Gå til innhold

Norske feminister tause som graven.


amit

Anbefalte innlegg

Aftenposten skriver at de har møtt tretti kvinner tilhørende tawfiiq-moskeen i Åkebergeveien. Nå krever kvinnene at styret trekker seg, og at kvinner må få være med og stemme frem et nytt.

– Vi er lei av å bare vaske, lage mat og betale, vi har også rettigheter. Dette er Norge. Vi bor i et likestilt land!annonse

Lørdag prøvde flere av kvinnene angivelig å komme inn på et ekstraordinært årsmøte der det skulle velges nytt styre.

– Vi er ikke enig i måten de styrer moskéen på i dag, og vi ønsket å stemme frem et nytt styre. Men da vi kom dit, var kvinneinngangen låst. Og vaktene lot oss ikke komme inn den vanlige inngangen, sier Nasyeko.

Man skulle tro at norske feminister ville støtte sine muslimske søstre. Men nei. Hvis ikke norske feminister kan finne en anledning til å kjefte på norske menn, så holder de kjeft.

https://www.aftenposten.no/norge/i/jd6GLo/kvinneopproer-i-den-somaliske-moskeen-vi-er-lei-av-aa-vaske-og-lage-m


 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AineAvive

Har fått så nok av (nye, ikke den gamle) feministbevegelsen at jeg blir helt sånn "gulp". Bevegelsen er jo bare en del av hele den postmodernistiske social justice bevegelsen som ikke har rot i fakta, tradisjonell forskning og rasjonell tanke. Disse tre nevnte ting kjemper de jo også i mot. For meg som tidligere sentrum-venstre kvinne, har dette ført til en politisk "identitetskrise". Nå stemples flere av mine tanker som far-right, tanker som tidligere var helt i sentrum. Har nesten lyst til å skrike ut at jeg elsker hvite menn, i ren fortvilelse. 

Saken du linker til viser igjen hvor dobbeltmoralske "feministene" er. Selv hadde jeg gjerne støttet disse muslimske kvinnene! Skal ikke se bort ifra at de da hadde klart å tviste det rundt til at "hun respekterer ikke den islamske tro og kultur", derav høyreekstrem. Alt handler jo om følelse og ikke rasjonell tanke.

Dette er ikke første eller siste eksempel på hvordan bevegelsen (inkludert "me too") er hyklerske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bryter med loven om likestilling og diskriminering, men dessverre så er det enkelte grupper som er fritatt fra å innfinne seg etter norske lover. Virker som om dette er et tema som ikke er så viktig hos venstresiden, feminister og politikere generelt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
11 timer siden, amit skrev:

Aftenposten skriver at de har møtt tretti kvinner tilhørende tawfiiq-moskeen i Åkebergeveien. Nå krever kvinnene at styret trekker seg, og at kvinner må få være med og stemme frem et nytt.

– Vi er lei av å bare vaske, lage mat og betale, vi har også rettigheter. Dette er Norge. Vi bor i et likestilt land!annonse

Lørdag prøvde flere av kvinnene angivelig å komme inn på et ekstraordinært årsmøte der det skulle velges nytt styre.

– Vi er ikke enig i måten de styrer moskéen på i dag, og vi ønsket å stemme frem et nytt styre. Men da vi kom dit, var kvinneinngangen låst. Og vaktene lot oss ikke komme inn den vanlige inngangen, sier Nasyeko.

Man skulle tro at norske feminister ville støtte sine muslimske søstre. Men nei. Hvis ikke norske feminister kan finne en anledning til å kjefte på norske menn, så holder de kjeft.

https://www.aftenposten.no/norge/i/jd6GLo/kvinneopproer-i-den-somaliske-moskeen-vi-er-lei-av-aa-vaske-og-lage-m


 

 

Alle vet at muslimer definitivt ikke vil ha hjelp av norske kvinner. Og norske feministiske kvinner kan risikere liv og helse om de våger å fortelle hvordan muslimske menn skal oppføre seg skal i moskeen. Så selv om feministene liker å kjempe så sier de nok nei takk til dette. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
2 minutter siden, FryNor skrev:

Det bryter med loven om likestilling og diskriminering, men dessverre så er det enkelte grupper som er fritatt fra å innfinne seg etter norske lover. Virker som om dette er et tema som ikke er så viktig hos venstresiden, feminister og politikere generelt.

Ja, det gjør det, og det er egentlig en skandale (hadde vi levd i en annen tid). En utilsiktet konsekvens er at venstresiden har og står i fare for å miste velgere. Spesielt menn, men også kvinner som ikke lar seg frelse. Jeg sier frelse fordi hele denne bevegelsen har flere fellestrekk med religion. En annen utilsiktet, og kanskje positiv, konsekvens er at en del kvinner snakker bedre med menn enn med kvinner nå og fremover. Selv har jeg oftere mer til felles med kamerater enn urasjonelle venninner. Du finner social justice "krigerne" (tårefellerne) blant menn også, men jeg trives vel mer og mer med vikingtypen ;) Og det fra en sentrum-venstre kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, amit skrev:

Men nei.

