AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #41 Skrevet 12. august 2020 Nei! Vi kan ikke torpedere utdanningen til barna våre. Steng grenser og utesteder først. Anonymkode: 7f565...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #42 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei! Vi kan ikke torpedere utdanningen til barna våre. Steng grenser og utesteder først. Anonymkode: 7f565...a0e Okei da, hva med å stenge grenser og utesteder OGSÅ skolen?😅 Høres ut som en solid plan spør du meg. Det er chill med hjemmeundervisning og ikke eksamen. Eksamen gir oss masse unødvendige stress og håper virkelig at de blir avlyst. Er avgangselev i år🥰 Anonymkode: 9c3e9...a40
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #43 Skrevet 12. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja skjønner det.. det er jo dårligst for yrkesfag elevene. De går glipp av all praksisen Anonymkode: 9c3e9...a40 Ja, pluss i min linje som er barne og ungdoms arbeider (BUA) så har vi et fag som heter kommunikasjon og samhandling (KOMS) og som man kanskje kan forstå ut fra navnet på faget er dette et fag med ganske mye undervisning som vi elever bør være sammen (ikke over nett) for å få undervisnings grunnlaget vi trenger, siden mye av faget går ut på hvordan vi kommuniserer med hverandre og hvordan vi er med hverandre, med andre ord det er et fag hvor mye læres med praktisk tilnærming, ikke teoretisk. Anonymkode: 85ed2...1ed
Gjest CrystalGold Skrevet 12. august 2020 #44 Skrevet 12. august 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, pluss i min linje som er barne og ungdoms arbeider (BUA) så har vi et fag som heter kommunikasjon og samhandling (KOMS) og som man kanskje kan forstå ut fra navnet på faget er dette et fag med ganske mye undervisning som vi elever bør være sammen (ikke over nett) for å få undervisnings grunnlaget vi trenger, siden mye av faget går ut på hvordan vi kommuniserer med hverandre og hvordan vi er med hverandre, med andre ord, det er et fag hvor mye læres med praktisk tilnærming, ikke teoretisk. Men de kan gjerne avlyse eksamen altså , kom vist dobbelt opp og jeg ble vist ikke anonym. Anonymkode: 85ed2...1ed Endret 12. august 2020 av CrystalGold
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #45 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, pluss i min linje som er barne og ungdoms arbeider (BUA) så har vi et fag som heter kommunikasjon og samhandling (KOMS) og som man kanskje kan forstå ut fra navnet på faget er dette et fag med ganske mye undervisning som vi elever bør være sammen (ikke over nett) for å få undervisnings grunnlaget vi trenger, siden mye av faget går ut på hvordan vi kommuniserer med hverandre og hvordan vi er med hverandre, med andre ord det er et fag hvor mye læres med praktisk tilnærming, ikke teoretisk. Anonymkode: 85ed2...1ed Jeg ser den... Kan jeg spørre, hvordan var undervisningen for deg i år? Var det vanskelig å ha undervisning? Anonymkode: 9c3e9...a40
Gjest CrystalGold Skrevet 12. august 2020 #46 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ser den... Kan jeg spørre, hvordan var undervisningen for deg i år? Var det vanskelig å ha undervisning? Anonymkode: 9c3e9...a40 Undervisningen var helt ræva, vi satt jo bare å hørte på læreren i 45 minutter før vi ble bedt om å lese et kapittel i boka. Vi hadde ingen undervisning hvor vi elever snakket med hverandre på Teams.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #47 Skrevet 12. august 2020 4 minutter siden, CrystalGold skrev: Undervisningen var helt ræva, vi satt jo bare å hørte på læreren i 45 minutter før vi ble bedt om å lese et kapittel i boka. Vi hadde ingen undervisning hvor vi elever snakket med hverandre på Teams. Hahahaha, det er jo ekstremt kjedelig. Læreren min hadde sjeldent teams møter, de bare ga oss masse unødvendige oppgaver (som var overraskende enkle) også måtte vi levere innen et tidspunkt. Det eneste jeg likte var at vi slapp eksamen😂😂 Anonymkode: 9c3e9...a40
Gjest CrystalGold Skrevet 12. august 2020 #48 Skrevet 12. august 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahahaha, det er jo ekstremt kjedelig. Læreren min hadde sjeldent teams møter, de bare ga oss masse unødvendige oppgaver (som var overraskende enkle) også måtte vi levere innen et tidspunkt. Det eneste jeg likte var at vi slapp eksamen😂😂 Anonymkode: 9c3e9...a40 Ja, husker jeg og kontaktlæreren snakket om at mange av elevene sov igjennom hele teams-møtet fordi vi viste at hun kom til å bruke nøyaktig 45 minutter på møtet. Så de logget seg inn, sa hei via chaten også sov de igjennom hele undervisingen Vi hadde ikke eksamen med hadde av en eller annen grunn en tværgfaglig prøveeksamen.🤷♀️ Endret 12. august 2020 av CrystalGold
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #49 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, CrystalGold skrev: Ja, husker jeg og kontaktlæreren snakket om at mange av elevene sov igjennom hele teams-møtet fordi vi viste at hun kom til å bruke nøyaktig 45 minutter på møtet. Så de logget seg inn, sa hei via chaten også sov de igjennom hele undervisingen Vi hadde ikke eksamen med hadde av en eller annen grunn en tværgfaglig prøveeksamen.🤷♀️ Ahahahaha😂😂 betviler ikke at mange i klassen min sov også! Telles en tverrfaglig prøveeksameb på vitnemålet? Anonymkode: 9c3e9...a40
Gjest CrystalGold Skrevet 12. august 2020 #50 Skrevet 12. august 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ahahahaha😂😂 betviler ikke at mange i klassen min sov også! Telles en t på vitnemålet? Anonymkode: 9c3e9...a40 Nei, tverrfaglig prøveeksamen er en prøve-test før den virkelige tverrfaglige eksamen, som vi ikke hadde selvfølgelig. så aner ikke hvorfor vi hadde det Endret 12. august 2020 av CrystalGold
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #51 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, CrystalGold skrev: Nei, tverrfaglig prøveeksamen er en prøve-test før den virkelige tverrfaglige eksamen, som vi ikke hadde selvfølgelig. så aner ikke hvorfor vi hadde det Hahahaha det var unødvendig! Så lenge den ikke telles er det ikke så farlig! Læreren sørget i hvert fall at dere fikk erfaring🤣 Anonymkode: 9c3e9...a40
Gjest CrystalGold Skrevet 12. august 2020 #52 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hahahaha det var unødvendig! Så lenge den ikke telles er det ikke så farlig! Læreren sørget i hvert fall at dere fikk erfaring🤣 Anonymkode: 9c3e9...a40 Ja, det kan du si, men veldig bortkastet, siden halvparten ente opp med å stryke hele året, så var veldig lærings fullt🤣
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #53 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, CrystalGold skrev: Ja, det kan du si, men veldig bortkastet, siden halvparten ente opp med å stryke hele året, så var veldig lærings fullt🤣 Hajahahaha😂😂 bra lærer😂 De fant sikkert læreren på wish🤣 Anonymkode: 9c3e9...a40
Gjest CrystalGold Skrevet 12. august 2020 #54 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hajahahaha😂😂 bra lærer😂 De fant sikkert læreren på wish🤣 Anonymkode: 9c3e9...a40 Nope, lærerene var en tidligere sykepleier og en tidligere barne og ungdoms arbeider, men man kunne jo tro de var fra Wish🤣
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #55 Skrevet 12. august 2020 5 timer siden, Iceman skrev: Tror ikke, men håper. På tide å innnse at man har teknologien allerede for å drive nettundervisning. Det er det man ikke har. Hos oss endte jeg opp til å undervise førsteklassingen og syvendeklassingen samtidig som jeg jobbet fullt fra hjemmekontor og passet på barnehagebarnet. Blir det sånn en gang til, blir det full sykmelding på meg, både av hensyn til egen helse og barnas fremtid. Anonymkode: 8713b...6c5 1
Peggy-Lovise Skrevet 12. august 2020 #56 Skrevet 12. august 2020 Håper virkelig ikke det! Har straks en 6. klassing og en 3. klassing som taklet hjemmeskole svært dårlig. Spesielt 6. klassingen som sliter med lærevansker og konsentrasjon, og måtte ha hjelp hele tiden. Det gikk ut over den yngste. Jeg har en samfunnskritisk jobb og må jobbe uansett, så far må evt være hjemme. Og han passer defintivt best i sitt valgte yrke, og ikke som lærer..
Iceman Skrevet 12. august 2020 #57 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er det man ikke har. Hos oss endte jeg opp til å undervise førsteklassingen og syvendeklassingen samtidig som jeg jobbet fullt fra hjemmekontor og passet på barnehagebarnet. Blir det sånn en gang til, blir det full sykmelding på meg, både av hensyn til egen helse og barnas fremtid. Anonymkode: 8713b...6c5 Det er det man har. Ungdomsskole og VGS kan klare det fint, universiteter kan det allerede. Dette er egentlig en ypperlig mulighet til å eksperimentere.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #58 Skrevet 12. august 2020 10 minutter siden, Iceman skrev: Det er det man har. Ungdomsskole og VGS kan klare det fint, universiteter kan det allerede. Dette er egentlig en ypperlig mulighet til å eksperimentere. Hva har universitetet og VGS med min situasjon å gjøre? Jeg snakker om småskole og barnehage. Anonymkode: 8713b...6c5
Iceman Skrevet 12. august 2020 #59 Skrevet 12. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har universitetet og VGS med min situasjon å gjøre? Jeg snakker om småskole og barnehage. Anonymkode: 8713b...6c5 Tråden snakker om "skolene".
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #60 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, Iceman skrev: Tråden snakker om "skolene". Ja. Og det innbefatter også småskolen. Der nettundervisning ikke fungerer Anonymkode: 8713b...6c5
Fremhevede innlegg