Gå til innhold

Helsekadeleg med hjemmekontor ?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Mange bedrifter tilbød ansatte hjemmekontor i forbindelse med koronapandemien, og i kjølevannet av dette foretaket hevdes det at det kan bidra til miljøskade for ansatte som mister kontakten med sine medarbeidere 

Spørsmålet er om folk kan ta skade av at de har hjemmekontor, og de blir usosiale, tilpassningsvansker m.m ?

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmekontor kan ihvertfall gi enkelte fysiske plager og skader. 

Mange har dårlig tilpassede arbeidsplasser hjemme som kan føre til problemer med rygg, armledd med flere. 

Mindre mosjon og bevegelse, folk sitter hele dagen. Dårligere form og overvekt. 

Alt dette kan løses, men ikke uten å være bevisst. 

I tillegg er det mentale forhold som TS nevner. 

Skrevet

De som har lite nettverk, kan slite med ensomhet, som igjen kan føre til depresjon og dårligere livskvalitet. 

Jeg er introvert, og har fått det mye bedre når jeg er på hjemmekontor. Jeg har samboer, så jeg har noen å være sammen med. Men til vanlig jobber jeg i åpent kontorlandskap, og som introvert er det forferdelig slitsomt. Jeg kom alltid hjem fra jobb med sviende hodepine, og var helt utslitt mentalt. Nå har jeg ikke det, og får jobbet mye mer effektivt. 

Så det er vel både og. 

Anonymkode: f9406...0e8

Skrevet

Hos oss så blir vi i hvert fall ikke asosiale og får tilpasningsvansker, for vi har daglige elektroniske møter + videomøter. Vi snakkes og noen ganger "sees" vi  flere ganger daglig. Eneste forskjellen er at vi ikke får gitt hverandre en klem, men det hadde vi uansett ikke fått lov til nå om vi hadde vært på kontoret heller. 

Anonymkode: ae59c...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...