Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I perioder sliter jeg med tanker om at jeg er redd for å dø. Tenker mer på det jo eldre jeg blir. Er bare i 30 årene enda, men tenker at tiden går fort til jeg blir gammel. Flere som har det sånn?

Anonymkode: 995f0...276

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

En ting i denne verden er helt sikkert: vi kommer alle til å dø. Isteden for å stritte imot så får du det roligere om du innfinner deg med den tanken. Så kan det hjelpe å gjøre seg en tanke om hva døden er og hva som blir etter den. Er du redd for å brenne i helvete så må du endre tankegang. Det er en tanke som ikke vil bidra til noe positivt. 

Skrevet
2 minutter siden, theTitanic skrev:

En ting i denne verden er helt sikkert: vi kommer alle til å dø. Isteden for å stritte imot så får du det roligere om du innfinner deg med den tanken. Så kan det hjelpe å gjøre seg en tanke om hva døden er og hva som blir etter den. Er du redd for å brenne i helvete så må du endre tankegang. Det er en tanke som ikke vil bidra til noe positivt. 

Prøver å endre tankegang. Er mer redd for å bli borte, ikke eksistere å det ikke er noe mer. 

Skrevet

Er det det at du ikke skal leve mer? Eller hvordan du kommer til å dø?

Anonymkode: eba5d...c39

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I perioder sliter jeg med tanker om at jeg er redd for å dø. Tenker mer på det jo eldre jeg blir. Er bare i 30 årene enda, men tenker at tiden går fort til jeg blir gammel. Flere som har det sånn?

Jeg kan sitere på den. Får dødsangst ofte. Kjenner jeg en kul på kroppen, er jeg sikker på at jeg skal dø. 

Er 32år gammel kvinne. 2 barn, å det kom etter jeg fikk barn. 

Anonymkode: 5b133...71f

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det at du ikke skal leve mer? Eller hvordan du kommer til å dø?

Anonymkode: eba5d...c39

Det at jeg ikke skal leve mer, og litt hvordan jeg kommer til å dø.Det vet man jo ikke. Litt skummelt å tenke på.

Gjest theTitanic
Skrevet

Når du er død så vet du ikke at du er død. Døde mennesker bekymrer seg ikke. Du er lykkelig uvitende helt til det inntreffer. Med mindre det handler om en sykdom med en helt klar utgang. 

Hvordan vet ingen. Det må vi desverre leve med å ikke vite.

Skrevet

Nei, tvert i mot - jeg gleder meg! Ikke at jeg har så lyst til å dø enda, men jeg er så ekstremt nysgjerrig på hva som skjer etterpå. Blir det mørkt, så blir det mørkt, og ikke noe jeg kommer til å merke. Kommer jeg til et annet sted så er det jo kjempespennende. 

Det eneste jeg kan kjenne på litt bekymring for er måten jeg skal dø på, siden jeg er skikkelig pyse når det gjelder smerte.

Anonymkode: 1056b...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...