Hvor har du dette ifra? Jeg har ikke hørt en eneste feminist som har uttalt seg i denne saken utenom de somaliske kvinnene.
 

Og jeg ser ikke en eneste grunn til at noen andre enn disse skulle si noe. Dette er antagelig den mest kraftfulle protesten norske feminister kunne utføre; holde den privilegerte kjeften sin, mens de det gjelder viser at de er integrert og feminister, og er klar til å dra islam skrikende og sparkende inn i 2020.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mshhaga

Men jeg skjønner ikke - hvor står det at disse kvinnene ikke har fått støtte av andre norske kvinner? Står dette i artikkelen? (den er bak betalingsmur).

Jeg, etnisk norsk kvinne, ble gledelig overrasket over tittelen! Så bra at de sier ifra. Jeg ønsker virkelig å støtte dette på alle måter jeg kan, hvis det er ønsket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Guest Mshhaga said:

Men jeg skjønner ikke - hvor står det at disse kvinnene ikke har fått støtte av andre norske kvinner? Står dette i artikkelen? (den er bak betalingsmur).

Jeg, etnisk norsk kvinne, ble gledelig overrasket over tittelen! Så bra at de sier ifra. Jeg ønsker virkelig å støtte dette på alle måter jeg kan, hvis det er ønsket :) 

Jeg er og veldig glad for at de tar denne kampen, og når det starter "innenfra" blir det nok enda mer eksplosivt.

Men det jeg savner er de feministene som ofte helt frivillig melder seg til hjelp med å kastrere "patriarker" dersom anledningen byr seg. Det er påfallende stille, hvorfor? Hvorfor ser jeg ingen paroler til støtte for Våre Somaliske Søstre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AndreasBR said:

Feminism IS cancer. 

Vil ikke uttale meg for mye om hva det er, men jeg er ikke i tvil om at feminismen har ført mye bra med seg. Problemet er bare at de har sluppet litt opp for saker (ettersom vi har lovfestet likestilling), og de sakene som er mest iøynefallende er de for feige tiil å ta tak i.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tiuren skrev:

Vil ikke uttale meg for mye om hva det er, men jeg er ikke i tvil om at feminismen har ført mye bra med seg. Problemet er bare at de har sluppet litt opp for saker (ettersom vi har lovfestet likestilling), og de sakene som er mest iøynefallende er de for feige tiil å ta tak i.... 

Ah, du vil snakke historie. 

Ja, da er jeg enig. Men det er ikke 50-tallets feminister vi snakker om nå. Vi er i 2020. Feminism is cancer. 
Wage pay gap finnes ikke. Det finnes ingen rettigheter menn får som ikke kvinner får. Omvendt derimot...

Feminisme i 2020 er mannehat. Det er en grunn til at det er så særdeles få kvinner som definerer seg selv som feminister. 
Det er ikke nok for de med like rettigheter, de skal/vil ha mer.

Og så er det hele greia med equality of outcome som er helt horribelt.. Equality of opportunity er eneste riktige.

Og så er det ikke slik at dersom det er mer menn enn kvinner i et yrke så er noe galt. Jo mer egalitær et samfunn blir, jo større blir forskjellen mellom menn og kvinner. Sånn sett har likestillingen i Norge egentlig feilet, for kvinner går sin egen vei, stikk i strid med det som var ønsket til enkelte.

Kvinner som vil være hjemme med barna demoniseres, og mange ser på de som svake om de vil la mannen jobbe. 

Nei, feministens dag er omme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til de somaliske kvinnene som kjemper for sine rettigheter i Norge. Jeg håper det er flere slike kvinner som våkner opp av dvalen og innser at de ikke lenger er i hjemlandet hvor de undertrykkes med loven i hånda.

Men virkelig rart at norske feminister er helt tause og ikke ene eneste av de prominente stemmene som ellers er kjapt ute å kritisere norske menn hadde noen minutter å sende et innlegg til en avis. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AndreasBR skrev:

Ah, du vil snakke historie. 

Ja, da er jeg enig. Men det er ikke 50-tallets feminister vi snakker om nå. Vi er i 2020. Feminism is cancer. 
Wage pay gap finnes ikke. Det finnes ingen rettigheter menn får som ikke kvinner får. Omvendt derimot...

Feminisme i 2020 er mannehat. Det er en grunn til at det er så særdeles få kvinner som definerer seg selv som feminister. 
Det er ikke nok for de med like rettigheter, de skal/vil ha mer.

Og så er det hele greia med equality of outcome som er helt horribelt.. Equality of opportunity er eneste riktige.

