AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #61 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, AndreasBR skrev: Har du ikke fått med deg at Bergen er et eget land? Men ja, nordmenn er et GERMANSK folkeslag. Statsborger er ikke et folkeslag, og kan derfor være hvasomhelst. Er man norsk er man av germansk folkeslag. Norsk/nordmann benyttes for å vanne ut etnisiten vår, og gjøre det "dagligdags" at hvemsomhelst kan bli norsk.. Noe som ikke stemmer. Jeg kan ikke bli dansk, tysk, latvisk eller indisk. En inder vil aldri bli norsk. En pakistaner vil aldri bli norsk. Men alle nevnte kan bli norske statsborgere. Det er på tide at folk flest står opp mot denne utvanningen av vår kultur og etnisitet. Det er virkelig ikke greit å "gi den bort" og "vanne ut" på den måten som gjøres. Nå svarer du ikke på hva som skal til for å bli norsk. Hvis en person med en svensk og en norsk forelder ikke er norsk, hva da med barnebarna? Oldebarna? Er de norske? Hvorfor/hvorfor ikke? Til sjuende og sist kommer vi jo alle annensteds fra. Og hvorfor er det nå så viktig?? 1 time siden, AndreasBR skrev: Finnes ingen "norsk-svensker" heller. Vi er ikke USA... Vi er ikke et land bygget på innvandring fra resten av verden... USA er spesielt, og KUN i USA kan man snakke om afroamerikaner osv. Afronordmenn finnes ikke. Ikke afronorsker heller. I Norge har vi afrikanere. De er ikke norske. Man kan ikke være norsk og afrikaner på samme tid. Nå er det du som sier at de med norsk + svensk forelder ikke er norske. De samme prinsippene må vel da gjelde for det å være svensk, så da er de vel ikke svenske heller. Altså måtte jeg finne på et navn på dem. Har du noen bedre betegnelse, så værsågod- 2 timer siden, AndreasBR skrev: "I Töcksfors befinner det seg mennesker fra flere forskjellige land" se så enkelt din tungvinne måte i si noe på kan sies. Eller "I töcksfors befinner det seg mennesker med mange forskjellige etnisiteter" Nå er jo hele poenget her at etnisitet og opprinnelig nasjonalitet til de som står i systembolagkø i Töcksfors er fullstendig irrelevant. Det enkelte har problemer med er at personer bosatt i Norge tar seg over grensa til Sverige. Jeg har aldri sett noen gjøre noe skille mellom en person kan påberope seg norsk slekt i 10 generasjoner og en som innvandret til Norge som 20-åring, og hvorfor skulle de nå det. Smittefaren er like stor eller liten uansett. 2 timer siden, AndreasBR skrev: Du prøver å gjøre det vanskelig, for du ønsker å vanne ut begrepet norsk. Jeg tipper du er en av disse som mener at hvite mennesker ikke har kultur. Jeg aner ikke hvorfor du tror at jeg har noen som helst agenda i forbindelse med begrepet norsk. Det er et begrep som opptar meg svært lite i dagliglivet. Men jeg var nysgjerrig på hvorfor DU mente det var så viktig med et skille. Jeg kjenner heller ikke til noen som har sagt at hvite mennesker ikke har kultur, har knapt ofret temaet en tanke og aner ikke hvorfor du tillegger meg et slikt synspunkt. Har du noen av dem i din omgangskrets får du diskutere det med dem. Anonymkode: a83f7...96d 2
AndreasBR Skrevet 15. august 2020 #62 Skrevet 15. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå svarer du ikke på hva som skal til for å bli norsk. Hvis en person med en svensk og en norsk forelder ikke er norsk, hva da med barnebarna? Oldebarna? Er de norske? Hvorfor/hvorfor ikke? Til sjuende og sist kommer vi jo alle annensteds fra. Og hvorfor er det nå så viktig?? Nå er det du som sier at de med norsk + svensk forelder ikke er norske. De samme prinsippene må vel da gjelde for det å være svensk, så da er de vel ikke svenske heller. Altså måtte jeg finne på et navn på dem. Har du noen bedre betegnelse, så værsågod- Nå er jo hele poenget her at etnisitet og opprinnelig nasjonalitet til de som står i systembolagkø i Töcksfors er fullstendig irrelevant. Det enkelte har problemer med er at personer bosatt i Norge tar seg over grensa til Sverige. Jeg har aldri sett noen gjøre noe skille mellom en person kan påberope seg norsk slekt i 10 generasjoner og en som innvandret til Norge som 20-åring, og hvorfor skulle de nå det. Smittefaren er like stor eller liten uansett. Jeg aner ikke hvorfor du tror at jeg har noen som helst agenda i forbindelse med begrepet norsk. Det er et begrep som opptar meg svært lite i dagliglivet. Men jeg var nysgjerrig på hvorfor DU mente det var så viktig med et skille. Jeg kjenner heller ikke til noen som har sagt at hvite mennesker ikke har kultur, har knapt ofret temaet en tanke og aner ikke hvorfor du tillegger meg et slikt synspunkt. Har du noen av dem i din omgangskrets får du diskutere det med dem. Anonymkode: a83f7...96d Det er viktig fordi noen påstår at innvandrere kan bli norske. Det er feil. Ingen kan bli noe de ikke er. For å være norsk må man være av nordisk opphav. Det er ikke helt sort/hvitt fordi det er langt mindre forskjell mellom nordmenn og svensker enn f.eks nordmenn og italienere. Barnabarna til nordmenn er selvfølgelig nordmenn. Ja, vi er et germansk folkeslag om det er det du henviser til. Menneskeheten er fra Europa. Selvfølgelig er de med norsk+svensk foreldre halvt norsk.. men 100% nordisk. Bedre betegnelse på hva? Halvt norsk halvt svensk.. Svorsk? (Spøk ja.. ) Ja, det er jeg helt enig i at det er irrelevant. Men gi faen i å forsøke vanne ut etnisiteten vår her i skandinavia. Det er ikke greit. Smittefaren er større med innvandrere med en spesiell ideologi, fordi de lever i troen om "Hvis Allah vil". Dvs de lever i troen om Allah bestemmer når de skal dø, så det spiller ingen r olle hva de gjør. Er det ikke superlatterlig at NAV må gi ut info på flere språk enn norsk og engelsk?? Det er viktig med et skille fordi hvite blir angrepet daglig.. Hvor folk finner på begreper som "hvit privilegier" osv.. Mens hvite slaktes i enkelte land.. Du får ha en fin dag videre
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. august 2020 #63 Skrevet 16. august 2020 På 15.8.2020 den 11.01, AndreasBR skrev: Ja, det får man jo tro. Vi er en gjeng idioter hele gjengen iblant.. Bare se på antall naboklager osv.. For i Norge er det jo helt uhørt og faktisk snakke med naboen om hva som irriterer en 😄 Jepp, vi er så konfliktskye her i landet. Bortsett fra i kommentarfeltet og i andre sosiale medier da, vel om merke 😎 Men den dagen vi skal ta opp noe med noen, ansikt til ansikt, da blir det stille.
Iceman Skrevet 19. august 2020 #64 Skrevet 19. august 2020 På 15.8.2020 den 16.02, AndreasBR skrev: Har du ikke fått med deg at Bergen er et eget land? Men ja, nordmenn er et GERMANSK folkeslag. Statsborger er ikke et folkeslag, og kan derfor være hvasomhelst. Er man norsk er man av germansk folkeslag. Norsk/nordmann benyttes for å vanne ut etnisiten vår, og gjøre det "dagligdags" at hvemsomhelst kan bli norsk.. Noe som ikke stemmer. Jeg kan ikke bli dansk, tysk, latvisk eller indisk. En inder vil aldri bli norsk. En pakistaner vil aldri bli norsk. Men alle nevnte kan bli norske statsborgere. Det er på tide at folk flest står opp mot denne utvanningen av vår kultur og etnisitet. Det er virkelig ikke greit å "gi den bort" og "vanne ut" på den måten som gjøres. Nordmenn er hvite. Det er også alle skandinaver. Og store deler av Europa. Det finnes ingen mørkhudede nordmenn eller svensker. (Eller dansker, eller tyskere, eller briter) Hadde folk bare kalt en spade for en spade hadde man ikke behøvd diskusjoner som dette, men når folk insisterer på å kalle epler for pærer, så blir det slik. Finnes ingen "norsk-svensker" heller. Vi er ikke USA... Vi er ikke et land bygget på innvandring fra resten av verden... USA er spesielt, og KUN i USA kan man snakke om afroamerikaner osv. Afronordmenn finnes ikke. Ikke afronorsker heller. I Norge har vi afrikanere. De er ikke norske. Man kan ikke være norsk og afrikaner på samme tid. "I Töcksfors befinner det seg mennesker fra flere forskjellige land" se så enkelt din tungvinne måte i si noe på kan sies. Eller "I töcksfors befinner det seg mennesker med mange forskjellige etnisiteter" Du prøver å gjøre det vanskelig, for du ønsker å vanne ut begrepet norsk. Jeg tipper du er en av disse som mener at hvite mennesker ikke har kultur. Vanligvis uenig med deg i alt du poster her på koronaforumet men dette har du rett i. 👍
Fremhevede innlegg