Gå til innhold

Kombivaskemaskin - noen med erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi lurer på å kjøpe en kombivaskemaskin. Har hørt litt ymse om disse, blant annet at det blir mye støv på klærne som vaskes og at klærne aldri tørkes skikkelig i trommelen. 

Men, alle jeg har snakket med har kjøpt sine maskiner for 5 år eller lengre siden. Noen som har kjøpt en slik maskin i nyere tid som vil dele litt erfaringer? Fungerer det greit, eller ender man opp med en maskin som verker tørker eller vasker særlig godt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 2år gammel Samsung kombimaskin, men bruker nesten aldri tørkefunksjonen. Kjøpte kombi for greit å ha muligheten, men hvis jeg skulle ha tørketromlet mye ville jeg kjøpt separat. 

Jeg synes både vask og tørk fungerer like bra som separate maskiner. Men må følge med på hvor mye klær jeg har inni, da tørk tar mindre kg enn vask. 

Skrevet

Det er ganske mange tråder her etter hvert, så vil egentlig anbefale deg å søke de opp,. :)

Vi er kjempefornøyde, LG-maskin vi fikk på tilbud for 6500, kostet egentlig nesten 9000. Klærne blir tørre, ingen problemer med støv. Lavt støynivå på sentrifugeringen også.

Anonymkode: 540b7...ff9

• Liker 2
Skrevet

Har LG kombimaskin. Veldig fornøyd med den. Vasker rent og tørker tørt. Setter den på vask+tørk (lowtemp). Sengetøy og laken for dobbeltseng tar 3-4 timer. 

Etter en vask kan det ofte bli litt støv i trommelen, så da setter jeg bare på et lite skylleprogram på 5 minutter, så er den ren og pen etterpå. 

Kombimaskin fungerer finfint til en liten husholdning, men om man er familie på 4 med to småbarn hvor vaskemaskin nesten går 24/7 ville jeg nok vurdert to separate maskiner pga kvalitet og minst mulig lo og støv ned i sluket. (kan umulig være sunt over tid for avløpssystemet..). 

Skrevet

Jeg har også kombimaskin fra LG, kjempefornøyd! Er bare meg i husholdningen, så det vaskes jo ikke voldsomt mye, men klærne blir rene og tørre, ingen problemer. Betalte rundt 4000 for en maskin på januarsalg i år, fullpris var rundt 8000kr. 

Skrevet

Har du barn, bør du revurdere. Vi prøvde med kombi, men glemte at vi pleier å ta et par klesvasker om gangen når vi vasker, men da må man vente til den første blir tørr istedenfor å kunne vaske vask nr 2 og tørke vask nr 1 samtidig...

Men hvis du ikke har behov for det, fungerte den fint.

Skrevet

Takk for svar! Vi har barn, men enn så lenge vasker vi ikke så mye. Det høres jo ut som de i alle fall er mye bedre enn jeg hadde «fryktet» 😊

Skrevet

Veldig fornøyd. Når du ikke har tid eller gidder å henge opp setter du bare på tørk. Med tennisballer så tørker klærne bedre og fortere.

Anonymkode: e9ad9...81d

Skrevet
7 hours ago, semperflorens said:

Har du barn, bør du revurdere. Vi prøvde med kombi, men glemte at vi pleier å ta et par klesvasker om gangen når vi vasker, men da må man vente til den første blir tørr istedenfor å kunne vaske vask nr 2 og tørke vask nr 1 samtidig...

Men hvis du ikke har behov for det, fungerte den fint.

Selv synes jeg det er genialt at man kan kjøre vask og tørk i samme program uten å måtte bytte maskin. Vasker og tørker feks sengetøy på natten. Så det kommer vel litt an på behovet.

Anonymkode: 8bb3e...f9f

Skrevet

Vi har fra LG. Det blir helt tørt, og rent, ingen støv - men det tar laaaaaaaaaaaang tid. Gjerne opptil 6timer totalt fra jeg setter på full vask til alt kommer ut tørt. Og man skal jo ikke sette på tørketrommel når ingen er hjemme, eller når man sover, så jeg føler egentlig aldri jeg kan benytte meg av tørkefunksjonen. 

Anonymkode: 4b4c1...e17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...