Og så er det ikke slik at dersom det er mer menn enn kvinner i et yrke så er noe galt. Jo mer egalitær et samfunn blir, jo større blir forskjellen mellom menn og kvinner. Sånn sett har likestillingen i Norge egentlig feilet, for kvinner går sin egen vei, stikk i strid med det som var ønsket til enkelte.

Kvinner som vil være hjemme med barna demoniseres, og mange ser på de som svake om de vil la mannen jobbe. 

Nei, feministens dag er omme. 

Enig. Omtalte meg selv som feminist tidligere, men kjenner meg ikke igjen i dagens feminisme. Mannehat er riktig ord for feminisme ala 2020.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AndreasBR skrev:

Wage pay gap finnes ikke.

Det finnes og er statistisk enkelt å avdekke.

Problemet er at når vi analyserer hvorfor den eksisterer, og hva som driver det, ser vi at det er utfordringer det er ekstremt vanskelig å gjøre noe med i ett samfunn basert på kapitalistisk økonomi og individuell liberalistisk politikk.

Og disse forutsetningene har vi ingen bærekraftige alternativer til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Druid skrev:

Det finnes og er statistisk enkelt å avdekke.

Problemet er at når vi analyserer hvorfor den eksisterer, og hva som driver det, ser vi at det er utfordringer det er ekstremt vanskelig å gjøre noe med i ett samfunn basert på kapitalistisk økonomi og individuell liberalistisk politikk.

Og disse forutsetningene har vi ingen bærekraftige alternativer til.

Nei, det gjør det ikke. Kan du kort forklare hvordan det beregnes? 


Hvis ei dame jobber 50% og jeg jobber 120% sier det seg selv at jeg har mer utbetalt enn henne i måneden, det betyr IKKE at jeg tjener mer enn henne. For vi har jo samme timelønn.

Ikke kan vi sammenligne lønna til ei dame i IT til ei dame i helsevesenet heller.

Wage gap FINNES IKKE.. Det kan KUN "påvises" ved å være uærlig om statistikken! Man kan ikke summere alt menn tjener, alt kvinner tjener og si "Se! Menn tjener mer!" 
Synes denne viser det veldig fint jeg. De har ikke data på timer, for det ville jo ødelagt narrativet deres. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Druid skrev:

Det finnes og er statistisk enkelt å avdekke.

Problemet er at når vi analyserer hvorfor den eksisterer, og hva som driver det, ser vi at det er utfordringer det er ekstremt vanskelig å gjøre noe med i ett samfunn basert på kapitalistisk økonomi og individuell liberalistisk politikk.

Og disse forutsetningene har vi ingen bærekraftige alternativer til.

Kan du fortelle meg et eneste sted det er lov å betale to kollegaer som jobber med det samme forskjellig lønn på grunn av kjønn?
Nei, tenkte meg det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene i moskeen er naturlig nok fed up av å bli behandlet som annenrangs borgere av mennene som styrer denne institusjonen. De tar nå bladet fra munnen, noe jeg virkelig applauderer, eneste og beste måte for denne gruppen å forbedre livene sine er at de selv presser igjennom de sårt tiltrengte endringene. De er altså feminister.

Meanwhile på et debattforum: bitre, priviligerte mennesker klandrer norsk venstreside for denne ukulturen, spesielt norske kvinner som tilhører venstresiden selvfølgelig. Ikke bare er de årsaken til alt som er vondt og leit i verden men altså: «feminisme er kreft» er gjennomgangstonen.

Min støtte går til kvinnene i moskeen, dere har en lang vei å gå bare for å oppdage at dere etter å ha oppnådd noenlunde likestilling vil bli definert som kreftsvulster av deres menn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, keops skrev:

Kvinnene i moskeen er naturlig nok fed up av å bli behandlet som annenrangs borgere av mennene som styrer denne institusjonen. De tar nå bladet fra munnen, noe jeg virkelig applauderer, eneste og beste måte for denne gruppen å forbedre livene sine er at de selv presser igjennom de sårt tiltrengte endringene. De er altså feminister.

 

Eh. Nei... Ikke nødvendigvis.

Jeg applauderer det også, men jeg er ingen feminist. Absolutt ikke. 

Her, kanskje vi begge kan lære litt. (Milo pleier være spot on i det han sier) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, keops skrev:

Min støtte går til kvinnene i moskeen, dere har en lang vei å gå bare for å oppdage at dere etter å ha oppnådd noenlunde likestilling vil bli definert som kreftsvulster av deres menn.

HELT HELT feil. Ingen har kalt kvinner for kreftsvulster. Du er tydeligvis enda en av disse som ikke klarer skille ideologi fra mennesker. Feminism is cancer betyr ikke nødvendigvis at "feminists are cancer".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...