AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Hei! Jeg har blitt sår i halsen, eller merker det borti mandlene. Det er uansett for tidlig å teste meg da, jeg begynte å kjenne det i natt. Burde jeg sette meg selv i full isolasjon i et par dager å se på utviklingen av dette? Og teste meg om jeg mistenker det er korona? Synes det er så vanskelig å kjenne etter når det er så mildt. Anonymkode: 6d0e2...e92
solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Ja. Men det er vel ikke for tidlig å ta test når du kjenner symptomer? 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja. Men det er vel ikke for tidlig å ta test når du kjenner symptomer? Trodde man skulle vente par dager etter man har begynt å kjenne symptomer, for at testen skal slå ut riktig... 😕 Jeg skal sjekke det mer opp. TS Anonymkode: 6d0e2...e92 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Jeg hadde sår hals forrige helg og ringte legevakta for å høre hva jeg skulle gjøre. Måtte holde meg hjemme. Så jeg testa meg, og den var heldigvis negativ. Men har vært sykmeldt hele uka. Anonymkode: c3e43...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Koronaviruset slår gjerne ut på tester får man får symptomer. Så bare å bestille test med en gang. Anonymkode: dc3dc...9b8 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Koronaviruset slår gjerne ut på tester får man får symptomer. Så bare å bestille test med en gang. Anonymkode: dc3dc...9b8 Okey! Takk. Da skal jeg få fiksa en test så fort som mulig Anonymkode: 6d0e2...e92
exictence Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har blitt sår i halsen, eller merker det borti mandlene. Det er uansett for tidlig å teste meg da, jeg begynte å kjenne det i natt. Burde jeg sette meg selv i full isolasjon i et par dager å se på utviklingen av dette? Og teste meg om jeg mistenker det er korona? Synes det er så vanskelig å kjenne etter når det er så mildt. Anonymkode: 6d0e2...e92 Nei, men ta hensyn med hygiene og hold avstand.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Kjæresten min har vært litt sår i halsen denne uken og i går våknet han med veldig sår hals og følte seg slapp, ringte Corona telefon og fikk tidspunkt til testing på mandag. I dag våknet han og følte seg helt frisk og ikke sår i halsen. Jeg synes det er rart at han ga uttrykk for å være så dårlig og så plutselig er han helt fin. Enten så er det Manflu eller så var han ikke noe særlig syk i utgangspunktet. Jeg ønsker han skal ta Corona test på mandag likevel, men han sier han er frisk så nå skal han ut i verden... 🤔 Anonymkode: e2abc...380
Trudelutt1 Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Venninden min fikk symptomer og testet seg med en gang. Fikk negativt svar og dro på jobb. Så ble mannen hennes syk et par dager senere, testet seg og fikk beskjed om at han hadde korona. Altså hadde det ikke slått ut fordi venninden min testet seg for tidlig. Sår hals kan absolutt være tegn på korona (se hurtigruten der de ansatte hadde dette). Hold deg hjemme en dag eller to før du tester deg, nå er det vel ventetid uansett på å ta test så du kan jo ringe å høre når de har ledig time PS: du er flink som tar hensyn! 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min har vært litt sår i halsen denne uken og i går våknet han med veldig sår hals og følte seg slapp, ringte Corona telefon og fikk tidspunkt til testing på mandag. I dag våknet han og følte seg helt frisk og ikke sår i halsen. Jeg synes det er rart at han ga uttrykk for å være så dårlig og så plutselig er han helt fin. Enten så er det Manflu eller så var han ikke noe særlig syk i utgangspunktet. Jeg ønsker han skal ta Corona test på mandag likevel, men han sier han er frisk så nå skal han ut i verden... 🤔 Anonymkode: e2abc...380 Pliz ikke send han ut i verden før han har tatt og fått svar på testen. Anonymkode: 6d0e2...e92 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 7 minutter siden, Trudelutt1 skrev: Venninden min fikk symptomer og testet seg med en gang. Fikk negativt svar og dro på jobb. Så ble mannen hennes syk et par dager senere, testet seg og fikk beskjed om at han hadde korona. Altså hadde det ikke slått ut fordi venninden min testet seg for tidlig. Sår hals kan absolutt være tegn på korona (se hurtigruten der de ansatte hadde dette). Hold deg hjemme en dag eller to før du tester deg, nå er det vel ventetid uansett på å ta test så du kan jo ringe å høre når de har ledig time PS: du er flink som tar hensyn! Ja! Er nok best å ringe nå med en gang. Hadde jo vært greit å få kommet første skoledag på torsdag om testen skulle slått negativt Anonymkode: 6d0e2...e92
