AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Til mennene her inne. Man leser ofte at for at en dame skal bli betraktelig mer attraktiv, kan hun gjøre mye bare ved å gå ned i vekt? Så jeg lurer på, stemmer dette som synspunkt for flesteparten her inne? Gitt at hun ikke er mager eller i nedre del av den utskjelte bmi-skalaen i utgangspunktet, men kanskje litt i øvre del av normalvekt/nedre del av overvekt? Dvs muligens noen kilo ekstra. Har det SÅ mye å si på hvordan hun blir oppfattet? Nysgjerrig Anonymkode: 8cc4f...cfa
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Det har mye å si for hvor attraktiv menn synes en kvinne er. Ikke alle har de naturlige forutsetningene da, noen damer er bare kraftig bygd med store hender etc. Man må akseptere seg selv for den man er, samtidig som det er lurt å holde vekta nede om man ønsker å være attraktiv for menn. Anonymkode: 19891...d89
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det har mye å si for hvor attraktiv menn synes en kvinne er. Ikke alle har de naturlige forutsetningene da, noen damer er bare kraftig bygd med store hender etc. Man må akseptere seg selv for den man er, samtidig som det er lurt å holde vekta nede om man ønsker å være attraktiv for menn. Anonymkode: 19891...d89 Så hvis man har bred benbygning og kanskje også er veldig høy, slik at man ser ekstra stor ut (selv om man kanskje ikke er direkte tykk), så kan det verdt det å gjøre den ekstra innsatsen det er å få en enda lavere vekt? Hvis man ønsker å bli mer attraktiv. Har lest mange steder at den mest attraktive BMIen for kvinner i snitt er rundt 19, altså undervektig-ish Anonymkode: 8cc4f...cfa
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Så hvis man har bred benbygning og kanskje også er veldig høy, slik at man ser ekstra stor ut (selv om man kanskje ikke er direkte tykk), så kan det verdt det å gjøre den ekstra innsatsen det er å få en enda lavere vekt? Hvis man ønsker å bli mer attraktiv. Har lest mange steder at den mest attraktive BMIen for kvinner i snitt er rundt 19, altså undervektig-ish Anonymkode: 8cc4f...cfa Om du er naturlig kraftig bygd er ikke nødvendigvis en bmi på 19 det riktige for deg. Heller fokuser på å ikke ha overflødig fett på kroppen, feks unngå bilring rundt magen. Det er fint å være slank og sunn, men det kan man være uten å være petite. Kvinner har og mer kroppsfett enn menn uten at det er negativt, det er først negativt når du har overflødig fett. Du trenger heller ikke være modell for at menn skal bli tiltrukket da bare så det er sagt. Anonymkode: 19891...d89
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Å basere livet sitt på være attraktiv for menn kan da umulig være et mål for en voksen oppegående kvinne. Når det er sagt så er min erfaring at menn ikke har problemer med at du har noen kilo ekstra, du kan til og med være ganske så feit å ha draget, så alt er nå relativt selv om kanskje normen er såkalt "normalvekt". Anonymkode: e578b...12e 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis man har bred benbygning og kanskje også er veldig høy, slik at man ser ekstra stor ut (selv om man kanskje ikke er direkte tykk), så kan det verdt det å gjøre den ekstra innsatsen det er å få en enda lavere vekt? Hvis man ønsker å bli mer attraktiv. Har lest mange steder at den mest attraktive BMIen for kvinner i snitt er rundt 19, altså undervektig-ish Anonymkode: 8cc4f...cfa Må bare kommentere denne. Bmi på 19 er absolutt ikke undervektig. Jeg har det selv, og for min del er jeg enig i at kroppen min ser best ut på denne bmi. Er absolutt ikke mager. Anonymkode: 868ab...12e 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 skulle virkelig ønske at folk slutta med den gammeldags bmi-skalaen... den sier jo ingenting annet enn høyde og vekt. Hva som er inni en person har nikke nødvendigvis noe med vekta å gjøre. Herregud så latterlig å se seg blind på den skalaen. Skjønner at man har preferanser og at enkelte ikke vil ha skikkelig store folk, men det er så teit å se den skalaen brukes som referanse hele tida Anonymkode: 2263c...7d6 3
Hr. Aktiv Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Jeg synes at når magen henger over buksa og du ikke kan ta del i daglige ting og turer uten å avgå med døden er du for stor i mine øyne. Jeg legger også merke til at mange prøver fortvilt å rettferdiggjøre kroppen sin istedet for å ta tak og gjøre noe med det. Hvorfor det? Det lyser jo usikkerhet og missnøye lang vei. Det betyr at du ikke er fornøyd og burde ihvertfall ta tak istedet for å fornekte det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: skulle virkelig ønske at folk slutta med den gammeldags bmi-skalaen... den sier jo ingenting annet enn høyde og vekt. Hva som er inni en person har nikke nødvendigvis noe med vekta å gjøre. Herregud så latterlig å se seg blind på den skalaen. Skjønner at man har preferanser og at enkelte ikke vil ha skikkelig store folk, men det er så teit å se den skalaen brukes som referanse hele tida Anonymkode: 2263c...7d6 Den er da ganske presis, og et greit utgangspunkt for de aller fleste. Benbygning har minimalt å si for vekt, det er bevist. Bmi-skalaen er også revidert, da den ikke var helt riktig for svært høye eller svært lave individer. Bmi vil vise kunstig høy dersom en person har svært mye muskler, men det vet de fleste, og gjelder de færreste. Anonymkode: 868ab...12e 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 Eg har no bmi på heile 22 og mannfolka legge deg etter meg om eg lar dei. Snackslubben er eg, tiltrosd for små bryst og semilang ræv. Er ikkje kroppen der noko gale med, men hovudet som sitte fast på det. Anonymkode: f7c77...938 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er da ganske presis, og et greit utgangspunkt for de aller fleste. Benbygning har minimalt å si for vekt, det er bevist. Bmi-skalaen er også revidert, da den ikke var helt riktig for svært høye eller svært lave individer. Bmi vil vise kunstig høy dersom en person har svært mye muskler, men det vet de fleste, og gjelder de færreste. Anonymkode: 868ab...12e Når normalvekt hos feks personer på 170 cm er mellom 53,5 kg til 72 kg, dvs 18,5 kg i forskjell mellom laveste og høyeste normalvekt.... Da er bmi-skalaen presis eller???? Anonymkode: 01921...550
