Gå til innhold

Plantar fascitt-anbefalte sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kunne jogget på 2mndr fikk påvist betennelse i hælen  idag :(

Legen sa jeg må ha "gode joggesko "- men hva anbefaler DU og hva kosta de ?

Må jeg på Løplabbet og betale 2000 kr ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som fungerer for noen kan være ille for deg. Hvordan er foten din? Må du ha god demping? Pronerer du? Noen anbefaler hoka sko, andre ikke. Kommer an på din fot. 

Anonymkode: 75b09...aa8

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Gå til en sportsforretning og spør om råd. Det må ikke være løplabbet - jeg har svært gode sko for halvparten av prisen.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du plantar fasciitt?

Anonymkode: d383e...1da

Ja jeg vet det er det det heter, det ble autocorrecta før jeg fikk trykt "post"😝

Endret av Rogadame
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som fungerer for noen kan være ille for deg. Hvordan er foten din? Må du ha god demping? Pronerer du? Noen anbefaler hoka sko, andre ikke. Kommer an på din fot. 

Smal fot , trenger mye demping.. anbefales mye demping som til asfalt -løping.o.l

Skal brukes på jobb da..

Skrevet

En bekjent av meg med samme problematikk kan kun bruke Hoka (Clifton). Men det er veldig individuelt!

Anonymkode: 96e80...d96

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, Rogadame skrev:

Smal fot , trenger mye demping.. anbefales mye demping som til asfalt -løping.o.l

Skal brukes på jobb da..

På jobb bruker jeg bondi av hoka. Hjulpet meg mye. 

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg ville droppet å løpe/jobbe når du er så plaget, det kan gjøre ting kronisk. Selv begynte jeg å bruke joya sko etter å ha vært plaget lenge med pf, og det er veldig gode sko selv om noen ser litt rar ut. Får ikke smerter i hælen på samme måte som andre sko, kan være mer aktiv og blir mindre sliten i føttene. Vet noen også sverger til Gaitline. 

Anonymkode: c012c...ca7

• Liker 2
Skrevet

Min lege anbefalte Crocs til jobb. De funka godt. 

Anonymkode: eb4e6...43c

• Liker 1
Skrevet

For meg har Gaitline fra Enklere Liv vært redningen.

Anonymkode: 0cf62...ea6

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ville droppet å løpe/jobbe når du er så plaget, det kan gjøre ting kronisk. Selv begynte jeg å bruke joya sko etter å ha vært plaget lenge med pf, og det er veldig gode sko selv om noen ser litt rar ut. Får ikke smerter i hælen på samme måte som andre sko, kan være mer aktiv og blir mindre sliten i føttene. Vet noen også sverger til Gaitline. 

Anonymkode: c012c...ca7

Det er uaktuelt ;) jobber i skole og har nettopp starta  opp.

Fikk beskjed av lege å droppe løping men fortsette med styrketrening  .

Takk for tips :)

Skrevet

Jeg bruker noen fra Brooks.

Anonymkode: ca9b3...b7b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min lege anbefalte Crocs til jobb. De funka godt. 

Anonymkode: eb4e6...43c

Min fysio sier han fikk kroniske plager under føttene etter å har brukt Crocs...

Jeg elsker Sketchers! De er kanskje ikke så godt egnet til jogging, men til hverdags er de kjempegode. Usikker på om alle fra det merket er like, men mine har tempurinnlegg!

Anonymkode: d80b2...edd

Skrevet

For meg har høye sandaler fra Scholl på jobb, og Hoka bondi til turer i skog (klarer ikke asfalt), vært det beste. 😊

Skrevet

Du kan ev. teste disse sålene sammen med noen sko med god demping og støtte. Jeg har samme type såler, og de fungerer mye bedre enn de svindyre customsålene jeg kjøpte hos en fysioterapaut til flere tusen kroner.

Anonymkode: 3c9c2...fd3

Skrevet

Jeg fikk faktisk antydning til betennelse i hælen nylig etter å ha løpt i nike vomero i et halvår, bare brukt hoka til mengdetrening før det i lang tid. Byttet sporenstreks til hoka clifton 7 og problemet opphørte etter en løpetur!! Jeg sliter disse skoene sykt fort og synes de er overpriset i forhold til kvalitet og hvor mye de tåler, men det er så verdt det fordi de er så deilige å løpe i :) 

• Liker 1
Skrevet

Sportstape! Gå på youtube og finn en video som heter "sådan taper du din fod op", og følg instruksjonene. Det er enkelt å gjøre dette selv, og gir øyeblikkelig lindring. Dette gjorde jeg, og kunne endelig gå igjen. Vekslet mellom sportstape og den som er elastisk. Var plaget med PF i 6-9 måneder, men etter at jeg begynte å tape så ble smertene til å leve med. Kunne jobbe som normalt (harde gulv og mye gåing/ståing), men ikke gå turer/jogge. Brukte Hoka sko på jobb, og gode sandaler hjemme. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du plantar fasciitt?

Anonymkode: d383e...1da

Du syns det var veldig vanskelig å forstå eller?

Anonymkode: 79625...a78

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...