Gå til innhold

Voksenkviser og henvisning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med dype hormonelle kviser i 30-årene. Kvisene kommer spesielt på haken, kjeveben og hårfeste. Men i tillegg får jeg dype kviser på bryst, nakke og nedover ryggen helt til rumpa.

Har for mange år siden fått lokalbehandling og p-piller hos fastlege for dette, men ingen stor effekt. Siden dette har jeg byttet fastlege, og når jeg tok opp problemet med den nye fastlegen så ville hun at jeg skulle prøve lokalbehandling på nytt. Hun ville heller ikke henvise meg til hudlege ennå. Jeg er skeptisk til lokalbehandling siden det er så stort område som må behandles. 

Så nå vurderer jeg å ta kontakt med privat hudlege. Hva vil dere i så fall anbefale av behandling, noen med erfaring? 😊

Anonymkode: 30671...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk først på en langvarig antibiotika kur (mener jeg). Ikke noe stor virkning, så fikk jeg isotetion Kur. Det er en tøff kur, men har hjulpet 

Anonymkode: 68d26...e53

• Liker 1
Skrevet

Synes du skal ta en ny prat med legen å si at det hun vil du skal prøve har du prøvd og du vil til hudlege. Skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det så vanskelig, når vi sliter med dette i "vår" alder så er det ikke noe som forsvinnner med enkle virkemidler. Hun skal være veldig vanskelig hvis hun nekter og da hadde jeg vurdert å skifte fastlege.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har slitt med kronisk akne over mange år, eneste som har hjulpet meg er å gå på em fast, lav dose med isotretinoin. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd tetracyclin(hjalp ikke) diane hjalp for meg. Lokalbehandling funket ikke og gjorde vondt verre. Tror du må på isotretinoin selvom denne gjorde meg deppa... 

er det diane du fikk? Den bruker nesten 3mnd før man ser bittelitt virkning....

Anonymkode: 6b3d2...181

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med dype hormonelle kviser i 30-årene. Kvisene kommer spesielt på haken, kjeveben og hårfeste. Men i tillegg får jeg dype kviser på bryst, nakke og nedover ryggen helt til rumpa.

Har for mange år siden fått lokalbehandling og p-piller hos fastlege for dette, men ingen stor effekt. Siden dette har jeg byttet fastlege, og når jeg tok opp problemet med den nye fastlegen så ville hun at jeg skulle prøve lokalbehandling på nytt. Hun ville heller ikke henvise meg til hudlege ennå. Jeg er skeptisk til lokalbehandling siden det er så stort område som må behandles. 

Så nå vurderer jeg å ta kontakt med privat hudlege. Hva vil dere i så fall anbefale av behandling, noen med erfaring? 😊

Anonymkode: 30671...db7

Litt spesielt av legen å foreslå lokalbehandling når du er plaget med akne over store områder av kroppen. 
Bestill time hos privat hudlege og be om isotretinoin. Deretter bør du vurdere å bytte fastlege.

Anonymkode: c7db6...ee9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...