Iceman Skrevet 12. august 2020 #61 Skrevet 12. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Og det innbefatter også småskolen. Der nettundervisning ikke fungerer Anonymkode: 8713b...6c5 Hjemmeundervisning fungerer for de, den av foreldrene som ikke jobber innenfor helsevesenet, politi, o.l får ta seg av det. Ellers kan man sette skolen på en 2 måneders pause så man får gjennomført en skikkelig lockdown denne gangen. Vil ikke ha flere halvhjertede tiltak som seigpiner landet de neste 2-3 årene, sett inn alt i 2 mnd og bli ferdig med det. Så lenge grensene i tillegg holdes stengte ut pandemien kan det virke. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #62 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, Iceman skrev: Hjemmeundervisning fungerer for de, den av foreldrene som ikke jobber innenfor helsevesenet, politi, o.l får ta seg av det. Ellers kan man sette skolen på en 2 måneders pause så man får gjennomført en skikkelig lockdown denne gangen. Vil ikke ha flere halvhjertede tiltak som seigpiner landet de neste 2-3 årene, sett inn alt i 2 mnd og bli ferdig med det. Så lenge grensene i tillegg holdes stengte ut pandemien kan det virke. Jada, jeg har tatt meg av hjemmeundervisning av tre barn og pass av et barnehagebarn. Men det forventes samtidig at jeg presterer fullt på hjemmekontor i de samme timene på døgnet! Holdt på å bli utbrent, og det gikk ut over både skole og jobb. Barnehagebarnet fikk ingen stimulans overhode og var fast i iPaden 8 timer om dagen. Han har lærevansker og skulle ha hatt oppfølging fra spesiallærer for å bli klar til skolen. Samtidig er jeg ikke lærer, jeg er ikke kjent med de norske læringsplanene, målene, metodene. For øvrig kan ikke grensene holdes stengt i flere år, det er imot grunnloven. For oss vil stengning av grenser over flere år betyr at jeg mister min mann og han som betyr alt for meg, og yngste barnet mister sin far. Anonymkode: 8713b...6c5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #63 Skrevet 12. august 2020 6 minutter siden, Iceman skrev: Hjemmeundervisning fungerer for de, den av foreldrene som ikke jobber innenfor helsevesenet, politi, o.l får ta seg av det. Ellers kan man sette skolen på en 2 måneders pause så man får gjennomført en skikkelig lockdown denne gangen. Vil ikke ha flere halvhjertede tiltak som seigpiner landet de neste 2-3 årene, sett inn alt i 2 mnd og bli ferdig med det. Så lenge grensene i tillegg holdes stengte ut pandemien kan det virke. De har for øvrig hatt full lockdown i Australia i flere måneder. Nå har de lockdown igjen. Så nei, man blir ikke ferdig med det bare ved å stenge alt i to måneder. Anonymkode: 8713b...6c5
Iceman Skrevet 12. august 2020 #64 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har for øvrig hatt full lockdown i Australia i flere måneder. Nå har de lockdown igjen. Så nei, man blir ikke ferdig med det bare ved å stenge alt i to måneder. Anonymkode: 8713b...6c5 Ikke godt nok tydeligvis. Det må til hardere lut enn det Australia presterte. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #65 Skrevet 12. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du ikke at det var litt chill å jobbe hjemme da? 🤪 Anonymkode: 9c3e9...a40 Tror hun er vikar etc. (Kanskje vaskepersonale?) som hun skriver, kun får betalt når hun faktisk er på skolen å jobber. Anonymkode: cd70b...54a
Iceman Skrevet 12. august 2020 #66 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, jeg har tatt meg av hjemmeundervisning av tre barn og pass av et barnehagebarn. Men det forventes samtidig at jeg presterer fullt på hjemmekontor i de samme timene på døgnet! Holdt på å bli utbrent, og det gikk ut over både skole og jobb. Barnehagebarnet fikk ingen stimulans overhode og var fast i iPaden 8 timer om dagen. Han har lærevansker og skulle ha hatt oppfølging fra spesiallærer for å bli klar til skolen. Samtidig er jeg ikke lærer, jeg er ikke kjent med de norske læringsplanene, målene, metodene. For øvrig kan ikke grensene holdes stengt i flere år, det er imot grunnloven. For oss vil stengning av grenser over flere år betyr at jeg mister min mann og han som betyr alt for meg, og yngste barnet mister sin far. Anonymkode: 8713b...6c5 Grunnloven er mindre interessant i krisetider. Her må man være fleksibel for å kunne komme seg best igjennom krisen. Det er da ingenting som tilsier at du ville mistet din mann ved stengte grenser hvis han nå oppholder seg utenlands. Han måtte bare sittet isolert i karantene i noen uker ved ankomst til landet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #67 Skrevet 12. august 2020 7 minutter siden, Iceman skrev: Grunnloven er mindre interessant i krisetider. Her må man være fleksibel for å kunne komme seg best igjennom krisen. Det er da ingenting som tilsier at du ville mistet din mann ved stengte grenser hvis han nå oppholder seg utenlands. Han måtte bare sittet isolert i karantene i noen uker ved ankomst til landet. Hvis grensene er stengt så er de stengt. Hvis man kan komme over grensa og sitte i karantene etterpå, er ikke grensa stengt. Bestem deg nå. Og jo, hvis grensene stenges helt vil vi miste ektemann og far fordi han også har barn i utlandet. Jeg kan ikke kreve at han ikke får sett barna sine på ubestemt tid. Anonymkode: 8713b...6c5
Iceman Skrevet 12. august 2020 #68 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis grensene er stengt så er de stengt. Hvis man kan komme over grensa og sitte i karantene etterpå, er ikke grensa stengt. Bestem deg nå. Og jo, hvis grensene stenges helt vil vi miste ektemann og far fordi han også har barn i utlandet. Jeg kan ikke kreve at han ikke får sett barna sine på ubestemt tid. Anonymkode: 8713b...6c5 Stengte grenser i denne sammenheng handler om kontrollert karantene når man kommer tilbake til Norge, de som bor her skal selvfølgelig kunne komme tilbake. Ditt og din manns tilfelle er spesielt. Et lands repons i en krise kan ikke basere seg på å måtte tipasse spesielle tilfeller, her handler det om hva som er best for hele landets befolkning. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #69 Skrevet 12. august 2020 9 minutter siden, Iceman skrev: Stengte grenser i denne sammenheng handler om kontrollert karantene når man kommer tilbake til Norge, de som bor her skal selvfølgelig kunne komme tilbake. Ditt og din manns tilfelle er spesielt. Et lands repons i en krise kan ikke basere seg på å måtte tipasse spesielle tilfeller, her handler det om hva som er best for hele landets befolkning. Hvis grensa er stengt så kommer man seg verken inn eller ut. Så det du skisserer er ikke stengte grenser. For øvrig er alle situasjoner spesielle på hver sin måte. Jeg har ingen motivasjon til å få mitt liv lagt i ruiner av hensyn til andre mennesker. Anonymkode: 8713b...6c5
Iceman Skrevet 12. august 2020 #70 Skrevet 12. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis grensa er stengt så kommer man seg verken inn eller ut. Så det du skisserer er ikke stengte grenser. For øvrig er alle situasjoner spesielle på hver sin måte. Jeg har ingen motivasjon til å få mitt liv lagt i ruiner av hensyn til andre mennesker. Anonymkode: 8713b...6c5 Majoriteten må komme foran særtilfeller. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #71 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, Iceman skrev: Majoriteten må komme foran særtilfeller. Men da kan de ikke forvente at jeg gjør mer enn det som er pålagt. Når de legger mitt liv i grus av hensyn til andre, gjør jeg også minimalt for andre. Anonymkode: 8713b...6c5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #72 Skrevet 12. august 2020 Jeg tror det skal veldig, veldig mye til før de gjør det. Jeg håper ihvertfall det.. Det var jævlig nok første runden. Anonymkode: cb80e...807
Stoltskeiv Skrevet 12. august 2020 #73 Skrevet 12. august 2020 (endret) jeg tror skoler stenger igjen, men jeg tror de først stenger universiteter, VGS og kanskje ungdomskoler. Men tror ikke det har noe hensikt å stenge universiteter og VGS. Ble jo mye verre da det det ble skjenkestopp etter middnatt. Men om mye må stenge av igjen, det tror jeg. Endret 12. august 2020 av gladjenta96
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #74 Skrevet 12. august 2020 12 timer siden, CrystalGold skrev: Nope, lærerene var en tidligere sykepleier og en tidligere barne og ungdoms arbeider, men man kunne jo tro de var fra Wish🤣 12 timer siden, CrystalGold skrev: Nope, lærerene var en tidligere sykepleier og en tidligere barne og ungdoms arbeider, men man kunne jo tro de var fra Wish🤣 😂😂 Anonymkode: 9c3e9...a40
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #75 Skrevet 12. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det man ikke har. Hos oss endte jeg opp til å undervise førsteklassingen og syvendeklassingen samtidig som jeg jobbet fullt fra hjemmekontor og passet på barnehagebarnet. Blir det sånn en gang til, blir det full sykmelding på meg, både av hensyn til egen helse og barnas fremtid. Anonymkode: 8713b...6c5 Jeg skjønner det godt. Det er mye vanskeligere å stenge barneskoler og barnehager fremfor videregående og ungdomsskoler og slikt. Men håper virkelig at de stenger VGs! Da slapper man 4 eksamener+! Anonymkode: 9c3e9...a40
LadyLemon Skrevet 12. august 2020 #76 Skrevet 12. august 2020 Om skoler stenger og man har yngre barn så må det skje noe i forhold til hva arbeidsgiver kan forvente fra de som jobber med barn hjemme. Og folk må bli flinkere til å ta ut omsorgsdager, og ikke minst DELE OPPGAVENE OM MAN ER TO SÅNN AT VI IKKE PISSER ENDA MER PÅ LIKESTILLINGEN!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #77 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, LadyLemon skrev: Om skoler stenger og man har yngre barn så må det skje noe i forhold til hva arbeidsgiver kan forvente fra de som jobber med barn hjemme. Og folk må bli flinkere til å ta ut omsorgsdager, og ikke minst DELE OPPGAVENE OM MAN ER TO SÅNN AT VI IKKE PISSER ENDA MER PÅ LIKESTILLINGEN! Det er yngre barna som er problemet, kanskje det er lurt om bare de går så slipper resten av skole? Anonymkode: 9c3e9...a40
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #78 Skrevet 12. august 2020 11 minutter siden, LadyLemon skrev: Om skoler stenger og man har yngre barn så må det skje noe i forhold til hva arbeidsgiver kan forvente fra de som jobber med barn hjemme. Og folk må bli flinkere til å ta ut omsorgsdager, og ikke minst DELE OPPGAVENE OM MAN ER TO SÅNN AT VI IKKE PISSER ENDA MER PÅ LIKESTILLINGEN! Min mann er snekker og har ingen mulighet for hjemmekontor. Så her må jeg ta alt. Anonymkode: 8713b...6c5
Fremhevede innlegg