AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Del Skrevet 13. august 2020 Hvorfor har folk så ufattelig mye i mot de moderne navnene som folk gjerne omtaler som «unge mødre»-navn? Da er Nora, Emma, Olivia, Eleah, Liam, Matheo, Leander, Emilian, Nathaniel typiske navn jeg tenker på. Hva er galt med disse? Liker dere ikke navnene i seg selv, eller er det det at dere kun mener at navn fra gammelt av er «skikkelige» nok? Da Ida, Silje, Thea, Emilie, Marius, Thomas, Mathias og Emil var på moten, var disse «styggingene» da? Jeg lurer oppriktig på hvorfor folk er så lite åpen for «nye» navn. Anonymkode: 5315f...6b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Del Skrevet 13. august 2020 Mange av de er så jålete og sukkersøte, i tillegg til at de rett og slett er stygge. Anonymkode: d185b...d99 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 13. august 2020 #3 Del Skrevet 13. august 2020 Nora, Emma og Olivia regnes vel ikke som "unge mødre"-navn, med mindre de kombineres med noe rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Del Skrevet 13. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange av de er så jålete og sukkersøte, i tillegg til at de rett og slett er stygge. Anonymkode: d185b...d99 Er du frekk???😄 Emma er det fineste jentenavnet som finnes!! Hilsen mammaen til Emma som fikk navnet sitt for nesten 18 år siden, uavhengig av venner for livet og Rachel😘 Anonymkode: 4ab0f...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Del Skrevet 13. august 2020 Da Ida, Silje, Thea, Emilie, Marius, Thomas, Mathias og Emil var på moten, var disse «styggingene» da? Nei, med unntak av Thea og Emilie er ikke dette motenavn. Motenavn blant min generasjon er Ronny, Tanya, Jeanette, Glen og Linda. Navn som omtrent bare er brukt i en spesifikk generasjon. Og som i Ronnys tilfelle rett og slett er blitt belastet (Ronny var lenge det vanligste navnet blant dem som gikk konkurs). Anonymkode: f55e6...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Del Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har folk så ufattelig mye i mot de moderne navnene som folk gjerne omtaler som «unge mødre»-navn? Da er Nora, Emma, Olivia, Eleah, Liam, Matheo, Leander, Emilian, Nathaniel typiske navn jeg tenker på. Anonymkode: 5315f...6b1 Nora, Emma og Olivia er da ikke «unge mødre» navn. Du kunne heller lagt til Anabelle, Angelica, Emine, Nelia, Chrisander, Xavier, Ea... Anonymkode: d41cf...610 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Del Skrevet 13. august 2020 Uavhengig av hva navnet er så er upraktisk med mange barn med samme navn i samme klasse. Derfor greit å ikke velge noe som er på moten. Anonymkode: 863c0...eb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Del Skrevet 13. august 2020 Nora er vel det eneste navnet som er fint av disse. Et enkelt klassisk navn. Hvor gøy er det med Emma A, Emma L osv i en enkelt klasse? Anonymkode: de408...181 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Del Skrevet 7. september 2020 På 13.8.2020 den 20.17, AnonymBruker skrev: Er du frekk???😄 Emma er det fineste jentenavnet som finnes!! Hilsen mammaen til Emma som fikk navnet sitt for nesten 18 år siden, uavhengig av venner for livet og Rachel😘 Anonymkode: 4ab0f...9fb Tenker at når anon sier "mange av dem", tenker hun mer på Eleah, Leander osv. Nymotens navn som nesten ikke var hørt om før ganske nylig. Ro deg for guds skyld ned Anonymkode: d84b7...f22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. september 2020 #10 Del Skrevet 8. september 2020 Hverken Nora eller Emma regnes som "unge mødre-navn", og ikke er de spesielt nye heller. Men de har jo vært på navnetoppen lenge, så folk er vel litt lei og synes det er kjedelige valg. Folk er vel mer åpne for nye ting - herunder navn - enn noen sinne, så det synes jeg er et rart argument. Personlig synes jeg "generasjonsnavn", altså navn som skriker "født i [sett inn årstall]" er litt kjipe, enten det er Ronny eller Matheo. Det er slike navn som gjerne blir oppfatta som "harry" etter hvert som de går av moten også. Navn som har lang tradisjon i Norge (som Nora eller Emma) blir ikke det, de blir i verste fall kjedelige. Men helt nye navn henta fra utlandet som plutselig blir populære, blir like fort upopulære. Jeg har derfor styrt unna slike navn til mine unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Del Skrevet 8. september 2020 2 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Hverken Nora eller Emma regnes som "unge mødre-navn", og ikke er de spesielt nye heller. Men de har jo vært på navnetoppen lenge, så folk er vel litt lei og synes det er kjedelige valg. Folk er vel mer åpne for nye ting - herunder navn - enn noen sinne, så det synes jeg er et rart argument. Personlig synes jeg "generasjonsnavn", altså navn som skriker "født i [sett inn årstall]" er litt kjipe, enten det er Ronny eller Matheo. Det er slike navn som gjerne blir oppfatta som "harry" etter hvert som de går av moten også. Navn som har lang tradisjon i Norge (som Nora eller Emma) blir ikke det, de blir i verste fall kjedelige. Men helt nye navn henta fra utlandet som plutselig blir populære, blir like fort upopulære. Jeg har derfor styrt unna slike navn til mine unger. Der sa du det perfekt! Da jeg var mye yngre synes jeg typ Emma, Nora, Sophia osv var veldig fine navn (det er de jo også, er en grunn til at de har vært like populære i 15+ år), men hvis noen kaller barnet sitt det synes jeg det bare er skikkelig rart. Har ikke noe imot topp 50 eller topp 100-navn forsåvidt, men det er jo dette her med at det ikke er et snev med unikhet med det. Anonymkode: d84b7...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. september 2020 #12 Del Skrevet 10. september 2020 On 8/13/2020 at 8:10 PM, AnonymBruker said: Eleah, Liam, Matheo, Leander, Emilian, Nathaniel Fordi slike navn er pompøse, og flere av dem høres bare teite ut med norsk uttale->Liam, nathaniel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Del Skrevet 10. september 2020 Navn uten røtter er harry. Sånn har det alltid vært. Jeg husker at navn som Ronny, Kenneth, René, André, Jeanette, Chantal, Isabelle osv var vanlige Harry-navn da jeg vokste opp. Utpreget utenlandske navn eller stavemåter er harry med mindre man har røtter i det landet navnet kommer fra. I dag er de nye harrynavnene de som prøver å finne på pompøse, utenlandske og «unike» navn til barna sine. Jeg grøsser f.eks. med tanke på Fotballfrues navnevalg til sine unger. Anonymkode: e9269...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Del Skrevet 10. september 2020 Kan legge til at navn som høres ut som om de er tatt rett ut av amerikanske såpeserier er det verste. Nathaniels mor burde f.eks. sett litt mindre på Gossip Girl og lært seg litt mer kultur og klasse. Anonymkode: e9269...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konungr Skrevet 10. september 2020 #15 Del Skrevet 10. september 2020 Hvis det er en gutt får jeg assosiasjoner til blærete bærumsgutter med rosa panneband. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå