Gå til innhold

Normalt å ta nesten 3000 kr for oljeskift på bilen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mannen min kan dette .altså han vet hvor han fylle på i motoren men jeg tror du og de andre tenkte på påfylling ikke å åpne så den gamle oljen renner ut. 

Anonymkode: 2a1f7...b68

Kjøper man to bukker til noen hundrelapper, får man tilgang til lokket på tanken slik man får tømt gammel olje. 

Ikke noe hokus pokus det 

Anonymkode: bbeb4...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøper man to bukker til noen hundrelapper, får man tilgang til lokket på tanken slik man får tømt gammel olje. 

Ikke noe hokus pokus det 

Anonymkode: bbeb4...5f9

Kom som ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke kan skifte olje selv burde ikke ha lappen

Anonymkode: ea2bc...c93

Det var nok i de "gode gamle" dager 70 og 80 tallet. I en moderne bil er det ofte så trangt at det blir et helvete å skifte oljefilteret.

I tillegg er bilene generelt lavere og blir avhengig av bl a jekk. Plate under bunnen. Undersøker man kan man fint få et oljeskift for kr 1.000,- - 1,500,-.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvaslags bil du har, noen biler har så lite som 2,5 liter olje, andre 14... kombinert med ulike oljetyper og filter kan prisen variere fra en snau 1000 lapp opp til 4-6000... noen verksteder tar en symbolsk sum for jobben når du likevel kjøper olje og filter der, andre   tar timepris og vel så det... på merkeverkstedet der jeg jobber er vi i første kategori.

Anonymkode: 22d1f...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 2.44, AnonymBruker skrev:

De som ikke kan skifte olje selv burde ikke ha lappen

Anonymkode: ea2bc...c93

De som vil selge bilen for mindre enn den er verdt om man fra før har komplett servicehefte gjør dette selv.
Har bilen komplett servicehefte gjør man absolutt ikke dette selv, men beholder det komplette serviceheftet komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...