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min har vært litt sår i halsen denne uken og i går våknet han med veldig sår hals og følte seg slapp, ringte Corona telefon og fikk tidspunkt til testing på mandag. I dag våknet han og følte seg helt frisk og ikke sår i halsen. Jeg synes det er rart at han ga uttrykk for å være så dårlig og så plutselig er han helt fin. Enten så er det Manflu eller så var han ikke noe særlig syk i utgangspunktet. Jeg ønsker han skal ta Corona test på mandag likevel, men han sier han er frisk så nå skal han ut i verden... 🤔 Anonymkode: e2abc...380 Jeg fikk beskjed på coronatelefonen at jeg fra tidspunket jeg ringte var satt i karantene fremt til test og til etter resultatet på testen forelå. Så han skal nok ikke «ut i verden» nei:) Anonymkode: fdcd9...c52 5
Pterinochilus Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, exictence skrev: Nei, men ta hensyn med hygiene og hold avstand. Dette stemmer ikke. Har man luftveissymptomer skal man holde seg hjemme og ikke ferdes ute blant folk! 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 Jeg også kjente kribling i halsen igår, og idag når jeg våknet så var halsen blitt _litt_ verre - altså litt ubehag ved svelging, men formen er helt fin ellers. Jeg ringte arbeidsgiver for jeg var i tvil og forklarte situasjonen, men hen mente at så lenge jeg ikke hadde feber/nedsatt allmenntilstand så skulle dette gå fint.. Så jeg gikk på jobb... Jeg er så usikker på om dette var feil gjort?? Anonymkode: 33435...d39
Frøkensina Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også kjente kribling i halsen igår, og idag når jeg våknet så var halsen blitt _litt_ verre - altså litt ubehag ved svelging, men formen er helt fin ellers. Jeg ringte arbeidsgiver for jeg var i tvil og forklarte situasjonen, men hen mente at så lenge jeg ikke hadde feber/nedsatt allmenntilstand så skulle dette gå fint.. Så jeg gikk på jobb... Jeg er så usikker på om dette var feil gjort?? Anonymkode: 33435...d39 Ja det var feil ifølge rådene fra myndighetene. Dårlig arbeidsgiver som ba deg komme på jobb!! Hold deg hjemme og skaff deg en test. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #16 Skrevet 14. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også kjente kribling i halsen igår, og idag når jeg våknet så var halsen blitt _litt_ verre - altså litt ubehag ved svelging, men formen er helt fin ellers. Jeg ringte arbeidsgiver for jeg var i tvil og forklarte situasjonen, men hen mente at så lenge jeg ikke hadde feber/nedsatt allmenntilstand så skulle dette gå fint.. Så jeg gikk på jobb... Jeg er så usikker på om dette var feil gjort?? Anonymkode: 33435...d39 Er man syk så holder man seg hjemme. Din arbeidsgiver er ikke særlig ansvarlig med sitt svar, kjipt om hele staben ryker i sykdom. Anonymkode: 65b2b...2e0 4
Pterinochilus Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også kjente kribling i halsen igår, og idag når jeg våknet så var halsen blitt _litt_ verre - altså litt ubehag ved svelging, men formen er helt fin ellers. Jeg ringte arbeidsgiver for jeg var i tvil og forklarte situasjonen, men hen mente at så lenge jeg ikke hadde feber/nedsatt allmenntilstand så skulle dette gå fint.. Så jeg gikk på jobb... Jeg er så usikker på om dette var feil gjort?? Anonymkode: 33435...d39 Dette er veldig feil håndtert av arbeidsgiveren din. Jeg ville ha tipset kommuneoverlegen om dette hvis jeg var deg. 5
exictence Skrevet 14. august 2020 #18 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, Pterinochilus skrev: Dette stemmer ikke. Har man luftveissymptomer skal man holde seg hjemme og ikke ferdes ute blant folk! Riktig det, men det kommer vel an på hvilken grad man kan kjenne litt sår hals.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #19 Skrevet 14. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed på coronatelefonen at jeg fra tidspunket jeg ringte var satt i karantene fremt til test og til etter resultatet på testen forelå. Så han skal nok ikke «ut i verden» nei:) Anonymkode: fdcd9...c52 Kjæresten min sier nå at på Corona telefonen sa de til han at hvis han følte seg frisk i løpet av helgen og halsen ble fin, så kunne han bare ringe å avlyse testen på mandag. 🤔 ifølge mange andre her inne så får de beskjed om at de skal holde seg i karantene til de får svar på testen. Det er merkelig at de gir forskjellige råd Anonymkode: e2abc...380 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #20 Skrevet 14. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg også kjente kribling i halsen igår, og idag når jeg våknet så var halsen blitt _litt_ verre - altså litt ubehag ved svelging, men formen er helt fin ellers. Anonymkode: 33435...d39 Jeg har det på akkurat samme måte. Det kriblet i halsen et par dager, så fikk jeg litt vondt. Veldig lite. Ingen feber og fin form ellers. Ser ut som at det er en del som har det der for tiden. Og får negativ koronatest. Det er vel noe som går. Men en må jo holde seg inne ved selv de mildeste symptomer nå, så. Anonymkode: 3de69...54d
Anbefalte innlegg