Gå til innhold

Jeg skriver med en mann på f.b

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Som overskriften sier, jeg er blitt kjent med en mann på f.b. Han sendte meg venneforespørsel for 6 år siden, og jeg la han til da vi hadde felles kjente. Det viste seg at han var fra Nederland og bor i Nederland. Tenkte ikke så mye over dette. Vi vekslet noen ord i private meldinger og han skrev nesten alltid noe fint på bildene mine. Også litt flørtete kanskje.

På den tiden var det i grunnen lite reaksjon fra min side. Tenkte kanskje han var en STOR flørt som flørtet med de fleste. Så av profilen hans at han for det meste har kvinnelige venner der og at han var også flink til å gi andre komplimenter. Det er jo helt greit.

Men så kom pandemien og folk måtte jobbe hjemmeifra, være hjemme over lang tid osv. Da begynte denne karen fra Nederland å skrive til meg igjen. Veldig høflig, spurte om jeg hadde det bra osv. Samtaleemnene var mye om covid-19, samfunnet vi lever i, landene våre, det som sto om i avisene, før de ble litt mer personlige om jobb, familie, interesser osv. Han var aldri respektløs, sendte ikke slibrige kommentarer, blider eller noe slikt. Vi bare snakket om løst og fast. Det var han som tok initiativ til disse samtalene hver dag. Og gjerne flere ganger om dagen. Han sendte noen bilder av seg selv og stedet han kommer fra, og ba om det samme fra meg. Jeg gjorde det litt etter litt. Er dessverre litt skeptisk av meg. 

Så etter å ha chattet slik fra mars til mai i cirka 3 måneder skriver han til meg at han hadde fått følelser og at han hadde vært redd for å si de til meg. Han skriver at han bryr seg veldig om meg og at han er blitt glad i meg. Jeg blir totalt tatt på sengen fordi denne mannen har ikke skrevet så mye om følelser. Han har skrevet noe fine linjer om meg, men det er alt. Så spør han om jeg føler noe for ham. Jeg kan bare skrive at jeg har ikke slike følelser per nå, men at jeg liker godt å chatte med ham, og at han får meg i godt humør.

Dette godtar han helt greit. Noen uker går, og jeg kjenner på at jeg har utviklet følelser for ham også. Men jeg tenker, er det virkelig mulig? En jeg aldri har sett før? Jeg vet ikke hva jeg er, og er forvirret. Han er stødig og holder på sitt, han elsker meg, og det er oppriktig sier han. 

Jeg spør han hvordan han kan være så sikker når vi ikke har møttes? Og om hvorfor han ikke vil møte en jente der han bor? Han svarer da at det var ikke meningen å falle for en norsk jente, men han gjorde det og alt er helt nytt for ham også. Han kan ikke hjelpe for at han er blitt forelsket i meg skriver han. Jeg merker jo at jeg har falt for ham også, han gjør meg glad og jeg tenker stadig på ham.

Innimellom blir jeg litt fortvilet fordi jeg synes ikke han er så flink til å gi meg komplimenter eller skrive noe fint til meg. Påpeker jeg det, så skriver han masse fint der og da. Han har også spurt hvorfor jeg tror han skriver til meg hver dag? Jo fordi han elsker meg. Han sender meg bilder og videoer av seg selv, og sender meg god natt melding og god morgen melding fra jobb hver dag. Vi har også begynt så vidt det er med video chat og det gikk bra. Litt flaut og kleint, men det gikk bra og vi har hatt det noen ganger nå.

Men så er det denne usikkerheten min. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente av dette, er vi i et forhold? Jeg har tatt det opp med ham noen ganger og da skriver han at han ønsker mer enn vennskap med meg, at han ikke ønsker å miste meg. Han skriver at han håper at vi kan treffes en dag, at det er hans høyeste ønske. Han har slike glimt av romantiske øyeblikk som forsvinner like fort. Romantikk må jeg selv prøve å få inn i samtalen, og ingen samtaler har vært om sex.  Det positive i dette er jo at han ikke er bare ute etter noe sånt, men jeg må jo innrømme at noen samtaler rundt samliv, sex og kjærlighet hadde vært interessant. Vi har snakket litt om bakgrunnen vår og tidligere kjærlighetsforhold uten så mange detaljer. 

Det er lenge siden han var i et forhold, og ikke så lenge siden jeg var i et forhold. Fordi jeg er usikker på meg selv, merker jeg av og til at etter vi er blitt bedre kjent så er han ikke så flink med komplimentene lenger. Jeg tenker at kanskje det bare var gøy å "få meg på kroken". Men han vil heller ikke gi slipp på meg, og han skriver at ingen av følelsene er forandret fra hans side. Han kontakter meg like mye som før.

Jeg har hele tiden sett det som om jeg var den som hadde "litt overtaket" i dette forholdet,  siden det på en måte var han som gikk etter meg og alltid tar initiativ til å prate. Nå som jeg selv har fått følelser og jeg tror hans følelser ikke er så sterke lenger kjenner jeg på litt panikk. Jeg føler jeg har mistet litt kontroll.

Jeg spurte han forleden hva han så for seg for oss i fremtiden, og da svarte han at han ønsket å ta det dag for dag, men at vi hadde tatt et viktig steg fremover med å video chatte. Han ønsket at vi kunne nyte tiden her og nå, og vi jo snakket mye hver dag. 

Jeg gjorde kanskje noe som var dumt, og det var å spørre om han hadde fortalt noen om oss. Da svarte han nei ikke enda. Jeg ble faktisk lei meg over det, for han har oppført seg som om jeg har vært så viktig for ham de siste månedene og at han var så forelsket i meg. 

Vi er begge i 40-årene.

Jeg lurer på om det er noen andre her som har truffet noen fra utlandet på nettet på denne måten, og om dere har noen erfaringer å dele? Møttes dere noen gang? Gikk det bra? Sammen i dag? 

Tusen takk for at du leste hele😊

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men legg gjerne igjen noen tanker om du har noen. 😊

Anonymkode: d3260...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei

Jeg tenker at hvis han virkelig mener der han sier vil han klart gjøre noe med d før eller senere. Som å ta en flytur hit. Det er jo ikke lange biten derifra. Ikke er d veldig dyrt å fly dit heller. Her jeg bor går d to fly dit og tilbake til Amsterdam hver dag så dagstur er og mulig.  Sist jeg sjekket pris på en tilfeldig dato var d 1300 kr tur retur. Hvis du liker han hadde jeg sett d an for å se hva han vil gjøre. Er han seriøs så kommer han. Har da truffet på flere nederlendere som er her på ferie men så at landet ble rødt igjen nå da så da må de jo i karantene...

Jeg hadde helt klart ventet å sett d an hvis jeg hadde havnet i noe sånt. Men nå liker jeg folk der i fra da 😁... 

Ik hou van je... har du sikkert snart lært😊...

Nei ikke så mye klokt å komme med men kjærlighet er vanskelig å finne nå tildags så dukker den opp grip den...

Lykke til da. 👍🏻❤️

Endret av Bente1234
Skrevet

Du kan jo bare se hvordan det går? men husk at å få følelser sånn over nett er noe helt annet enn når man har møtt en person fysisk. Det er ikke sikkert det passer i det heletatt når dere faktisk møtes, selv om dere er forelsket nå. Det er mye man ikke merker via videochat.

Anonymkode: 23a42...30e

Skrevet

At han frivillig etter så lang tid ikke vil snakke om kjærlighet, romantikk, sex og samliv er et stort rødt flagg. Dette er trolig en som helst vil være avstandsforelsket fordi han fungerer dårlig i et forhold.

Hadde ikke giddet å bruke mer energi på en sånn.

Anonymkode: 2f295...05b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At han frivillig etter så lang tid ikke vil snakke om kjærlighet, romantikk, sex og samliv er et stort rødt flagg. Dette er trolig en som helst vil være avstandsforelsket fordi han fungerer dårlig i et forhold.

Hadde ikke giddet å bruke mer energi på en sånn.

Dårlig formulert, mente at han ikke tok opp disse tingene selv, uten at du måtte hald og dra i disse temaene.

Skrevet (endret)

Han har ikke nødvendigvis følelser for deg og du har ikke nødvendigvis for han. 

Chatting er skummelt på den måten. Man har jo kun tekstlig kommunikasjon, og da oppstår det mange hull i oppfattelsen av vedkommende. Hjernen fyller da igjen disse hullene med din fantasi om hvordan din idéelle partner er. 

Med andre ord, du er antageligvis betatt av en fantasi som hodet ditt har kokt opp. Det samme hos han. 

Det lureste er å møte vedkommende face to face og se om det fortsatt føles sånn. Idet minste prøv FaceTime eller lignende. Men ikke engang det er egentlig tilstrekkelig. 

Endret av President Chimp
  • Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen uker går, og jeg kjenner på at jeg har utviklet følelser for ham også. Men jeg tenker, er det virkelig mulig? En jeg aldri har sett før? Jeg vet ikke hva jeg er, og er forvirret. Han er stødig og holder på sitt, han elsker meg, og det er oppriktig sier han. 

Det er fullt mulig, selv om det nok er ganske uvanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...