Gå til innhold

Min livsstilsendring - Cormeum


Cormeum

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest gjennom flere av dagbøkene her inne, så bestemte jeg meg for å lage min egen. Veldig motiverende å følge med på hva dere andre gjør, og kjekt med et lite fellesskap på veien mot en lettere kropp!

 

Jeg er i begynnelsen av 30-årene, mamma til to barn og samboer med en fantastisk mann. Har veid rundt 70-75 kg fra jeg var 17-18. Er 170 cm høy. For ca 3 år siden begynte jeg å legge på meg veldig. Var flink i perioder til å ta meg sammen med både mat og trening, men det ballet på seg, og nå er jeg på mitt tyngste noensinne. Har ikke våget å verken si høyt eller skrive hva jeg veier, før nå. Vekten viser nå 96 kg. Jeg er både skamfull og flau over at jeg har latt meg selv forfalle så voldsomt. Jeg er i mitt livs dårligste form, bare en enkel tur føles strevsom og utmattende. I tillegg passer (selvsagt) ingen av klærne mine, og jeg føler meg ikke vel i noe som helst. 

 

Selv om jeg ønsker å bli tynn av overfladiske grunner, så er det helsegevinstene som motiverer meg mest nå. Jeg har fått en wake-up-call med tanke på hvor farlig det faktisk kan være å være overvektig. Jeg ønsker ikke at barna mine skal vokse opp med en mamma som ikke kan være med på noe som helst, fordi jeg er for stor/i for dårlig form/føler meg ikke vel, osv. 

 

For to dager siden (mandag 11.august) begynte jeg på C9 (har prøvd det før, med stor suksess ila de 9 dagene, men jeg har ikke orket å følge opp i etterkant), og samtidig har jeg satt av tid hver dag til noe fysisk aktivitet. So far, so good. Har gått turer hver dag siden søndag. Har klart meg helt fint på "kuren", og jeg føler at DENNE gangen skal det gå bra. "Kuren" er bare en kickstart for å motivere meg til å gå ned mer. Etter å ha lest mye her inne har jeg fått endret litt på tankegangen, og følger blant annet @addict sine kloke ord "Trust the process". Det tar tid å gå ned i vekt, så jeg har et mål om at målvekt er nådd innen 1 år. 

 

Noe av det jeg sliter mest med ang mat er å begrense meg. Hvis jeg først starter på sjokoladeplaten så kan jeg like greit bare spise hele. Hvis jeg skal ha en hvetebolle på butikken kan jeg like greit kjøpe 5 (for det er billigere), og da spiser jeg alle. Helt håpløst! 

Ang kosthold pleier jeg å være en "alt eller ingenting", enten er jeg kjempeflink, eller så spiser jeg sjokolade og boller hver dag. 

 

For å få noe som helst motivasjon er jeg avhengig av å få litt resultater relativt fort. Det er derfor jeg velger å starte med "kur". Etter endt kur skal jeg sakte, men sikkert begynne å spise litt mer vanlig mat, telle litt kalorier, og forhåpentligvis (på sikt) klare å finne en god balanse som passer meg og mitt liv.

 

Startvekt 10.08.20: 96 kg

Målvekt: 70-75 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beæret av å bli nevnt 🥰 kjenner meg igjen i alt eller ingenting - jobber med det hver dag. Blir sprø 😂

 

Dette klarer du 🥳

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner meg også igjen i den tankegangen. Og for øyeblikket er jeg inne i en alt-periode 😛

 

Heier på deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering herfra!

 

Det har gått over all forventning de siste to ukene. Jeg har spist riktig, hatt mye energi, gått turer, vært på treningssenteret, og rett og slett følt meg veldig bra! Dette har hatt en veldig positiv effekt på vekten, heldigvis! Jeg trenger at det skjer noe litt fort for motivasjonen sin del.

Men, rett før helgen skjedde det en stor og uventet endring i livet. Samboeren min gjennom snart 6 år gjorde det slutt. Helt uventet, uten forvarsel. Jeg er selvsagt i sjokk, men har forsonet meg med valget hans, og at dette skal jeg komme meg gjennom! 

 

Takk for heiarop @addict og @Wolfmoon

 

Startvekt 10.08.20: 96 kg

Vekt 23.08.20: 91,1 kg (-4,9 kg) 

Målvekt: 70-75 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2020 den 12.30, Wolfmoon skrev:

:klem:

 

På 23.8.2020 den 12.41, addict skrev:

HÆÆÆÆ! Nei! Går det bra med deg?? 

Så fint det er å komme inn her til klemmer og omsorg! Takk ❤️ 

 

Det går veldig opp og ned, men samtidig overraskende fint. Det har vært mye småplukk i relasjonen, men jeg har ikke visst hvor mye det faktisk har plaget meg. Mamma var absolutt ikke overrasket over bruddet, hun hadde visst sett i mange år at dette ikke var så bra. 

 

Og som en venninne sa i går(med et glimt i øyet); "det finnes ingen bedre slankekur enn kjærlighetssorg, du får prøve å finne noe positivt i det negative". Så det får jeg ta med meg, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2020 at 12:24 PM, Cormeum said:

En oppdatering herfra!

 

Det har gått over all forventning de siste to ukene. Jeg har spist riktig, hatt mye energi, gått turer, vært på treningssenteret, og rett og slett følt meg veldig bra! Dette har hatt en veldig positiv effekt på vekten, heldigvis! Jeg trenger at det skjer noe litt fort for motivasjonen sin del.

Men, rett før helgen skjedde det en stor og uventet endring i livet. Samboeren min gjennom snart 6 år gjorde det slutt. Helt uventet, uten forvarsel. Jeg er selvsagt i sjokk, men har forsonet meg med valget hans, og at dette skal jeg komme meg gjennom! 

 

Takk for heiarop @addict og @Wolfmoon

 

Startvekt 10.08.20: 96 kg

Vekt 23.08.20: 91,1 kg (-4,9 kg) 

Målvekt: 70-75 kg

Så fantastisk flink du har vært, heiarop herfra også! Hos meg ble svigefar alvorlig syk kort tid etter at jeg startet. For meg ble det en litt sånn "klarer jeg DETTE uten å miste grepet så klarer jeg alt!". Dette fikser du, håper det går fint med deg og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cormeum skrev:

 

Så fint det er å komme inn her til klemmer og omsorg! Takk ❤️ 

 

Det går veldig opp og ned, men samtidig overraskende fint. Det har vært mye småplukk i relasjonen, men jeg har ikke visst hvor mye det faktisk har plaget meg. Mamma var absolutt ikke overrasket over bruddet, hun hadde visst sett i mange år at dette ikke var så bra. 

 

Og som en venninne sa i går(med et glimt i øyet); "det finnes ingen bedre slankekur enn kjærlighetssorg, du får prøve å finne noe positivt i det negative". Så det får jeg ta med meg, haha! 

Dette blir din glow up!!! Sender klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...