Gå til innhold

Heeeeeeeiiiii, kan jeg hjelpe deeeeeeg?

Hva slags shopper er du?   

174 stemmer

1. 1. Hvordan liker du å bli møtt i butikken?

• Vil helst være i fred
      136
    • Spør meg gjerne om jeg ønsker hjelp
      37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg setter dette litt på spissen nå og ja, jeg vet det er jobben til de som jobber i butikk å være imøtekommende og hjelpsomme i forhold til kundebehandling. Og jeg må si at jeg alltid svarer høflig og smiler tilbake, MEN jeg synes det er så utrolig deilig når jeg bare kan få gå inn i en butikk, se på utvalget og eventuelt gå ute igjen fremfor å bli møtt av en butikkansatt som spør om jeg skal ha hjelp og at det bare er å si fra om det er noe og at vi har den genseren i fire forskjellige farger og jeg har den selv og den er så myk og deilig og holder seg så godt i vask og at det bare er å si fra om jeg vil prøve den for vedkommende kan godt hente en annen størrelse til meg slik at jeg slipper å kle på meg og gå ut igjen av prøverommet selv og sånt 😄 

Så av ren nysgjerrighet, er du som meg eller liker du å bli møtt av en ansatt som pent spør deg om du vil ha hjelp? 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG VIL VÆRE I FRED :raven:

• Liker 8
Skrevet

At en butikkansatt spør om jeg trenger noe hjelp er virkelig ikke noe jeg gidder å irritere meg over. 

Anonymkode: f6aa8...7be

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, CAPS LOCK skrev:

JEG VIL VÆRE I FRED :raven:

😁

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At en butikkansatt spør om jeg trenger noe hjelp er virkelig ikke noe jeg gidder å irritere meg over. 

Anonymkode: f6aa8...7be

Har jeg store problemer med å tro for du virker irritert over denne tråden som helt tydelig er en høyst uhøytidelig og humoristisk spørreundersøkelse 😉

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er helt i orden at de spør en gang om jeg trenger hjelp, men når jeg sier nei må de godta det, ikke alle gjør det. Jeg liker å være i fred og trenger jeg hjelp så spør jeg selv. 

Skrevet

Haaater det! Derfor jeg ofte går med headset for da får jeg fred.

Anonymkode: 769a1...2ff

• Liker 4
Skrevet

Jeg ønsker helst å være i fred, men vet at mange butikkansatte får streng beskjed fra sjefen om å være såkalt imøtekommende og blid, dvs spørre om man trenger noe hjelp osv. osv. osv.

Et hei holder for min del, hvis det faller seg naturlig, men hvis jeg trenger hjelp, har jeg vett nok til å spørre om det.

Anonymkode: e3e12...bff

• Liker 10
Skrevet

Har jeg ingen problemer med, bare de lar meg være ifred etter at jeg sier neitakk. 

Skrevet

Si hei iallfall.. da er kunden sett og vedkommende kan spørre om hjelp om han/ hun ønsker det. Hater å bli fullstendig oversett.

Anonymkode: 57cca...e3a

• Liker 10
Skrevet

Vil være i fred. De VET at vi kontakter dem dersom vi lurer på noe og skal bestille noe. Så det holder lenge med et vennlig smil og et lite Hei! Og s kan man si Ha Det når man går, enten man har handlet noe eller ei.

Jeg er så glad i de ansatte på "mine" matvarebutikker som alltid løfter blikket, smiler og sier Hei!. Slik vil jeg ha det. :)

Anonymkode: 91d9b...48d

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet i en butikk hvor det var viktig å vise seg og tilby hjelp. Det måtte jeg gjøre. Skjønner godt at folk vil være i fred. I denne butikken (en liten butikk), sa jeg vanligvis "hei! Bare si i fra om det er noe jeg kan hjelpe deg med". Men så var også de fleste kundene stamkunder og visste hva de skulle ha. 

• Liker 4
Skrevet

For en som er introvert er det greit at en ansatt spør meg om hjelp, for ellers hadde jeg nok ikke spurt selv i frykt for om det hadde vært et dumt spørsmål 

Skrevet

Så lenge de spør en gang om jeg trenger noe hjelp, eller sier "bare si fra hvis jeg kan hjelpe deg med noe" eller noe i den duren er det greit. 
Hvis de gjentatte ganger spør, kommer med forslag og omtrent river opp gardina til prøverommet da blir det for mye. 

Anonymkode: 202e1...d8c

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, Mask skrev:

For en som er introvert er det greit at en ansatt spør meg om hjelp, for ellers hadde jeg nok ikke spurt selv i frykt for om det hadde vært et dumt spørsmål 

En som er introvert har ikke noe problem med å spørre om hjelp om de trenger det. At du er redd for at spørsmålet er dumt har ingenting med introversjon å gjøre, men handler om sjenerthet eller angst, som ikke har noe med ekstroversjon/introversjon å gjøre, men med graden av nevrotisisme.

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

En som er introvert har ikke noe problem med å spørre om hjelp om de trenger det. At du er redd for at spørsmålet er dumt har ingenting med introversjon å gjøre, men handler om sjenerthet eller angst, som ikke har noe med ekstroversjon/introversjon å gjøre, men med graden av nevrotisisme.

Ok, så bra for deg.

Skrevet

Ler meg ihjel av nordmenn jeg altså. For et folkesky menneskeslag! Ikke er dere gode på å yte service, og ikke vil dere motta service. 

"La meg være ifred"  😆

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Mask skrev:

Ok, så bra for deg.

Så da vet du det  😅

Skrevet
Just now, SoWhat? said:

Så da vet du det  😅

hmhm

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ler meg ihjel av nordmenn jeg altså. For et folkesky menneskeslag! Ikke er dere gode på å yte service, og ikke vil dere motta service. 

"La meg være ifred"  😆

Det som er fint er jo at de fleste andre nordmenn også er folkesky så vi passer jo godt sammen!
Jeg er ganske sikker på teorien om at de ekstroverte var de som emigrerte til USA, mens de introverte ble igjen. Evolusjonen sørget så for at de introverte formerte seg med andre introverte og derfor er vi "alle" introverte i dag.

Anonymkode: 202e1...d8c

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...