Brunello Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 Her må man være klar på at det er mange forskjellige syn på hva det vil si å være overvektig, og ikke minst hvordan de ekstra kiloene er plassert. På generelt grunnlag, må en ta utgangspunkt i at direkte feite personer vil ha fordel av å slanke seg. Selv om noen tenner på fedme, vil de fleste ikke gjøre det. Når det gjelder noen kilo over idealvekt, er det mange som synes dette bare er deilig. Spesielt om kiloene medfører litt stor rumpe og pupper. Mange menn foretrekker formfull fremfor mager. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til mennene her inne. Man leser ofte at for at en dame skal bli betraktelig mer attraktiv, kan hun gjøre mye bare ved å gå ned i vekt? Så jeg lurer på, stemmer dette som synspunkt for flesteparten her inne? Gitt at hun ikke er mager eller i nedre del av den utskjelte bmi-skalaen i utgangspunktet, men kanskje litt i øvre del av normalvekt/nedre del av overvekt? Dvs muligens noen kilo ekstra. Har det SÅ mye å si på hvordan hun blir oppfattet? Nysgjerrig Anonymkode: 8cc4f...cfa Kvinne her. Selvsagt ser enhver person bedre ut uten en ekstra valke her og ekstra muffintop der. Samtidig er det jo ikke sånn at enhver slank kvinne blir oppfattet av menn som attraktiv. Vi er pakkeløsninger, både kvinner og menn. Anonymkode: 3825e...8fc
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når normalvekt hos feks personer på 170 cm er mellom 53,5 kg til 72 kg, dvs 18,5 kg i forskjell mellom laveste og høyeste normalvekt.... Da er bmi-skalaen presis eller???? Anonymkode: 01921...550 Ja, folk er forskjellige og lever forskjellige liv. Normal bmi er jo innenfor den vekten som ikke er helseskadelig. Anonymkode: 868ab...12e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når normalvekt hos feks personer på 170 cm er mellom 53,5 kg til 72 kg, dvs 18,5 kg i forskjell mellom laveste og høyeste normalvekt.... Da er bmi-skalaen presis eller???? Anonymkode: 01921...550 Bmi har jo ikke noe med hva folk nødvendigvis syns er pent eller ikke. Det handler om hva som er helseskadelig og ikke. Innenfor normal bmi er ikke vekten helseskadelig. Jo lengre man beveger seg under eller over normal-spekteret i bmi, jo høyere risiko for helseproblemer relatert til vekt. Anonymkode: 868ab...12e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #16 Skrevet 12. august 2020 Når det komme til hva mennesker synes er attraktivt så er vi alle forskjellige, og takk gud for det! Det hjelper ikke om du er verdens flotteste dame hvis personligheten er helt på trynet. Man kan da endre syn henne og hun går fra flott til ikke fullt så flott. Dette kan også være omvendt, og man kan bli sett på som mindre attraktiv, men ha en fantastisk personlighet som appellerer til andre og dermed bli sett på som attraktiv. Jeg har selv gått noen runder med meg selv når det kommer til dette emnet. Jeg er ei jente som liker jenter, men har alltid hatt tanker om at jeg kanskje bør slanke meg for.å tilfredstille andres ønsker, og for at andre skal synes jeg er heitere. Et sånt tankesett er bare usunt og fører ingen steder. Vi er alle forskjellige og det er jo det som gjør oss unike. Man kan f.eks ønske å gå ned i vekt, men da det er viktig å spørre seg selv om man gjør det for egen helsegevinst eller om man gjør det for å tilfredstille andres ønsker og behov. Anonymkode: 3e4ef...245
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #17 Skrevet 12. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bmi har jo ikke noe med hva folk nødvendigvis syns er pent eller ikke. Det handler om hva som er helseskadelig og ikke. Innenfor normal bmi er ikke vekten helseskadelig. Jo lengre man beveger seg under eller over normal-spekteret i bmi, jo høyere risiko for helseproblemer relatert til vekt. Anonymkode: 868ab...12e Er helseskadelig å være misfornøyd med kroppens utseende også.. Anonymkode: 01921...550
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #18 Skrevet 12. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helseskadelig å være misfornøyd med kroppens utseende også.. Anonymkode: 01921...550 Det er jeg enig i, men da må man jobbe med seg selv tenker jeg da, og psyken sin. For du vil da finne noen annet å være misfornøyd etter vekttap eller slankeoperasjoner som har blitt så inn. Anonymkode: 3e4ef...245
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #19 Skrevet 12. august 2020 Vekt har lite å si for min del, er bare koselig med lubne jenter. Kan like gjerne veie 90 som 60 i mine øyne. Blir hun så tung at hun får problemer med å bevege seg eller bli med på ting blir det kanskje noe annet da. Anonymkode: 4a071...171
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå