Gå til innhold

Ingen grunn til å være glad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kvinne 29. Blir 29 i oktober :( ønsker ikke barn så det er ikke stress men føler at alt snart er over og jeg har egentlig ingenting å stille  opp med. Uetablert, ingen utdannelse , nesten ikke venner og vet faktisk ikke hva jeg vil med livet. Blir snart gammel og stygg også. Harer naturen og biologien for at vi er skapt slik at vi blir stygge med en gang. Dumt jeg ikke får nyttet det fordi livet som ung gikk vekk i depresjon og dårlig selvtillit. Begynner å stresse med å finne en mann og ha sex, ikke barn. 
Greia er bare at siden vi blir så fort stygge så minsker sjansene enormt med tiden. 

Anonymkode: 5bd9f...6a9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er «vi» som bli så fort stygge ? Jeg er 37 og føler meg flottere enn noen gang🤪😅
Du er 29 og har hele livet foran deg!

Du bør søke hjelp for depresjonen din. Men det har du kanskje gjort?

Anonymkode: a5519...f1c

• Liker 3
Skrevet

Du er fortsatt ung! Til og med 60-åringer har sex og føler seg flotte, har jeg hørt. Forstår at du er usikker fordi livet har gått litt i stampe. Du må aktivt sette inn tiltak. Fikse på de områdene i livet som trenger fiksing. Det er viktig at du er noenlunde fornøyd med deg selv før du finner en mann. Ellers vil du kunne bli alt for avhengig av han. Hvis du ikke skulle finne en mann så vil du da stå tryggere i deg selv.

Start opp noen positive prosjekter. Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at du har feil fokus. Du er bare 29 år, sikkert både pen og hyggelig og du har et hav av muligheter fremfor deg. Hvis det fortsatt er negative tanker til at du er så ulykkelig, ville jeg ha tatt en samtale med psykolog.

Skrevet

Jobb med å ikke være så overflatisk, da vil du finne mye glede i livet.

Anonymkode: 57d92...979

Skrevet

Endret meg ikke nevneverdig utseendemessig før jeg ble 42-43. Begynte med utdanning som 32-åring. Brukte 5 år på det. Bedre med framdrift i sneglefart enn stagnasjon. 

Anonymkode: 06423...6b9

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb med å ikke være så overflatisk, da vil du finne mye glede i livet.

Overfladisk?? De fleste er faktisk ganske overfladiske i dag. Jeg vil ikke si jeg er særlig overfladisk. Noen ganger ikke overfladisk nok. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er «vi» som bli så fort stygge ? Jeg er 37 og føler meg flottere enn noen gang🤪😅
Du er 29 og har hele livet foran deg!

Du bør søke hjelp for depresjonen din. Men det har du kanskje gjort?

Anonymkode: a5519...f1c

Jeg tror det har veldig mye med selvtillit å gjøre. Du føler deg flott fordi du klarer det. Ikke alle kan det.

Anonymkode: a85e6...048

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overfladisk?? De fleste er faktisk ganske overfladiske i dag. Jeg vil ikke si jeg er særlig overfladisk. Noen ganger ikke overfladisk nok. 

Men så har depresjon aldri vært like utbredt enn nå, heller.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men så har depresjon aldri vært like utbredt enn nå, heller.

Men er ikke depresjon slitenhet mentalt? Jeg virker som jeg aldri blir mentalt utslitt. Tankekjør tankekjør. Jeg blir aldri lei av å tenke. Blir noen ganger veldig sliten men det gir seg ikke. Jeg evner å føle sinne dessverre. Det gir seg liksom ikke. Sint og negativ. Kan ha noen bra dager da. Men når jeg har det bra føler jeg at jeg gjør noe feil for da er jeg sikkert bipolar eller noe

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke depresjon slitenhet mentalt? Jeg virker som jeg aldri blir mentalt utslitt. Tankekjør tankekjør. Jeg blir aldri lei av å tenke. Blir noen ganger veldig sliten men det gir seg ikke. Jeg evner å føle sinne dessverre. Det gir seg liksom ikke. Sint og negativ. Kan ha noen bra dager da. Men når jeg har det bra føler jeg at jeg gjør noe feil for da er jeg sikkert bipolar eller noe

Prøv å lede tankene inn på positive ting. Noe som har hjulpet meg veldig, er å tenke over hva jeg er takknemlig for. Og hva har jeg av ressurser? Og hva har jeg lyst til å benytte de ressursene til?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å lede tankene inn på positive ting. Noe som har hjulpet meg veldig, er å tenke over hva jeg er takknemlig for. Og hva har jeg av ressurser? Og hva har jeg lyst til å benytte de ressursene til?

Ja det hjelper. Men, så går jeg da inn på at disse ressursene er sære og at de kanskje ikke er SÅ lønnsomme.. føler jeg interesserer meg bare for slik man ikke tjener penger på

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det hjelper. Men, så går jeg da inn på at disse ressursene er sære og at de kanskje ikke er SÅ lønnsomme.. føler jeg interesserer meg bare for slik man ikke tjener penger på

Da får du ha de sære ressursene som hobby, og jobbe med noe som bare er trivielt. (De fleste er nødt til det.)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du ha de sære ressursene som hobby, og jobbe med noe som bare er trivielt. (De fleste er nødt til det.)

Hvorfor jobbe i er samfunn som bare vil ha få i jobb? Jeg kunne hatt mange jobber jeg, men det er om å gjøre å ansette færrest mulig. Jeg liker butikk jeg :) eller kafe så er ikke så kresen. 

Skrevet

Nå er det jo en gang slik at man må gjøre en innsats for at livet skal ta den retningen man ønsker. Jeg ville startet med utdannelse. Du trenger ikke være superinteressert i et tema, bare velg en utdannelse som gir et yrke du syns virker ok, og hvor det finnes jobber. De færreste kan leve av hobbyene sine, det er derfor de kalles hobbyer:) Dersom du ikke har gode nok karakterer, har du nå ett år du kan ta opp fag før neste høst. Under studietiden fokuserer du også på å være litt sosial, prioriter å snakke med folk og få venner. Evt finnes det studentorganisasjoner. Deretter er det på tide å jobbe, og deretter får du lån så du kan kjøpe deg en liten leilighet. Eller leie om du heller ønsker det. Hele tiden har du øynene åpne for menn rundt deg, og evt også tinder om det er noe for deg. Det er nemlig sånn, at man må jobbe for ting her i livet. Det gjelder alle, og kanskje særlig oss som har hatt det litt trøblete.

Anonymkode: 3e704...d51

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg forstår litt hvordan TS tenker...

Historisk sett har kvinner alltid bare blitt sett på som resurssbare om dem er ung,.

Hvor mange kvinner blir ansett i Hollywood som er 30-40 liksom?

Men det er slik verden er .. Jeg håper du kan prøve å finne gleden i noe annet... Dyr f.eks : ) Dem dømmer deg ikke, og er glad du bare er til

Anonymkode: 0a02c...af5

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo en gang slik at man må gjøre en innsats for at livet skal ta den retningen man ønsker. Jeg ville startet med utdannelse. Du trenger ikke være superinteressert i et tema, bare velg en utdannelse som gir et yrke du syns virker ok, og hvor det finnes jobber. De færreste kan leve av hobbyene sine, det er derfor de kalles hobbyer:) Dersom du ikke har gode nok karakterer, har du nå ett år du kan ta opp fag før neste høst. Under studietiden fokuserer du også på å være litt sosial, prioriter å snakke med folk og få venner. Evt finnes det studentorganisasjoner. Deretter er det på tide å jobbe, og deretter får du lån så du kan kjøpe deg en liten leilighet. Eller leie om du heller ønsker det. Hele tiden har du øynene åpne for menn rundt deg, og evt også tinder om det er noe for deg. Det er nemlig sånn, at man må jobbe for ting her i livet. Det gjelder alle, og kanskje særlig oss som har hatt det litt trøblete.

Anonymkode: 3e704...d51

Jeg tar til meg dine forslag, og et samfunn uten utdannelse ville nok ikke vært så bra. Men nå er jeg slik, at jeg føler meg i fengsel om jeg må gå på skole. Finnes det virkelig ikke noe annet, en annen vei å gå? Virker som mange tror jeg er sløv, men det er jeg ikke. Jeg har hatt mange jobber gjennom tiden, selv om trivsel ikke var helt på plass. Gruet meg ofte på jobb, byttet jobb og trivdes bedre osv. 
MÅ vi bare sitte og lese? Er det det livet handler om? Det virker veldig slik. Sier du at du leser bøker er det ingen som griner på nesa. 
men jeg hater å lese. Jeg har lånt bøker på bibliotek for se om jeg kan like det men aldri! Deprimerende greier. 
Kanskje jeg kunne pakket pakker? Slik som sendes fra lager/nettbutikk? Er det noen som vet? Eller MÅ du kjøre truck da? 😑 

Gym var et av mine favorittfag på skolen, men det ble selvfølgelig bestemt at vi skulle ha teori der også. Denne skulle telle 1/3 av standpunktkarakter og var grunnen til at jeg fikk 4 og ikke 5. Læreren sa at ut fra prestasjoner så skulle jeg fått 5, men så var ikke teoriprøven så bra... alt er for bokelskende rumpesittere. Samfunnet vil ha rumpesittere! 
Min jobb akkurat nå er dugnad på en måte. Korona satte en stopper for mye. Jeg jobber og tar oppgaver som avløser andre. Så nå har folk mer tid med familien/barna sine, fordi noen måtte jobbe mye ekstra pga koronaen og barna har følt at foreldre er borte hele tiden. Så nå gjør jeg noe for andre.... forventer ikke noe særlig tilbake. Er glad for å bare være til nytte. 

Jeg er flink på mye og jeg klarer å finne informasjon, bare det er på rett måte! Jeg lærer av å gjøre, se.. ikke av å lese bokstaver! 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endret meg ikke nevneverdig utseendemessig før jeg ble 42-43. Begynte med utdanning som 32-åring. Brukte 5 år på det. Bedre med framdrift i sneglefart enn stagnasjon. 

Anonymkode: 06423...6b9

På hvilken måte endret du deg? 

Anonymkode: 0b0c1...81b

Skrevet

Så heldig at du var god i gym!

Anonymkode: e0486...8c9

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så heldig at du var god i gym!

Anonymkode: e0486...8c9

Hva? Prøver du å være morsom eller er dette et faktisk kompliment? Mener du at det er det minst viktige å være god i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...