandel er selvsagt noe annet. Det finnes jo de som blir tvunget ut i prostitusjon, men nå tenker jeg først og fremst på den tradisjonelle norske prostituerte. Hvorfor er det så mange som omtaler all prostitusjon som "betalt voldtekt", eller "indirekte voldtekt"? Anonymkode: 96eb9...c37 Å si at det er betalt voldtekt er nok å trekke det litt langt, da det jo er frivillig. Men samtidig forstår jeg sammenligningen. Sex uten samtykke er voldtekt. Den eneste lille tingen som gir samtykke, er pengene. Uten de hadde det vært voldtekt. Nei, det er ikke voldtekt, men jeg tror denne sammenligningen vil få fram er hvor lite ønskelig den seksuelle handlingen egentlig er for den prostituerte, når hen kun er med på det fordi en får en sum penger. Anonymkode: 39755...181 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Å si at det er betalt voldtekt er nok å trekke det litt langt, da det jo er frivillig. Men samtidig forstår jeg sammenligningen. Sex uten samtykke er voldtekt. Den eneste lille tingen som gir samtykke, er pengene. Uten de hadde det vært voldtekt. Nei, det er ikke voldtekt, men jeg tror denne sammenligningen vil få fram er hvor lite ønskelig den seksuelle handlingen egentlig er for den prostituerte, når hen kun er med på det fordi en får en sum penger. Anonymkode: 39755...181 Frivillig hører til de ytterst sjeldne tilfellene. Normen er at det er ufrivillig og under tvang fra flere retninger. Anonymkode: 83a56...f5b 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Frivillig hører til de ytterst sjeldne tilfellene. Normen er at det er ufrivillig og under tvang fra flere retninger. Anonymkode: 83a56...f5b Har du belegg for det? Kilde? Anonymkode: 96eb9...c37
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Frivillig hører til de ytterst sjeldne tilfellene. Normen er at det er ufrivillig og under tvang fra flere retninger. Anonymkode: 83a56...f5b Det er godt mulig, men nå tar jeg utgangspunkt i de tilfellene der det ikke er tvang, i og med at TS presiserte at det ikke var dette hen tenkte på nå. Anonymkode: 39755...181
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke sammenligne det å måtte scanne varer i kassa med å få en kuk opp i alle kroppsåpninger. Det skjønner du vel? Voldtekt er dessuten straffbart. Anonymkode: 5f14a...47f Jo, premissene bak kan sammenlignes. Den samme logikken som ligger til grunn. Anonymkode: 96eb9...c37
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Du kan umulig ha hatt mye analsex om du tror det er like problemfritt som å stable joikaboller. Anonymkode: 56c9c...91c 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan umulig ha hatt mye analsex om du tror det er like problemfritt som å stable joikaboller. Anonymkode: 56c9c...91c Du fårstår tydeligvis ikke dette. Jeg sammenligner ikke prostitusjon med butikkarbeid i bokstavelig forstand, jeg sammenligner logikken i premisset "betalt voldtekt". Med samme logikk blir da en kassajobb man ikke ønsker "betalt slavearbeid". Det er noe man ikke vil eller ønsker, men noe man er "tvunget" til å utføre for å ha mat på bordet. Anonymkode: 96eb9...c37 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 Bedre å sammenligne prostitusjon med de som gifte seg med rike men kun for pengene. Anonymkode: e2d51...81b 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre å sammenligne prostitusjon med de som gifte seg med rike men kun for pengene. Anonymkode: e2d51...81b Da er man mer inne på noe ja. Anonymkode: 5f14a...47f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bedre å sammenligne prostitusjon med de som gifte seg med rike men kun for pengene. Anonymkode: e2d51...81b Jeg synes ikke det, da det er uærlig utnyttying av kvinnen (gitt at hun ikke forteller om sine hensikter). Når det kommer til prostitusjon mener jeg det er mannen som utnytter, på en "ærlig" måte, men at det fortsatt er galt. Og da tenker jeg først og fremst på de situsjsonene der det ikke er tvang. Er det tvang så er det mer enn bare utnytting. Anonymkode: 39755...181
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du belegg for det? Kilde? Anonymkode: 96eb9...c37 Sett filmen ‘Lilja 4-ever’? Hvis ikke se den! Anonymkode: a4b28...29c 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett filmen ‘Lilja 4-ever’? Hvis ikke se den! Anonymkode: a4b28...29c En film er ingen tilstrekkelig kilde. Jeg tviler ikke på at mange blir tvunget ut i prostitusjon, først og fremst de som er offer for menneskesmugling, men det er ikke relevant for denne tråden. Anonymkode: 96eb9...c37
Støvsugerør Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 Kjøp av sex er betalt voldtekt sånn som sex uten betaling er ubetalt voldtekt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #16 Skrevet 14. august 2020 Forstår ikke logikken i at fok synes det er en større utnyttelse av kroppen for en studerende luksusprostituert å håve inn skattefrie 20.000 for en natt med en velstående herre som hun på forhånd godkjenner selv, enn å sitte i kasse på KIWI en hel måned og betjene kunder hun ikke godkjenner selv, Anonymkode: 68341...6c6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke logikken i at fok synes det er en større utnyttelse av kroppen for en studerende luksusprostituert å håve inn skattefrie 20.000 for en natt med en velstående herre som hun på forhånd godkjenner selv, enn å sitte i kasse på KIWI en hel måned og betjene kunder hun ikke godkjenner selv, Anonymkode: 68341...6c6 Er du mann eller kvinne? Har du hatt sex? Anonymkode: fe6ac...209
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #18 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke logikken i at fok synes det er en større utnyttelse av kroppen for en studerende luksusprostituert å håve inn skattefrie 20.000 for en natt med en velstående herre som hun på forhånd godkjenner selv, enn å sitte i kasse på KIWI en hel måned og betjene kunder hun ikke godkjenner selv, Anonymkode: 68341...6c6 Det er utnytting mest fordi den som kjøper prostituert ikke har en nødvendighet for sex, og fordi at han velger å gjøre noe intimt med noen som i utgangspunktet ikke vil. I kiwi er det ikke veldig intimt, og det er jo viktig for kundene å få handlet! Anonymkode: 39755...181 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #19 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke logikken i at fok synes det er en større utnyttelse av kroppen for en studerende luksusprostituert å håve inn skattefrie 20.000 for en natt med en velstående herre som hun på forhånd godkjenner selv, enn å sitte i kasse på KIWI en hel måned og betjene kunder hun ikke godkjenner selv, Anonymkode: 68341...6c6 Den logikken forstår heller ikke jeg. Jeg er ikke for legalisering av prostitusjon, men jeg reagerer på begrepsbruken og premissene bak begrepsuttrykk som enkelte prostitusjonsmotstandere bruker; i dette tilfelle "betalt voldtekt". Jeg synes det forsøpler debatten og skaper et falskt inntrykk av faktiske forhold. Spar slike kraftuttrykk til der de hører hjemme, til prostituerte som offer for menneskehandel for eksempel. Anonymkode: 96eb9...c37 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #20 Skrevet 14. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Har du belegg for det? Kilde? Anonymkode: 96eb9...c37 Seriøst? Det florerer av artikler om dette på alle ulike nettplattformer. Du får lete selv. Anonymkode: 83a56...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå