Iceman Skrevet 14. august 2020 #21 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, Morpheus skrev: Alkohol blir ikke borte om man slutter å selge det i butikken. Det går bare under jorda. Liker du smugling, hjemmebrenning og harryhandel? I Norge er tobakk så dyrt at 3 av 4 sigaretter som røykes i Norge, er kjøpt i utlandet eller smuglet inn. Det taper alle på, med unntak av smuglere og svenske grensebutikker. Blir mot sin hensikt å prise opp eller forby slike ting. 100 tomler opp. Hadde det ikke vært for disse syndeavgiftene i Norge hadde vi nok sluppet en god del importsmitte fra Sverige. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #22 Skrevet 14. august 2020 Husker når ryktet om at polet skulle stenge begynte å gå i mars/april, da var det lange køer utenfor polet gitt, husker det stod en polannsatt utenfor og forsikret folk om at de skulle holde åpent🤣 Anonymkode: 2c3a7...71c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #23 Skrevet 14. august 2020 52 minutter siden, Iceman skrev: Hva er det du egentlig vil frem til her? Åpne uteplasser slik at enkelte alkiser kan bli nektet adgang for så og gå hjem igjen og banke kona og barna for at de skal få en times pause fra volden eller sørge for regler som gir mening for smittevernet i Norge som helhet? Jeg vil frem til at ditt forslag om at det kun skal være lov å drikke i egen stue, er et fryktelig dårlig forslag. Jeg er for å forby alkohol fullstendig, men åpne for reiser til utland. Anonymkode: 1da9e...a45
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #24 Skrevet 14. august 2020 Å stoppe salg av alkohol hjelper bare mot de som kjøper i siste liten, rett før de drar på fest. Med litt planlegging så vil nok de som vil drikke få tak i noe uansett. Jeg drikker ikke hverken vin eller sprit fordi jeg ikke liker smaken. Men jeg er glad i ordentlig godt øl, dette har jeg utstyr og kunnskap nok til å brygge selv. Hva skal de gjøre da, komme å beslaglegge bryggeutstyret mitt? Fordi jeg ikke får lov til å nyte hjemmebrygget øl på min egen veranda. Det er en god del hjemmebrygging rundt omkring, så det blir litt av en jobb. Anonymkode: 72848...3ee
AndreasBR Skrevet 14. august 2020 #25 Skrevet 14. august 2020 Jeg håper virkelig du IKKE har noen som helst politisk affiliasjon. Du står fritt til å mene hva du vil, men det der er en ekstrem mening. Lovlige produkter skal ikke forbys bare fordi følelser.
Iceman Skrevet 14. august 2020 #26 Skrevet 14. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil frem til at ditt forslag om at det kun skal være lov å drikke i egen stue, er et fryktelig dårlig forslag. Jeg er for å forby alkohol fullstendig, men åpne for reiser til utland. Anonymkode: 1da9e...a45 Så blir enda flere alkiser å reise utenlands og ta med seg smitte hjem samt at andre igjen begynner storproduksjon av alkohol i kjelleren og selger det ulovlig samt storstilt smuglig fra Øst-Europa hvor de ikke bare bringer inn metanolsprit men smitte og. Glimrende idé. 1
Fremhevede innlegg