AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Hei. På jobb i dag skjedde noe fryktelig flaut - jeg besvimte! Helt ut av det blå. Eller, jeg følte meg litt rar rett før, og så visste jeg plutselig ikke hvor jeg var eller hva som skjedde når jeg våknet. Føltes som jeg var borte lenge (men var nok ikke det). Og på morgenen våknet jeg med en litt sår hals. Men hadde sovet bedre enn på en stund og spist godt. Kan vel slå meg til ro med at det bare var en tilfeldighet? Ikke noe jeg trenger å tenke mer på med mindre det skjer igjen? Har ikke for vane å besvime, skjedde mer for mange år siden, men da var jeg kraftig undervektig. Det er jeg ikke lenger. Av medisiner går jeg på Wellbutrin. Kanskje teit å opprette en post bare for det, men blir litt for lett nervøs. Anonymkode: b7f70...898
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Pga halsen blir jeg jo også litt redd for at det kan komme av korona. Jeg har en jobb som gjør at jeg møter mange mennesker hver dag. Er ikke mulig å teste seg her. Anonymkode: b7f70...898
GammelKaktus Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 Legetime er uansett på sin plass for hvis du ikke har som vane å besvime i hytt og pine så kan jo det være et symptom på mye rart. 3
Minlillesky Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Ring legen. Ingen her inne kan vite hva årsaken er..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Kan nok vente og se om du svimer av flere ganger ? Anonymkode: 54f21...f56
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Det er jo ikke tilfeldig, besvimelse er en mekanisme kroppen bruker for å oppnå/forhindre noe. F.eks ved raskt blodtrykksfall, mangel på oksygen eller annet. Jeg ville tatt en generell helsesjekk hos legen, og tenkt meg om om jeg hadde spist nok, drukket nok etc. Anonymkode: bab90...314
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Hadde du stått lenge eller plutselig reist deg opp?! Da er det mest sannsynlig blodtrykksfall og er helt ufarlig. Men klart om du plages mye av det så kan man oppsøke lege for å sjekke bakenforliggende årsaker. Anonymkode: 0f42d...33f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Du gikk på jobb med sår hals? Anonymkode: 25a7e...8be 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde du stått lenge eller plutselig reist deg opp?! Da er det mest sannsynlig blodtrykksfall og er helt ufarlig. Men klart om du plages mye av det så kan man oppsøke lege for å sjekke bakenforliggende årsaker. Anonymkode: 0f42d...33f Nei, hadde stått/gått rundt en stund, sikkert en time. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du gikk på jobb med sår hals? Anonymkode: 25a7e...8be Våknet opp 10 minutter før jeg startet og hadde ikke så mye tid til å reflektere rundt det. Samt er veldig ny her, så vet ikke hvordan protokollen er rundt det å være "syk". Anonymkode: b7f70...898 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du gikk på jobb med sår hals? Anonymkode: 25a7e...8be vel, det er fortsatt muligheter for allergi - det kan jo også forårsake sår hals for noen. Makan til dømming av folk hele tida... slapp av litt, sier jeg bare!! Anonymkode: 77a4d...a01 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hadde stått/gått rundt en stund, sikkert en time. Våknet opp 10 minutter før jeg startet og hadde ikke så mye tid til å reflektere rundt det. Samt er veldig ny her, så vet ikke hvordan protokollen er rundt det å være "syk". Anonymkode: b7f70...898 Protokollen nå er at vi er midt i en pandemi, og smittetrenden er økende. Hold deg hjemme om du har sår hals, og bestill legetime. Anonymkode: bd425...d2c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Protokollen nå er at vi er midt i en pandemi, og smittetrenden er økende. Hold deg hjemme om du har sår hals, og bestill legetime. Anonymkode: bd425...d2c Bor et sted jeg ikke kan undersøkes av lege. "Hjemme" er jobben min, langt unna slike tilbud. Anonymkode: b7f70...898
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor et sted jeg ikke kan undersøkes av lege. "Hjemme" er jobben min, langt unna slike tilbud. Anonymkode: b7f70...898 Har du fortsatt sår hals? Andre symptomer? Anonymkode: b77fc...3a9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du fortsatt sår hals? Andre symptomer? Anonymkode: b77fc...3a9 Litt sår hals, hoven lymfekjertel på ene siden av halsen (men får det veldig lett). Er selvsagt redd for korona, men tror det er fordi jeg har trent og jobbet mye siste tiden (2-5t trening om dagen + vanlig arbeidsdag), og hatt på litt lite klær i blant. Men vet jo ikke.. Anonymkode: b7f70...898
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 En besvimelse uten åpenbar årsak hos et ellers friskt, ungt menneske, skal alltid undersøkes av lege. Anonymkode: 65287...e9a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå